Laten slapen of niet??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krissiefeur, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hallo!

Mijn dochtertje heeft vandaag haar eerste prikjes gehad, ze had om 18.00 honger en heeft 180 ml gedronken (i.p.v. 135 ml die ze anders drinkt). Na het badje is ze om 19.30 naar bed gegaan en sindsdien slaapt ze heerlijk.
    Anders gaat ze rond 20.30 naar bed en heeft ze om 20.15 nog gegeten. Ze komt dan rond 5.00 voor voeding.

Wat denken jullie moet ik haar zo nog wakker maken voor een voeding? Of toch maar laten liggen?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik laat mijn kindje altijd liggen en zelf komen.
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt...

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik denk dat als je haar laat liggen dat ze vanacht nog wel eerder komt als 5 uur.. Ik zou er dus zelf voor kiezen om haar voor dat jullie zelf naar bed gaan nog een flesje aan te bieden.

4. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    Hi! onze zoon sliep na zijn eerste prikjes van 17:00 - 06:00 :$ moet zeggen dat hij wel een slaapkop is. ?.. Ik zou haar laten liggen denk ik.... Suc6 ik hoop dat ze lekker doorslaapt! gr Robing

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij lieten onze dochter lekker slapen, hier ook best last gehad met in slaap komen met die prikjes. Maar zoals WesDaan al zei, ga op je gevoel af.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het wel moeilijk, tijd is wat lang, anderzijds: Wij voedde ook altijd op verzoek + met name de oudste, sliep altijd héél erg goed op de prikjes :) . Dus mogelijk slaapt ze gewoon door.

Als je ze juist wakker maakt heb je kans dat je de lange/diepe slaap onderbreekt en dat ze dan na 4 uur wéér komt voor een voeding.

Oftewel: Ik zou ze laten liggen denk ik, maar zelf wel wat onrustig zijn :p

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    vanaf dat ze op gewicht was hebben we hier moe=slapen, honger=eten gedaan.
    in mijn geval zou ik haar dus niet wakker maken. (maar net als iemand anders al zei, wel een beetje onrustig zijn...)

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik zou haar lekker laten liggen. Of je er nu om 5 uur uit moet of om 3, dat maakt toch niet zoveel uit denk ik....en als ze nu lekker slaapt, slaapt ze misschien ook wel gewoon tot 5!

Fijn trouwens dat ze zo lekker slaapt, hier is het na prikjes een drama! Hij mag dan niet ingebakerd liggen, dus slapen is er dan voor twee dagen nauwelijks bij!

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik zou haar lekker laten liggen. Of je er nu om 5 uur uit moet of om 3, dat maakt toch niet zoveel uit denk ik....en als ze nu lekker slaapt, slaapt ze misschien ook wel gewoon tot 5!

Fijn trouwens dat ze zo lekker slaapt, hier is het na prikjes een drama! Hij mag dan niet ingebakerd liggen, dus slapen is er dan voor twee dagen nauwelijks bij!

10. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ze kwam uit zichzelf om 22.00. Hopelijk redt ze de nacht :). We gaan het beleven. Kreeg nog wel een mooie lach voor het slapen gaan

11. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    En ze wordt net wakker!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heerlijk :)

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    lekker meid! goed nachtje achter de rug ;)

14. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    op t cb zeiden ze na prikjes wel altijd wakker maken voor voeding ook als je normaal op verzoek voed.
    ze kunnen erg slaperig zijn en niet uit zich zelf wakker worden voor voeding na een prikje. maar zie dat je dit gister had gepost dus denk ik niet meer van toepassing. mijn dochter sliep 2 dagen lang na de 1e en 2e prikje

Deel Deze Pagina