Laten oppassen moeilijk ..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou het gewoon doen. Hier in het begin combi van kolven, borstvoeding, flesvoeding, lang herstel van de bevalling en een kindje dat niet zoveel en moeilijk sliep.
    Ik ben gezegend met 4 zusjes, die allemaal troste tante waren geworden en ook nog een even trotse oma.
    Vlak voor de zomervakantie geboren, dus ik heb er heerlijk van geprofiteerd en genoten dat er af en toe een paar handen extra in huis waren.
    1. Het was gezellig, je hebt niet het idee dat je hele dag alleen maar om de baby draait.
    2. Ze hielpen mee in het huishouden, even stofzuigen, strijken, boodschappen doen enz.
    3. Ze namen inderdaad soms even de zorg voor mijn zoontje over zodat ik kon slapen, even rustig kon kolven of zelf even een boodschap kon doen.

Ik zou het zeker doen, je hoeft als nieuw gebakken mama echt niet alles zelf/ alleen te doen, het is gewoon pittig opeens zo'n baby erbij en jezelf ook niet op en top fit voelen.
    Je kindje krijgt er niks van en ik sprak altijd af, als het echt niet gaat, dan bellen en kom ik gelijk naar huis toe.

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als mega control freak heb ik bij beiden kinderen de eerste 4 mnd nooit iemand laten oppassen. Ik ben zelfs niet eens weggeweest, terwijl mn man er gewoon was. Erg overdreven, i know. Ik wijt het ten delen aan mn hormonen. Vanaf 4 mnd moest ik weer aan de slag, gingen ze naar het kdv en moest ik het dus wel overgeven.

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik geloof pas met 4 maanden hoe moeilijk ik het ook vond. Ik heb aan iedereen aangegeven dat hulp in de huishouding me meer rust gaf dan een middagje oppassen.
    Even de afwas wegwerken, wasje draaien en een stofzuiger door het huis had ik echt meer aan.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik was daar super makkelijk in. Al snel even een uurtje met een goede vriendin of oma's als ik boodschappen ging doen. En met 1 maand zijn vriend en ik voor het eerst weer uit eten geweest. Gewoon doen!

5. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik ben daar ook erg makkelijk in. Toen onze kleine 4 weekjes was, heeft ze al een nachtje bij opa en oma geslapen, omdat wij bruiloft hadden.

Zo'n kindje maakt het echt niet uit joh, als het maar liefdevol en met aandacht verzorgd wordt, merkt hij het verschil vast niet ;)

Opa's en oma's de tijd van hun leven en wij lekker even bijtanken :D Win-win-situatie mijn inziens.

Deel Deze Pagina