Hallo meiden, Over een aantal weken verwachten wij ons eerste kindje. Een spannende tijd en ik wil graag alles goed doen. Ben nogal perfectionistisch aangelegd..... Nu was ons idee om ons kindje (als het gaat) de eerste week, paar weken, 's nachts bij ons op de kamer te laten slapen. Ik wil graag borstvoeding gaan geven en ik hoorde dat het 'rooming in' principe goed is. Nu hebben wij een mooie babykamer gekocht met ledikant enzo, maar we wilden voor onze slaapkamer de Bugaboo gaan gebruiken. Nu zijn de meningen nogal verdeeld over 'veilig' slapen in een kinderwagen. Graag hoor ik jullie mening hierover. Bij het intakegesprek van de kraamzorg werd gezegd dat we beter tijdelijk het ledikant op onze slaapkamer kunnen zetten. Maar ik wil het kindje overdag gewoon op de babykamer laten slapen en het is niet te doen om het ledikant iedere dag te verslepen. Een ander optie is om een (2e hands) wieg/ledikant te kopen, maar zou het zo zonde vinden als het niet wil/lukt en dan staat dan ding er maar. Slapen op de ouder slaapkamer is niet altijd ideaal. Een vriendin van mij deed geen oog dicht en toen hebben ze de baby toch maar op haar eigen kamertje gelegd. Wat is jullie advies/mening? Gr. Dolfijn
Er zijn wel meer mensen die hun baby ´s nachts in de bak van de kinderwagen laten slapen, volgens mij is dat niet echt een probleem. Je zou alleen eens kritisch naar het matrasje moeten kijken, is dat wel goed genoeg om ook iedere nacht op te slapen? Het lijkt me alleen wel een gesleep, als je straks naar buiten gaat met de baby heb je die bak toch vaak nodig. Ik heb wel een apart wiegje gekocht voor op de slaapkamer, vond ik toch net iets leuker en zo duur hoeft het toch ook weer niet te zijn. Groetjes, Anakin.
Bijna 4 jaar terug toen ik was bevallen van onze eerste, heeft ze ook een maand of 4 bij ons op de kamer geslapen snachts in de kinderwagen, en dat was het idee van de kraamhulp, weet niet of dat inmiddels is veranderd want er veranderd bijna elke maand wel iets. Maar ons is het toen prima bevallen! Nu hebben we een wiegje, deze konden we lenen van vrienden, anders had ik ook weer de kinderwagen gebruikt.
Wij hebben ook een hele tijd met dat dilemma gestaan. Wij hebben besloten om ons kleintje ook in de bak van de kinderwagen bij ons te leggen de eerste maanden. Vind ik ook gemakkelijker voor de bv. Moet je er zelf ook niet telkens weer uit. Wij hebben trouwens ook de plaats niet in onze kamer om nog een extra ledikant te plaatsen. De reiswieg gaat net nog.
Mn dochter heeft 1 nacht bij ons geslapen... kon er idd niet tegen. Mn zoon 3 weken daar kon ik ook slecht van slapen maar omdat we wat enge dingen met hem hadden meegemaakt had ik hem toch leiver in de buurt (blauw aanlopen enzo). Als je van plan bent lang rooming in te doen zou ik wel een speciaal bedje kopen, zo lekker ligt zo'n kinderwagen nou ook weer niet lijkt me maar als het voor een paar dagen is hooguit een paar weken zou ik dus gewoon de kinderwagenbak gebruiken. Verder geef ik gewoon bv hoor maar ik kan toch niet zo lekker liggend voeden (valt mn zoontje eerder in slaap waardoor hij niet genoeg heeft gedronken en dus eerder wakker wordt) dus ik ga er gewoon elke nacht ff uit, op zijn kamer staat een fijne stoel) dus bij ons was het echt om hem goed in de gaten te houden, heeft niks te maken met het slagen ed. van bv in mijn geval.
In de bak van de Cameleon ligt een aerosleep matrasje, dat is echt prima! Mijn zoontje is bijna 4 maanden en met een weekendje weg slaapt hij er zelfs nog s'nachts in! Moet echt geen probleem zijn!
Veilig slapen in de kinderwagen: Ik heb gister van mijn VK een lijst gekregen met wat ik nu in de laatste weken allemaal klaar moet zetten en in huis moet hebben. Hierop stond dat ik een opgemaakt reiswiegje klaar moet hebben staan om je kindje de eerste paar dagen bij je op de kamer te laten slapen. Neem aan dat het dan toch wel veilig zal zijn?
Ik heb het 3,5 jaar geleden ook met mijn dochtertje gedaan. Ik legde haar in de kinderwagen (had een bugaboo frog) en als ik gek werd van die geluidjes naast me....want dat vond ik weleens irritant. Dan reed ik haar zo naar haar kamertje toe. Vond het echt ideaal hoor die bugaboo. Alleen had de frog echt een lullig schuimrubberen dingetje als matrasje, dus ik had er een dekentje onder gedaan en daar een lakentje overheen. Lees nu net dat de cameleon betere matrasjes hebben. Helaas wel elke dag de wagen naar beneden slepen, maar de bugaboo klap je dan ook wel erg makkelijk en snel in. Het ledikantje was voor ons geen optie, want ze kon zelf daar niet in warm blijven. Het is ook geen gezicht, zooooo'n bed, met zo'n ienie mienie hummeltje erin Gewoon lekker kijken straks wat jij handig vind, maar het kan prima hoor. groetjes annette