En juist het verdwijnen van Zwarte Piet bij de Hema, suikerfeest assortiment etc, heeft ervoor gezorgd dat ik er weer meer ging kopen
Aan mij ligt het ook niet. Ik koop daar regelmatig kinderkleding, rompertjes en ondergoed. Voor handdoeken, feestartikelen en zwemkleding ga ik ook bijna altijd naar de Hema. Heel veel versieringen voor Pasen en sinterklaas komt van de Hema vandaan. En we hebben voor de laatste 2 verjaardagen daar taart/gebak gehaald. (Vorige week nog) Ik zou het serieus heel erg jammer vinden als de Hema zou moeten sluiten.
Spijkerbroeken voor mijn dochter Schoolspullen als schriften Taart Tompoucen Hema ontbijt, vier uurtje of softijs. Kost geen moer en heel aardige dames bij dit filiaal in het restaurant (helaas niet in een dorp verderop). Tissues Dekbedovertrekken Gastendoekjes Soms ondergoed Telefoonhoesjes enzo zijn altijd flink afgeprijsd Brood Too good to go etc. Ik woonde eerst twee straten van de Hema vandaan, nu moet ik 5 minuten fietsen, merk wel dat ik er daardoor minder kom, maar dat geldt ook voor andere winkels.
Of toen ze kinderkleding niet meer als 'jongens' en 'meisjes' zouden labelen. Mensen die het maar niet konden bevatten of zagen alleen problemen. Ik vond het juist fijn, maar kocht voor mijn jongens al vaker 'meisjes' kleding omdat het assortiment gewoon vele malen groter is en ook prima voor jongens kan.
Ja dat vond ik ook raar. Zelf deed ik dat al vaak genoeg, mijn jongste heeft een groot probleem met kanten randjes, rare stoffen en dat soort dingen. Dat vind je op jongensafdelingen toch net wat minder. En ik heb wel eens meegemaakt dat een mede-klant heel overdreven duidelijk langzaam ging praten tegen me en zei 'mevrouw, de meisjeskleren liggen dáár'. Natuurlijk had ik wel mijn antwoord klaar, maar als er geen jongens of meisjes bij staat voel je je dan toch minder opgelaten denk ik.
De kinderen voelen zich zelf ook minder opgelaten. Als ik met mijn oudste bij de meisjes afdeling sta, schaamt hij zich toch voor leeftijdgenootjes. En idd, meisjes kleding kan bij sommige winkels wel erg 'meisjesachtig' zijn.
Nou dan moeten ze eerst wat gaan veranderen wil ik er weer wat kopen. Hier in het dorp is de winkel zo goed als leeg, hele voorste gedeelte staat niks meer. De voorraad is om te huilen (rompers, hemden, ondergoed) De kassa’s zijn zelfbediening kassa’s geworden. Kwa prijs kwaliteit is het ook achteruit gegaan. Online bestel ik wel eens pyjama’s, ondergoed, sokken voornamelijk voor de kinderen en dan nog krijg ik een paar dagen later een mailtje dat sommige producten niet op voorraad zijn en mijn geld wordt terug gestort. Dus nee ik ga zeker niet graag naar de Hema.
Welke?? Ik heb er ook 1 van de Hema op het moment, niet super tevreden nog.. Maar ze hebben er meer liggen, dus wie weet gebruik jij er 1 die ik nog niet uitgeprobeerd heb Edit: had nog niet verder gelezen dan de eerste blz, zie dat je het antwoord al gegeven hebt. Thanks
Geloof niet dat daar zo veel van terecht is gekomen. En daarnaast denk ik dat als het niet zo in het nieuws gekomen was, het niet eens echt was opgevallen. Zo ook met de roetpieten.
Ik verbaas me trouwens dat ik hier lees dat de kwaliteit van de Hema zo slecht is. De kleding, ondergoed, pyjamas, handdoeken en beddengoed bevallen mij echt goed. Knutselspullen e.d. ook. En vind het design ook veeeeeeeel leuker dan al die gare cartoondingen die ze bij action/wibra/zeeman/whatever hebben.
Hier hetzelfde, ik had 1x een hoeslaken dat binnen een week scheurde - ik kreeg meteen een nieuwe, geen enkel probleem. En verder gaat alles gewoon prima mee; beddengoed, theedoeken, handdoeken, kleding...
Nou inderdaad. Niemand viel toch over die vreselijke ANWB kleding terwijl dat ook al jaren unisex is?
Het ging er bij Hema niet om dat ze alleen nog maar unisex ontwerpen, maar dat ze bij een deel van de kleding niet meer in het label zetten of het voor een jongen of meisje is.
Precies, eerder stond dat erin. Hier droegen ze altijd al de jongensbroekjes, want die hebben verstevigde kniestukken. Daar stond dan iets als ‘boys’ in ofzo, dochter vond dat stom - hoezo zijn de fijne broeken alleen voor ‘boys’?Hier hangt in de winkel ook alles bij elkaar, eerder was het echt een ‘meisjesafdeling’ en een ‘jongensafdeling’. Winkelt veel fijner, oudste pakt een roze-glitter-eenhoorn-trui, jongste eentje met een skatende hond
Gelukkig niet, maar blijf het een domme actie vinden. Roetpiet was wel opgevallen hoor, is nogal een verandering.
Dat hoort ook wel een beetje bij wandel kleding. Ik heb zelden bijvoorbeeld wandelschoenen gezien die er vrouwelijk uit zien.