Geen voortekenen bevalling ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ly1, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Hallo dames,

Je hoort vaak dat vrouwen aan bepaalde dingen merken dat de bevalling er aan komt zoals vaker naar de wc moeten omdat de darmen zich legen of dat je ineens meer afscheiding had dan je gewend bent o.i.d.

Ik was benieuwd of er ook dames zijn die helemaal geen voortekenen hadden?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bij alle 3 geen voortekenen!
    ging de laatste 3 weken sowieso ineens makkelijk naar de wc. had de laatste weken ook voorweeen . dus dat zegt allemaal niks.
    voelde het echt niet aankomen!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Geen last van gehad..
    Stond te strijken en ineens pats! Vliezen gebroken

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij de eerste geen voortekenen, werd ineens wakker met weeën. Bij de tweede voelde ik het wel aankomen.. Raakte helemaal in mezelf gekeerd, lastig uit te leggen. Nog meningsverschil met de vk over gehad :D ik zat nog potdicht dus ze gaf me weinig kans, maar direct na de controle begonnen de weeën.

5. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    bij de eerste ingeleid en nu bij de 2e gisteren getoucheerd en alles zit nog potdicht dus ik hoop dat het spontaan mag beginnen! we zullen het zien!
    wel kon ik de afgelopen weken absoluut niet naar de wc en was de fles roosvicee laxo mijn beste vriend en de afgelopen 4 dagen kan ik ineens heel gemakkelijk..

6. tuc

tuc Niet meer actief

bij de eerste 2,5 week voorweeen gehad, maar dat noem ik dus geen voortekenen, want dat duurde wel lang. Voor de bevalling zelf helemaal niks geen tekenen, pats boem in 2,5 uur in mn armen..

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier ook niet echt een aangekondigde bevalling
    was wel de dag dervoor me slijmprop verloren maar dat hoeft niks te betekenen had ik gelezen dus nog nergens aan gedacht,
    volgende vrienden uitwezen zwaaien omdat ze op vakantie gingen
    en savonds begonnen spontaan mijn weeen

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier 2 keer zonder voortekenen.

Bij de eerste met 41 weken controle, nog niet ingedaald en verder kon ik nog genoeg. Dus lekker doorlopen, het het idee dat het nog weken ging duren ;)
    Ik ben 's avonds rustig gaan slapen, tot 4 uur, en rond lunchtijd had ik een kleintje in mijn armen.

Bij de 2e had ik iets meer last van kwaaltjes, maar ook niet gek met een kleuter en alle bezigheden. Toch was het prima te doen. Controle bij 39+2, met het idee dat het nog zeker een week of 2 ging duren, omdat de 1e ook zo laat was. Die dag ook nog vanalles gedaan. 's avonds normaal naar bed, en rond 3 uur wakker met gebroken vliezen. En om 3 uur 's middags had ik mijn kleine in de armen (bevallingen leken op elkaar, alleen bij 2e had ik een wee-pauze van 2 uur toen er teveel drukte was)

Achteraf had ik bij allebei wel een kleine verhoging in mijn bloeddruk, maar niet echt zo'n hoge stijging dat ik of de vk het raar vond voor de termijn. Bij de tweede ook stress door omstandigheden. Maar het zou toch een teken geweest kunnen zijn..

9. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Jeetje best wel veel dames dus die geen voortekenen hadden!

Spannend hoor, dit is mijn eerste en en zo benieuwd.. Hoe het begint en hoe het verloopt!

Bedankt voor alle reacties!

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook niet, niks geen voortekenen.
    Hele dag druk geweest, tuincentrum, kerstboom opbouwen, blaadjes uit de tuin harken, boodschappen, koken. 24:00uur naar bed, om 00:30uur wakker van de weeën en 2,5uur later was onze kleine meid er, super snel en helemaal niks gemerkt.
    Toen we belde dat de weeën waren begonnen, en 15min later de vk op de stoep stond had ik al 5cm helemaal niks van gemerkt.

11. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Hier ook geen voorteken gehad. Ik lag heerlijk te slapen en toen ik in de ochtend uur of 9 wakker werd dacht ik heee me vliezen breken.. hahaha

12. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Ik was op maandag nog bij de vk. Kleintje lag nog niet helemaal onderin en had nog lekker de ruimte.
    Maandagavond op kraamvisite geweest bij vriendin die die dag was bevallen. Niks aan de hand
    Dinsdag in de loop van de dag steeds meer harde buiken, 's middag weeën en 's avonds om half 9 is Stijn geboren!
    Niks van tevoren aan zien komen dus haha

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Hier ook geen voortekenen hoor. De eerste keer begon het met het verliezen van de slijmprop en gelijk daarna weeën, dus dat was nauwelijks een voorteken, meer een echt begin. Tweede keer begon uit het niets met een enorme wee.
    En nu zit ik weer af te wachten, zonder ook maar 1 voortekentje, hoe klein ook. Eerste kwam twee weken te vroeg, tweede 9 dagen te laat dus het kan echt nog alle kanten op.

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier niks hoor. Ja, ik kon mijn avondeten niet op, amper wat van gegeten. Voelde me toen al niet zo lekker, rommelde een beetje. Toen 's avonds laat in bed weeën.

15. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Jeetje wat een verschillen dan in bevallingen zeg! Spannend hoor!

16. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Hier ook geen voortekenen. Ja ik had zeer onregelmatige kramp in mijn bene en dacht dat het de indalingsweeen waren. Ik was toen 35 + 6.
    Dus 's avonds bij schoonzusje wezen eten. Haar oudste gebadderd, de jongste flink geknuffeld.
    Toen ik later p de avond uit de douche kwam begin ik te braken en op het toilet zag ik ineens bloed. Vk gebeld, blijk ik 6 tot 7 cm ontsluiting te hebben.
    Geheel verbaasd naar het ziekenhuis vertrokken en om half drie lag hij bij me.

Deel Deze Pagina