Wieg matrasje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door saartje27, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Weet iemand waar ik een matrasje voor een wiegje kan kopen. Het wiegje is ovaal en vrij groot.

Mijn schoonmoeder zegt dat je ook een stevig stuk schuim er in kan doen, maar vraag me af of dit wel goed is voor het rugje.

Gr. Vanessa

2. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Het ligt compleet aan de afmetingen of een matrasje standaard is te krijgen.
    Bij de prenetal kun je matrasjes opmaat laten maken.

Wat betreft het stuk schuim, dit moet kunnen. Vooral als je ziet wat er standaard bij een wieg wordt geleverd.(en dus wordt gebruikt) Dat zijn ook schuim matjes van een 6-7 cm dik.

3. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik zou even goed zoeken op internet naar adresjes in de buurt. De prenatal is namelijk erg duur! Wij hebben bij ons in de buurt een goed adres gevonden via marktplaats. Ik heb voor 35 euro een matrasje op maat van prachtig materiaal en met hoes!

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb mijn wiegmatrasje op maat laten maken bij prenatal, volgens mij maken ze ook ovale ;)

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt voor de reacties.

Ik heb gezien dat ze op de markt schuimrubber verkopen, maar dan heb je echt alleen maar een stuk schuim rubber.
    Vind het eigenlijk sonde om een nieuw matrassje te kopen, want de kleine komt maar even in de wieg te liggen.

Als ik nu op de markt een stuk schuimrubber haal en hier een molton hoesje en hoeslakentje omheen doe, zou dat dan voldoende zijn?

Gr. Vanessa

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Een stuk schuimrubber van de markt heb ik met mijn eerste kindje gedaan en dat beviel totaal niet. Het schuimrubber was veel te stug en te hard, waardoor ik mijn zoontje eerder dan noodzakelijk in het ledikantje heb overgedaan.

Nu heb ik een tweede en voor de wieg heb ik een matrasje besteld bij de baby walz. Die verkopen verschillende maten. De mijne kostte 16.95...

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Heb net op hun pagina gekeken, en helaas de maten van ons wiegje staan er niet bij.

De afmeting is 37x95 cm.

8. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
  9. Debsy

Debsy Lid

5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Hoi!
    Hier kun je rond de 40/50 euro een matrasje op maat laten maken speciaal voor wiegjes (tis een babyspeciaalzaak). IK had zelf de Celine wieg 2e hands en had hetzelfde. t schuimrubber zat erin was ook uitgeknipt maar ik wilde een echt matrasje. Ze maken op maat de celuine matras konden ze me gewoon leveren! :D

Succes

http://www.babyplus.nl/index.php?HCID=21&SCID=46

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Maar al die verhalen over ademende matrasjes ter voorkoming van wiegendood dan? Er is zelfs een keurmerk voor kindermatrassen die genoeg ventileren. Schuimrubber lijkt me dan toch echt niet geschikt.
    Dan maar iets meer uitgeven. Of gelijk in het ledikantje.

11. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Weer iets bijgeleerd, dat wist ik niet eens.
    Dank je wel.

12. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    Bij www.opmaatslapen.nl kosten op maat gemaakte matrasjes voor een wiegje 35 euro, is met afneembaar tijk.

Deel Deze Pagina