Goedemorgen allemaal, Ik ben een meelezer en plaats eigenlijk weinig berichtjes. Maar nu heb ik even steun en/of hulp nodig.. Heb dit berichtje ook al onder het kopje 'na de bevalling' geplaatst, omdat ik niet precies weet waar dit nu het beste thuishoort.. 4 maanden geleden van ik via een ks bevallen van mijn zoontje. alles ging goed totdat ik voor het eerst ongesteld moest worden (dat gebeurde ong 2mnd geleden) veel last en pijn, maar snel weer over. de tweede keer was ik al ruim van te voren lamlendig, maar ik wist in ieder geval waar het aan lag. Nu begon ik vorige week me weer ziekig te voelen, net alsof ik griep kreeg. maar toen werd ik een dag later al ongesteld! helaas begon toen de elende. werd depri, zag alles somber en werd lichamelijk een wrak. en dat is nu eigenlijk nog steeds zo! Voel me erg lamlendig, moe, heb het steeds koud, dan weer zweetaanvallen (vooral 's nachts), slaap dus slecht, alles voelt zwaar, hoofdpijn, weinig eetlust, misselijk gevoel, blok in de maag, en ga zo maar door... Als ik op internet zoek op deze verschijnselen komt ik uit op overgangverschijnselen... maar dit lijkt mij sterk. Heb echt het idee dat mijn hormoonhuishouding ontzettend ontregelt is. Heeft iemend hier ervaringen mee en is er wat aan te doen zonder vanalles te moeten slikken? En gaat het een keer over? want ik ben het spuugzat om niet meer te kunnen genieten van mijn gezinnetje... Sorry voor het lange verhaal, maar het zit me erg hoog op het moment. Groetjes, Klaproosje
Ik weet alleen dat een lijf een jaar nodig heeft om de hormoonhuishouding weer normaal te krijgen. Als je BV geeft duurt dit zelfs nog langer. Dus het klinkt mij niet vreemd in de oren.....
Hoi Klaproosje, Als je het niet vertrouwd, zou ik naar de HA gaan. die kunnen een bloedtest doen en kijken of je misschien al in de overgang zou zitten (wat ik niet kan geloven, hoor). Ikzelf was vorig jaar (na het ineens uitblijven van mijn menstruatie) na 100 dagen ook naar de HA gegaan en heb ook mijn zorgen geuit. Ik mocht meteen een bloedtest laten doen en hieruit bleek niets van dat aan de hand te zijn, maar dat ik (later bij de echo) PCOS had. Succes
Het heeft ongetwijfeld iets met je hormoonhuishouding te maken, maar overgang lijkt me sterk zo kort na je bevalling. Ontzwangeren, cyclus die weer op gang komt, combinatie daarvan - het kan allemaal bijdragen aan de symptomen die je noemt. Toch zou ik wel even aan de bel trekken bij je ha als je er écht veel last van hebt. Misschien is er iets aan te doen (of misschien is er meer aan de hand). Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een remedie kan zijn, heb het zelf nooit in die mate die jij omschrijft gehad.
bedankt voor de reacties! Ik denk ook wel dat dit met ontzwangeren enzo te maken heeft, maar ik heb nog nooit zo erg gehad! en als ik op deze symptomen google kom ik terecht bij de overgang, maar dat mag ik toch hopen van niet! ik ga het weekend nog even aan kijken en dan bel ik maandag de ha als het niet minder is geworden. het is nu echt even doorbikkelen en ik wordt het zo ontzettend zat. kan me nergens toe zetten, omdat ik me lichamelijk zo beroerd voel...
Volgens mij is 4 maanden na de bevalling sowieso al een beruchte tijd qua hormonen. De meeste vrouwen die ik ken, inclusief ikzelf, kregen toen ook vreselijk last van haaruitval. Dat heeft namelijk ook met je hormonen te maken. Het zou dus idd makkelijk met je hormonen na de zwangerschap te maken kunnen hebben. Maar even navragen bij de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad. Als je hormonen echt in de war zijn, kunnen ze er misschien iets aan doen...
Ik kan er wel iets over zeggen, maar of je nu zo vrolijk wordt van mijn verhaal.... Ik had precies hetzelfde, maar ik herkende de klachten van voor mijn zwangerschap. Ik ben ALTIJD ziek voordat ik ongesteld moet worden en ben dan ook zo neerslachtig. Ik kan me voorstellen dat het vervelend en zorgelijk is als je het niet gewend bent. Na mijn bevalling ben ik aan de pil gegaan in de hoop dat ik het hiermee wat meer in toom kon houden, maar helaas kan ik geen enkele pil verdragen. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik me zo voel voor en tijdens de menstruatie. Meestal lig ik ook iedere maand voor of tijdens mijn menstruatie met vreselijke migraine aanvallen op bed. als je toch twijfelt zou ik een afspraak maken met je huisarts.