Wanneer vervalt de laatste voeding?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Omelet, Mar 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Mijn zoon is nu 11 weken. Hij krijgt bv op verzoek maar heeft wel een soort schema:
    1 of 2 voedingen tussen 5 en 9 uur (afhankelijk van wanneer hij wakker wordt), 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur (ons verzoek)

Gisteren was ik moe en ben ik om half 10 gaan slapen (hij had zijn laatste voeding om 20 uur gekregen en sliep vanaf een uur of 21). Normaal ga ik om 23 uur (na de voeding) slapen. Heb de wekker niet om 23 uur gezet en dacht: ik hoor wel wanneer hij komt. Verwachtte hem tussen 2 en 4 uur.
    Om 2 uur werd ik wakker (interne klok): geen babygeluiden. Om 4 uur werd ik weer wakker: geen babygeluiden. Om 7:15 werd ik weer wakker: geen babygeluiden. Inmiddels waren mijn borsten formaat skippybal (au) en kon ik niet meer slapen. Toen ik om 7.30 een kreuntje hoorde ben ik hem dan ook snel gaan halen :)

Is dit normaal? Zoals gezegd: zoon is 11 weken, twee weken geleden was hij ruim 6 kilo. Hij was vrolijk en heel helder toen hij wakker was (stralende glimlachjes, en ook geen reuzehonger volgens mij, al heb ik mijn tepel gewoon bij hem naar binnen gepropt haha, erg hoor).
    Kan ik vaker de voeding van 23 uur overslaan of is het nog veel te vroeg voor hem om dit soort nachten te maken? Dan zet ik volgende keer wel de wekker namelijk.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,531
    14,043
    113
    Female
    Ik heb zelf altijd op verzoek gevoed en mn zoontje nooit wakker gemaakt voor een voeding. Met 2 weken sliep hij door.
    Werd zelf wel regelmatig 's nachts wakker met een stel otploffende skippyballen, dus dan ging ik altijd maar even kolven om de druk eraf te nemen, om vervolgens weer snel mn bed in te duiken.
    Als ik jou was zou ik de wekker niet zetten, als de kleine honger heeft dan hoor je dat snel genoeg!

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben Simone wel lang wakker gemaakt voor de late voeding maar dat was vooral praktisch anders kwam ze om 3 uur. Toen ze het merkbaar vervelend begon te vinden hebben we hem weggelaten en nu komt ze tussen 5 en 7. Dat is ongeveer 6 weken geleden, ze woog toen nog geen 6 kilo.

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Inmiddels krijgt hij om 20 uur een voeding en komt zelf rond 5 uur weer. Dat vind ik een prima ritme voor zo'n uk. Ik laat het voorlopig van hem afhangen, als hij vroeger dan 4 uur gaat komen dan lassen we de 23 uur voeding gewoon weer in :)

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier nooit wakker gemaakt voor voeding.
    Zeker met 11 weken kan dat gewoon.

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ben zo bang dat het te vroeg ik voor 4 of 5 voedingen, misschien mis ik de voedingsmomenten gewoon ;) Maar hij doet het goed dus ik laat het maar zo (alsof ik een keuze heb ..)

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Zolang hij nog tevreden is met het aantal voedingen, dan is het goed zo. Het kan nog altijd veranderen, dat hij bijvoorbeeld weer een keertje extra komt 's nachts.

Mijn dochtertje sliep door tussen 6 en 11 weken oud en zat toen op 4-5 voedingen, daarna kwam ze weer een tijdje 2-3x 's nachts, en sinds 18 weken oud komt ze 1-2x 's nachts. M'n melkproductie heeft zich elke keer aangepast, de veelbesproken 4-maanden dip heb ik ook niet meegemaakt.

Share This Page