Water

Discussie in 'Voeding' gestart door Kaala, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op verzoek van healthvisitor wat water aan mevrouw gegeven aangezien het zo heet was laatst en we kunnen haar niet nog meer melk geven (ze krijgt al 5 x 210..)

Hoe dan ook, ze vindt het maar niets, gekookt, lauw water. Heeft iemand een tip misschien? Water uit de kraan mag pas als ze kruipt en het gekookte water moet lauw zijn maar ze heeft dorst en ik weiger haar sap te geven of meer melk..

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die leeftijd dronk mijn dochter ook geen extra water. Gewoon blijven aanbieden, op een keer snappen ze het wel.

Met een liter vocht komt je kleintje toch echt wel toe, zou ik denken? Of hoe heet is het daar dan precies?

3. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben altijd water uit de kraan gegeven.

Ik zou het blijven aanbieden. Als ze dorst heeft gaat ze het vanzelf wel een keer accepteren toch.

Misschien nog experimenteren met hoe je het aanbiedt. Fles/rietje/tuit/gewone beker.

O ik zie nu dat ze 5 maanden is... Is ook nog wel klein hoor. Dan is melk nog wel genoeg. Gewoon wat oefenen met water lijkt me genoeg.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Om welke reden vond de healthadvisor dat ze nog meer vocht moest (5x 240 is namelijk gewoon al echt genoeg voor haar leeftijd). Waren er uitdrogingsverschijnselen of tekenen in de ontlasting?
    En waar woon je?

Gekookt water kun je gewoon snel terug koelen in de koelkast zonder problemen. Water leren drinken kost tijd. Je kunt nog kijken of thee een optie is maar ze krijgt echt genoeg vocht binnen zelfs met erg warm weer.

5. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Gewoon blijven proberen, het is een andere smaak dan melk dus raar. Ze went er vanzelf aan, hier exact hetzelfde gehad en nu is hij er dol op!! Drinkt goed water en niets met diksap of wat dan ook aangelengd.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb de kleine hier water leren drinken door de melk steeds meer te verdunnen. De schepjes melk die je gebruikt minder je gewoon in de gewone flessen.

Maar nu ze steeds meer vast voedsel eet merk ik dat ze echt wel water drinkt als ze echt dorst heeft.

Overigens... zo heet was het laatst toch niet? Maar iets van 3 dagen tegen de 30 aan... met 1 liter redden ze het dan echt wel lijkt me. Wat is een health visitor trouwens? Nooit van gehoord...

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Goeie genade 5x210, dat mag echt niet hoor! Misschien is jouw dochter een uitzondering maar mocht je over willen stappen op de nr 2 over een paar weken dan mag maximaal 4x180 en anders moet je de nr 1 nog ff blijven geven.
    Waarom zoveel flesvoeding ??

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Daar gaan we weer... Waar is die paniek toch altijd voor nodig? Gezien de verwijzing naar heet weer vermoed ik dat TS niet in NL woont. En veel andere landen hanteren die 1liter-regel nu eenmaal niet.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Water leren drinken kost tijd!
    Hier zijn we daar wel later mee begonnen, maar dronk met 11 maanden pas noemenswaardige hoeveelheden water (maar toen werd het hier ook pas warmer)...

Ik deed voor die tijd ook vaak wat extra water bij de fles, dus bijv 200 of 210 op 6 scheppen.
    Ga er vanuit dat je niet in NL woont, want zo warm is het hier niet meer :D...
    En waarom mag je geen water uit de kraan geven? Of heeft dat er ook mee te maken dat je waarschijnlijk niet in NL woont?
    Je kunt anders ook wat slappe thee maken en die wat af laten koelen...

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.717
    113
    Flessenwater? Zeg maar categorie Spa blauw/Evian/bar le Duc? Hoef je niet te koken bij mijn weten. En lauw is ook niet nodig, mag gewoon kamertemp zijn...

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    1. Ik heb mijn dochter altijd gewoon kraanwater gegeven....? Woon je in een ander land, met minder veilig kraanwater? Dan kan je ook standaard wat gekookt water paraat hebben staan, al afgekoeld en wel.
    2. Mijn truc was om gewoon wat meer water toe te voegen op de melkfles (zonder het aandeel melkpoeder evenredig te verhogen). In plaats van 180/6 bijvoorbeeld 200/6 of 210/6.

12. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Vol blijven houden! Hier werd water ook niet goed gedronken maar heb nooit geen andere dingen aangeboden

Je kan n rietjesbeker of tuitbeker proberen maar daar is ze mss nog wat te klein voor.

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    1. Health visitor is een wijkverleegkundige, de lui van het cb zoals in NL.
    2. Mijn ventje drinkt soms ook flesjes van 200ml of meer leeg en soms wil hij maar 80/90cl. Het licht ook aan hoeveel flesje je maakt en hoe je dat bij houdt en of je structureel om de 4 uur voedt. Ik zelf doe dat namelijk niet en soms wil hij meer soms minder. Zou je het zelf leuk vinden voeding geweigerd te worden wanneeer je een keer dorst of honger hebt en daarbij is dat ook altijd de zelfde hoeveelheid per maaltijd?

Water in de UK KAN fluoride bevatten en dat is NIET gezond voor jonge kinderen. En eigenlijk ook niet voor volwassenen. Net zoals het E nummer voor de kleurstof in Calpol in vele landen verboden is!

Water uit een flesje MOET ALTIJD gekookt worden omdat het afgesloten is en er bacterien in kunnen groeien want het staat voornamelijk stil!!

Kraanwater is niet veilig om recht uit de kraan te drinken met of loden pijpen of wanneer het uit het hete kraan komt. again stilstaand water en bacterie groei. David krijgt extra water wanneer hij bijv. diarree heeft. gekookt afgekkoeld water.

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoera..Nu ze half kan kruipen en veel op de grond speelt mag ze water uit de kraan..Ook omdat ze nu vast voedsel eet mag ze ook thee.

Water gaat er niet in, thee wel..

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Water werd hier pas vanaf een maand of 11 gewaardeerd...
    Nou vraag ik me eigenlijk nog steeds af waar je woont, want als je kindje nu wel water uit de kraan mag omdat het op de grond speelt?? Maar goed, zal wel een reden voor zijn...
    Fijn dat ze thee wel drinkt!

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik woon in Engeland :) Al gezegd volgens mij haha.

Maar ja, ze krijgt nu een beter immuunsysteem enzo dus zeiden ze dat het ok is om kraanwater te drinken.

Thee gaat er zeker in, veel beter dan dat sap..Daar mag ze naar staren in de winkel en wachten totdat ze een jaartje of 4 is mits ze er om vraagt

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh, had ik dan even gemist ;)

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik maakte de flessen gewoon wat meer water en wat minder melkpoeder kreeg ze automatisch meer vocht binnen. Maar hier was het niet erg als ze daardoor wat minder voeding binnen kreeg ze kon het hebben zeg maar hahaha.. ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is?

Deel Deze Pagina