Gewoon geen tijd voor een bordje pap in de ochtend

Discussie in 'Voeding' gestart door DLight, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik werk 5 dagen in de week, mijn partner ook fulltime en het is gewoon onmogelijk om hem door de week rustig een bordje pap te geven. Dreumesje slaap van 19.00-07.00 uur en soms iets langer. Ik ga hem niet eerder wakker maken want dan heeft hij me een humeur van zohebjemeniet!
    We moeten rond 07.30/07.45 al de auto in richting de opvang.
    Nu merk ik wel sinds deze week dat hij in de ochtend de papfles niet meer helemaal wilt drinken. Babbelt elke keer tijdens de fles.
    Wat kan ik hem nu gaan geven? Brood? Wat voor alternatieven zijn er voor ouders die haast hebben???

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    kwartiertje eerder opstaan met je kleine. hij past zn slaap ritme er wel op aan hoor. is hier tenminste. er zijn maar weinig kindjes van werkende ouders die iedere dag uit kunne slapen tot ze zelf wakker worden.

of heb je de mogelijkheid dat je kleine ontbijt op de opvang? misschien ook nog een mogelijkheid.
    denk dat je pap sneller met een lepel gegeven hebt dan dat hij een boterham eet....

en s avonds al veel voorbereiden, kleren klaar leggen, evt vast schone romper aan. tas ingepakt klaar staan. scheelt je s morgens veel werk.

3. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat doe ik gelukkig wel de avond ervoor anders helemaal geen tijd meer. Nee er is geen mogelijkheid te eten op de opvang, zij willen dat de kindjes smorgens al gegeten hebben. nu geef ik hem de papfles nog en laat misschien nog 30ml in zijn fles liggen. dan geef ik hem nog even snel een cracker zodat hij niet met een ontzettend leeg maagje naar de opvang gaat. Hij is inmiddels bijna 16 maanden, mogen ze dan eigenlijk wel zoveel brood op een dag eten? hij eet dit ook al om 12.00 uur.

4. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen haast en de papfles is de enige manier.. maar als er 30 cc blijft staan.. wij geven er vaak nog wat te knabbelen naast.. een broodkorst, handje cornflakes.. zoiets... helaas niet DE tip voor je..

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    als hij al 16 maanden is zou ik zowiezo stoppen met de fles...
    mijn zoontje is 14 maanden en eet al een hele tijd 3 of 4 boterhammen op een dag, 1 of 1.5 s morgens en 2 tussen de middag...
    en dat koste in het begin wat tijd en nu issie vort sneller als mij;)
    oefening baart kunst zullen we maar zeggen:p

6. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja wilde dit eigenlijk al een hele tijd doen, hij krijgt na zijn middagslaapje wel nog een gewone fles. Is het zo erg dat hij de ochtend papfles nog krijgt dan? ik las her en der wel dat kinderen tegen de 18 maanden het nog krijgen.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Op die leeftijd inderdaad stoppen met de papfles, zou mijn advies zijn..
    Ik heb 's ochtends ook geen geweldig humeur, maar zou toch voor het eerder wakker maken gaan. Misschien dat hij dan 's middags en 's avonds ook iets eerder naar bed wil, dat zal de tijd uitwijzen..

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn dochter at met 9 maanden zelf een boterham in de kinderstoel terwijl we zelf ook ons ontbijt aten. Ook wij moeten uiterlijk 7.45u in de auto zitten.
    Eerst een klein flesje bij ons op schoot van 100cc en daarna de boterham.

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mijn zoon van ruim 2,5 jr krijgt nogsteeds een papfles ;)

Lekker belangrijk toch....

10. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, heel herkenbaar! Ik werk een uur van mijn werk vandaan.
    Ik breng hem om half 8 op kdv en vlieg daarna door naar mijn werk, uur rijden.

Mijn kleine is onder gewicht en dat had te maken dat ik geen ontbijt gaf. Ik gaf alleen melk. Dat was al zwaar, nu moest ik ook nog brood erbij geven. Maar ik wil natuurlijk niet dat hij onder gewicht raakt, en de kleine lust geen pap, dus ik moest wel, dit is hoe ik het doe.

6 uur gaat de wekker.
    Ik maak melk klaar, ik haal hem uit bed.
    Ik geef hem melk. Hij kan zelf zijn fles vasthouden.mijn man let dan op. Dan spring ik snel ond de douche, als hij zijn fles krijgt. Ik ga snel douchen en makeup opdoen. Dan is hij klaar met de fles. Dan ga ik hem snel verschonen en maak ik een broodje klaar. Ook voor mezelf.
    Dan zit hij om 7 uur aan tafel, hebben we een kwartierm half uur om brood te eten. En dan gaat hij om half 8 naar kdv en ik stap de auto in en om half 9! 9 uur ben ik op mijn werk.

Ik werk 9 uur per dag. Het is zwaar,maar goed, heb het graag over voor mijn kindje.

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Gewoon eerder wakker maken en een rustig ontbijtmoment creƫeren. Niet haasten met zo'n kleintje, dan maar eerder je bed uit.

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Een papfles is in mijn ogen gemakzucht van de ouders. Ik kan het mis hebben, maar halloooooo.... 2,5 :$:$ dan moet je wel mega-haast hebben of gewoon geen zin/tijd hebben om rustig een boterham te smeren/eten. het is beter voor de mondmotoriek en de ontwikkeling dat ze lekker aan een boterham knagen of bordje pap krijgen.
    Ben reuzeblij dat er hier geen papfles geaccepteerd werd door mij en manlief.

Ik doe het nu zo: oefenen met boterham eten op mijn vrije dagen 's ochtends. Het was eerst ruim 30 min, ik zit na 1 maand al op 20 minuten. Het kost tijd maar uiteindelijk veel beter!!

Deel Deze Pagina