Hallo, Over een aantal weken verwachten wij ons eerste kindje. Een spannende tijd en ik wil graag alles goed doen. Ben nogal perfectionistisch aangelegd..... Nu was ons idee om ons kindje (als het gaat) de eerste week, paar weken, 's nachts bij ons op de kamer te laten slapen. Ik wil graag borstvoeding gaan geven en ik hoorde dat het 'rooming in' principe goed is. Nu hebben wij een mooie babykamer gekocht met ledikant enzo, maar we wilden voor onze slaapkamer de Bugaboo gaan gebruiken. Nu zijn de meningen nogal verdeeld over 'veilig' slapen in een kinderwagen. Graag hoor ik jou mening hierover. Bij het intakegesprek van de kraamzorg werd gezegd dat we beter tijdelijk het ledikant op onze slaapkamer kunnen zetten. Maar ik wil het kindje overdag gewoon op de babykamer laten slapen en het is niet te doen om het ledikant iedere dag te verslepen. Een ander optie is om een (2e hands) wieg/ledikant te kopen, maar zou het zo zonde vinden als het niet wil/lukt en dan staat dan ding er maar. Wat is je advies? Gr. Dolfijn
Mijn advies is om dan toch tijdelijk een wieg aan te schaffen. In een kinderwagenbak kan je de kleintjes best even laten slapen, maar ik zou dat geen hele nacht doen. Echter het blijft natuurlijk je eigen keus. Er zijn ook mensen die het wel doen. Ilja