laten slapen of wakker maken? (vuurwerk)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessy77, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik weet niet of hier al een topic over is, zo ja hoor ik dit graag want dan kan ik er even in snuffelen:)

Gaat om het volgende:

Ik ben benieuwd naar hoe jullie het vanavond doen tijdens het vuurwerk? Laten jullie je kindje slapen of maken jullie die wakker? Ikzelf twijfel nl nogal.
    Aan de ene kant denk ik, als ze slaapt gewoon lekker laten slapen, maar aan de andere kant wil ik ook niet dat ze wakker schrikt van al die knallen dus of het dan misschien niet verstandig is om haar 15 min daarvoor toch even wakker te maken.
    Ze is 20 maanden dus ik denk dat ze het ook wel redelijk bewust meemaakt allemaal, maar geen idee of ze daar bang van wordt of dat ze het helemaal geweldig gaat vinden:( Die paar knallen die ze afgelopen dagen heeft gehoord vond ze wel erg leuk en spannend maar vanavond zal t natuurlijk wel wat meer zijn dan dat.

Twijfel twijfel twijfel dus:)

Wat doen andere mama's??

Groetjes jessy

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    lekker laten slapen en als ze wakker wordt meenemen om te kijken.
    Er komen nog genoeg oud en nieuw vieringen die ze mee kan maken

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice heeft vorig jar gewoon doorgeslapen

vanavond steken we wat vuurwerk af hier voor de deur zodat hij toch wat ziet en gaat om 22.00 naar bed als hij wakker wordt haal ik hem er toch uit

youame maak ik wel wakker als ze slaapt

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik laat mijn zoon slapen, als hij wakker wordt mag hij er even uit om te kijken. Vorig jaar heeft hij er niks van gemerkt en nu is het ook 1 en al geknal buiten en hij slaapt nu ook. 's nachts heeft mijn zoon een diepe slaap en merkt hij er niet veel van denk ik. Gisteren staken ze vuurwerk af onder zijn raam, ik had de smoor in maar mijn zoon heeft niks gehoord ;)

5. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik ben ergens zo bang dat Caitlin helemaal in paniek wakker word ervan dus ik weet het nog niet.

6. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Miin oudste (ruim 3 jaar) heeft nog elke keer gewoon doorgeslapen, ik ga ervan uit dat dat dit jaar ook weer zo zal zijn. Sowieso is het niet erg lawaaierig hier... vorig jaar waren we trouwens niet thuis en heeft hij ook gewoon geslapen.
    Wat Morris doet weet ik niet, die slaapt ook aan de voorkant. We zien 't wel, ik dnek dat ie gewoon doorslaapt eigenlijk... zijn sowieso goede slapers 's nachts!

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Slaapt ze diep? ik zie dat ze nog vrij jong is... Meestal hebben ze er dan geen erg in hoor. Maar mocht ze wakker worden, gewoon troosten en als het lawaai en beetje gebeurt is weer terug leggen. Mijn zoon heeft vorig jaar niks gemerkt en dan schieten ze hier ook nog met Carbit ;) dat geeft zoveel kabaal :(

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier blijft ze liggen, al hoop ik 'stiekem' dat ze wakker wordt, want anders zit ik toch telkens erg goed te luisteren of het gebeurd ;) .
    Vorig jaar werd ze iets voor 12en wakker. En toen heeft ze lekker bij me gehangen. Naderhand is ze teruggegaan.
    Maar in principe is het gewoon: Slaapt ze, dan blijft ze lekker liggen...

9. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal

Ze slaapt volgens mij best diep. Ze zijn de hele week al bezig met van die halve mortier bommen en daar kijkt ze ook niet van op. haha, misschien maak ik me inderdaad druk om niets. Beetje over bezorgd. :(

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha ik herken het gevoel hoor. Ik ben ook bezorgd ;) En zit me kwaad te maken als er van die bommen worden afgeschoten grrrr ;)

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

als ze slaapt lekker laten slapen. wordt ze wakker nou dan wordt ze wakker... kan ik niet moeilijk over zijn hoor:D

12. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal

Ik ook inderdaad. Ik baal er zo van. Wacht dan nog ff een dagje en steek die troep dan af!

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Soms schrikken kinderen meer van een enkele knal dan van dat massale. Maak mn kinderen echt niet wakker....mocht de oudste wakker worden dan gaan we wel even kijken.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra is vorig jaar wel wakker geworden maar ondanks dat ze niet gelukkig was, was ze ook niet direct in paniek. Dit jaar hopen we dat ze wel door blijft slapen al geloof ik van niet. Ik hoor haar toch snel genoeg wanneer ze wakker wordt en als ze eenmaal bij mama is is zelfs de grootste paniekaanval zo over.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En daar ben ik dus ook zo bang voor, dat ze wakker schrikt en in paniek raakt, leg zo'n kleintje maar uit dat het 'maar' vuurwerk is. Over het algemeen slaapt ze wel diep genoeg maar ja, ze heeft dan ook nog nooit zulke harde knallen meegemaakt, niet dat ze ze zo bewust meemaakt iig.

Ach ik zie het wel, ik laat haar denk ik gewoon lekker liggen en mocht ze overstuur wakker worden dan kan mama haar lekker troosten en knuffelen:) En wie weet slaapt ze ook gewoon lekker door.

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik laat Yelena lekker slapen en als ze wakker wordt, dan haal ik haar wel even uit bed.

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wij zijn er nog niet over uit wat we doen eigenlijk. Wil haar uit voorzorg wel wakker maken zodat ze bij ons is als ze bang is... maar aan de andere kant, als ze lekker doorslaapt is het ook goed. T is een goede slaper dat wel....

Misschien wel gek maar heb gister al een filmpje met vuurwerk aan haar laten zien zodat ze "weet" wat het is of het geluid misschien herkent hihihi. Geen idee of het helpt. Ze vond het wel erg mooi in ieder geval.

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vind het helemaal niet zo gek, hier ook hoor. Ik vertel haar wel dat er heel veel knallen gaan komen, er zelfs bij getekend:) Ik probeer het haar gewoon uit te leggen in de hoop dat ze er iig wat van begrijpt:) Maar zo'n filmpje laten kijken is ook een goed idee, denk dat ik dat zo ook even doe!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekker laten slapen en als ze wakker schrikt, merken we het wel. Denk dat -als ze ervan schrikt- ze dat hoe dan ook wel doet, of ze nou slaapt of wakker is.
    Dan probeer ik liever gewoon uit of ze er niet gewoon doorheen slaapt, in plaats van haar wakker te maken en dan maar te moeten zien hoe ze daarna weer wil slapen...

20. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij gaan vanavond naar familie en leggen ons meisje na de fles van 19uur in haar bedje.
    Rond half 12 krijgt ze dan haar fles voor de nacht dus dan zal ze rond 12 uur ook nog wel wakker zijn.
    En mocht ze dan toch in slaap zijn gevallen dan laten we ze lekker liggen.

Deel Deze Pagina