Slaapschema

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by sannedegroot, Oct 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannedegroot

May 5, 2008
    69
    0
    0
    Huismama
    Assen
    Hoi,

Ik heb een vraag over het slaapschema van mijn dochtertje. Ze is a.s. donderdag 6 week en weegt 4915 gram.
    Ik geef haar elke dag om de 3 uur 150cc voeding van Friso voor hongerige baby's. (hier ben ik naar over geschakeld omdat ze al aan de 180cc zat van de gewone voeding en steeds maar meer wou)
    Ze slaapt van 19:00 uur tot 00:00 uur. Dan maak ik haar wakker voor de fles. Daarna meld ze zich om 06:00 uur s' ochtends dan weer de fles en slaapt dan weer door tot 09:30-10:00 uur. Dit allemaal in haar eigen bedje.
    Nu is ze overdag de hele tijd wakker en huilt de hele tijd. Tenzij ik haar oppak. Misschien slaapt ze teveel s' nachts? Wat kan ik doen om haar overdag ook te laten slapen. Overdag ligt ze meestal in de box of in haar wieg.

Groetjes Sanne.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik denk niet dat ze teveel slaapt. Ik begrijp dat ze overdag niet in haar eigen bed ligt om te slapen.
    Misschien zou het voor je dochter goed zijn om overdag ook op bepaalde tijden in haar eigen bed te slapen. Geborgenheid en minder prikkels.
    Je kan proberen om haar vanaf 10.00 beneden te houden tot haar volgende fles...en leg haar daarna weer voor haar middagslaap in haar eigen bed. De kans is groot dat ze het hier niet mee eens is, maar probeer haar dan te troosten en haar wel te laten liggen. Geef dit ook even de tijd.
    Ik zou zeggen probeer het eens.

Ilja

Share This Page