laten we de HEMA behouden

Discussion in 'De lounge' started by zwangerevrouw, Jun 16, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

God wat een mierenneukers zijn er toch op deze wereld...

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    En juist het verdwijnen van Zwarte Piet bij de Hema, suikerfeest assortiment etc, heeft ervoor gezorgd dat ik er weer meer ging kopen :)

3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Aan mij ligt het ook niet. :rolleyes:

Ik koop daar regelmatig kinderkleding, rompertjes en ondergoed.
    Voor handdoeken, feestartikelen en zwemkleding ga ik ook bijna altijd naar de Hema.
    Heel veel versieringen voor Pasen en sinterklaas komt van de Hema vandaan. En we hebben voor de laatste 2 verjaardagen daar taart/gebak gehaald. (Vorige week nog)

Ik zou het serieus heel erg jammer vinden als de Hema zou moeten sluiten.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Spijkerbroeken voor mijn dochter
    Schoolspullen als schriften
    Taart
    Tompoucen
    Hema ontbijt, vier uurtje of softijs. Kost geen moer en heel aardige dames bij dit filiaal in het restaurant (helaas niet in een dorp verderop).
    Tissues
    Dekbedovertrekken
    Gastendoekjes
    Soms ondergoed
    Telefoonhoesjes enzo zijn altijd flink afgeprijsd
    Brood
    Too good to go etc.

Ik woonde eerst twee straten van de Hema vandaan, nu moet ik 5 minuten fietsen, merk wel dat ik er daardoor minder kom, maar dat geldt ook voor andere winkels.

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,748
    113
    Er was toen zelfs een heel topic over op ZP :roflmao:

Whysteria, Zwierezwaai and WinterBird like this.
  6. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63

Bedankt! Ga hem kopen, zoek al zo lang

7. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

Nov 28, 2012
    1,416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Of toen ze kinderkleding niet meer als 'jongens' en 'meisjes' zouden labelen. Mensen die het maar niet konden bevatten of zagen alleen problemen.

Ik vond het juist fijn, maar kocht voor mijn jongens al vaker 'meisjes' kleding omdat het assortiment gewoon vele malen groter is en ook prima voor jongens kan.

Jackie87, Zwierezwaai and citroenrasp like this.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,748
    113
    Ja dat vond ik ook raar. Zelf deed ik dat al vaak genoeg, mijn jongste heeft een groot probleem met kanten randjes, rare stoffen en dat soort dingen. Dat vind je op jongensafdelingen toch net wat minder. En ik heb wel eens meegemaakt dat een mede-klant heel overdreven duidelijk langzaam ging praten tegen me en zei 'mevrouw, de meisjeskleren liggen dáár'. :roflmao:
    Natuurlijk had ik wel mijn antwoord klaar, maar als er geen jongens of meisjes bij staat voel je je dan toch minder opgelaten denk ik.

Zwierezwaai and WinterBird like this.
  9. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

Nov 28, 2012
    1,416
    877
    113
    NULL
    NULL
    De kinderen voelen zich zelf ook minder opgelaten. Als ik met mijn oudste bij de meisjes afdeling sta, schaamt hij zich toch voor leeftijdgenootjes.

En idd, meisjes kleding kan bij sommige winkels wel erg 'meisjesachtig' zijn.

citroenrasp and Zwierezwaai like this.
  10. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Nou dan moeten ze eerst wat gaan veranderen wil ik er weer wat kopen.
    Hier in het dorp is de winkel zo goed als leeg, hele voorste gedeelte staat niks meer.
    De voorraad is om te huilen (rompers, hemden, ondergoed)
    De kassa’s zijn zelfbediening kassa’s geworden.
    Kwa prijs kwaliteit is het ook achteruit gegaan.
    Online bestel ik wel eens pyjama’s, ondergoed, sokken voornamelijk voor de kinderen en dan nog krijg ik een paar dagen later een mailtje dat sommige producten niet op voorraad zijn en mijn geld wordt terug gestort.
    Dus nee ik ga zeker niet graag naar de Hema.

11. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Welke??
    Ik heb er ook 1 van de Hema op het moment, niet super tevreden nog.. Maar ze hebben er meer liggen, dus wie weet gebruik jij er 1 die ik nog niet uitgeprobeerd heb :D

Edit: had nog niet verder gelezen dan de eerste blz, zie dat je het antwoord al gegeven hebt. Thanks ;)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Haha wie vindt dat, dat Roosendaal de mooiste hema heeft:roflmao:

citroenrasp likes this.
  13. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Geloof niet dat daar zo veel van terecht is gekomen. En daarnaast denk ik dat als het niet zo in het nieuws gekomen was, het niet eens echt was opgevallen. Zo ook met de roetpieten.

Jackie87 likes this.
  14. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

May 13, 2019
    1,934
    2,777
    113
    Female
    Ik verbaas me trouwens dat ik hier lees dat de kwaliteit van de Hema zo slecht is. De kleding, ondergoed, pyjamas, handdoeken en beddengoed bevallen mij echt goed.
    Knutselspullen e.d. ook. En vind het design ook veeeeeeeel leuker dan al die gare cartoondingen die ze bij action/wibra/zeeman/whatever hebben.

citroenrasp and Zwierezwaai like this.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier hetzelfde, ik had 1x een hoeslaken dat binnen een week scheurde - ik kreeg meteen een nieuwe, geen enkel probleem. En verder gaat alles gewoon prima mee; beddengoed, theedoeken, handdoeken, kleding...

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,748
    113
    Nou inderdaad. Niemand viel toch over die vreselijke ANWB kleding terwijl dat ook al jaren unisex is?

Zwierezwaai likes this.
  17. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

May 13, 2019
    1,934
    2,777
    113
    Female
    Het ging er bij Hema niet om dat ze alleen nog maar unisex ontwerpen, maar dat ze bij een deel van de kleding niet meer in het label zetten of het voor een jongen of meisje is.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Precies, eerder stond dat erin. Hier droegen ze altijd al de jongensbroekjes, want die hebben verstevigde kniestukken. Daar stond dan iets als ‘boys’ in ofzo, dochter vond dat stom - hoezo zijn de fijne broeken alleen voor ‘boys’?Hier hangt in de winkel ook alles bij elkaar, eerder was het echt een ‘meisjesafdeling’ en een ‘jongensafdeling’. Winkelt veel fijner, oudste pakt een roze-glitter-eenhoorn-trui, jongste eentje met een skatende hond ;)

Zwierezwaai and momwithcamera like this.
  19. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Gelukkig niet, maar blijf het een domme actie vinden.
    Roetpiet was wel opgevallen hoor, is nogal een verandering.

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Dat hoort ook wel een beetje bij wandel kleding. Ik heb zelden bijvoorbeeld wandelschoenen gezien die er vrouwelijk uit zien.

Share This Page