Mss is dat het dan... Dat ze toch minder kwaliteit maken tegenwoordig. Al moet ik zeggen dat ik ook paar action handdoeken heb die al sinds 2007 meegaan... En ik wil zo graag nieuwe handdoeken, maar ik ga niet iets wat nog goed is weg gooien. Baaaah straks hebben m'n handdoeken het eeuwige leven
Dat is het, ze zijn van mindere kwaliteit als die van 6/7/10 jaar geleden. De slipjes van mijn middelste geboren in 2008 waren altijd goed, nooit kapot enz. Die van de jongste had ik gekocht denk 2017, eentje was na 1 keer dragen kapot. Andere twee de week erna. Was er zo klaar mee. Koop ze nu bij de zeeman.
Ook hier al 15 jaar de Hema handdoeken en ze zijn nog steeds als bijna nieuw! Ze gaan altijd in de droger en met wasverzachter. Volgens mij is de laatste jaren de kwaliteit al niet zo best meer want ik heb het vaker gelezen.
Ik kom er ook geregeld voor baby kleding, knutsel spul, ondergoed voor de kinderen, zandbak spul, gebak. Maar vind sommige dingen erg duur geworden, strand luchtbedden voor 12.50 euro vind ik veel geld als ze voor 2 euro bij de action liggen... Ik wil ze best steunen maar om nou 10 euro meer te betalen gaat mij iets te ver.
Ik heb zelfs handdoeken van de jaren 80 van mijn oma... Geen Hema trouwens. 'made in West Germany' staat er nog op En mijn oma waste extreem veel (smetvrees).
Ik heb bedacht dat al mijn ouwe meuk qua handdoeken maar ook servies en andere huisraad met de kinderen mee op kamers gaat. En dan koop ik lekker nieuw
Haha west germany... ja degelijker krijg je ze niet. Hier hebben de hema hotel handdoeken het ook lang (zo'n 12 jaar, met 6 douchehanddoeken dus heel vaak gewassen) uitgehouden. Toen gingen er wel naden en sierranden stuk, en kwamen er met de tijd toch wel onuitwasbare vlekken in, en waren ze ook gewoon niet zo lekker meer. De superdeluxe handdoeken via TK maxx die ik toen had, die liggen na 2 jaar letterlijk uit elkaar.
Tsja. Mijn oudste zit in de tweede van het VO en is een vroege leerling. Dus hier nog maar een jaar of 4-5 te gaan.
Ik had het er laatst ook met mijn man erover: waar moeten ze sommige dingen kopen als ook de HEMA om zou vallen? Ik mis de V&D nog steeds voor veel zaken en kan nu voor een deel naar de HEMA, maar wat als ook die weg is? Echt help zou het worden. Ondergoed, pyjama's handdoeken, broeken voor de kinderen, sokken, knutselspullen, kantoorartikelen, gezichtsverzorging, beddengoed, regenkleding, pfoe wat kopen we er niet? Ik ben anti-action en de zeeman vind ik echt veel minder van kwaliteit. Laatst een hoeslaken bij de blokker gehaald: na 1 keer wassen helemaal pillig. Die van de HEMA die ik al enkele jaren heb, is nog helemaal mooi.
Ik heb ook al jaren Hema-handdoeken en pas nu begon het me op te vallen dat de zijkanten wel gaan slijten. Die gaan naar het dierenasiel ofzo, die vinden zulke dingen vaak fijn. Maar goed, met jaren bedoel ik inderdaad ook 10 jaar ofzo. Al kan het best zijn dat de huidige kwaliteit minder is.
Ik hoop dat de Hema blijft bestaan. Ik koop daar inmiddels al 17 jaar mijn eyeliner. Dat kwastje vind ik zo fijn. Andere merken hebben vaak een stift daar kan ik niets mee. Verder koop ik daar sokken, ondergoed, hemdjes en tshirts voor man. Notitieboekjes haal ik er ook, laatst magneten opgehaald. Ik bestel meestal online. Ik denk dat de Hema kan besparen om Ich iets meer online te richten en wellicht kleinere of een minder aantal winkels heeft. Ketens zoals de action maken het lastig voor zaken zoals de Hema en de blokker. Je kan voor een habbekrats spullen halen.
Ik vind de Hema een hele leuke winkel...maar de kwaliteit is de laatste jaren zo erg achteruit gegaan. Pyjama van mijn dochter na 1x wassen een naad los, hetzelfde met het ondergoed, naden laten meteen los. Pasvorm van de kinderkleding vind ik ook niet meer wat het geweest is.
Dat klopt wel ja. Laatst 2 boxers voor zoon gehaald, koop er al jaren ondergoed, maar die waren na 1x al verwassen en het elastiek helemaal uitgerekt. Waren toch niet heel goedkoop, de boxers van oudste van Tommy hilfiger zijn nu bijna 2 jaar later wel te klein, maar zien er nog heel nieuw uit.
Kom net van de Hema in Hardenberg vandaan Had nog postcodeloterij kaarten. 2 zwarte T-shirt bh’s kunnen scoren. Ik koop er vooral boxershorts en hemden voor mijn zoontje.Maar begin nu echt pissig te worden dat werkelijk waar nooit leuke hemden op voorraad zijn in zijn maat (134/140) alleen die saaie basic. De boxershorts zijn zo leuk maar een bijpassend hemd in die kleurstelling.... Maar hemden met een grote opdruk kun je beter vermijden: 1x wassen op 30 graden en de opdruk was helemaal aan elkaar vastgeplakt en stuk.. Knutselspul vindt ik te duur, kan ik beter voor een prikkie bij de action halen. Had net bij de Hema glitterlijm gekocht ( wilde mijn zoontje graag hebben) voor 2 euro,kom ik ze bij de wibra tegen voor 0,69 cent....
Ik ben groot HEMA fan. Wat ik er met name koop zijn de tissues, watjes e.d. ....Maar als de HEMA echt een bestaansrecht wil, dan zullen ze echt iets aan de erbarmelijke kwaliteit moeten doen. Vroeger was de kwaliteit aanzienlijk beter. Ik heb ook handdoeken van de HEMA van zeker 20 jaar oud. Worden nu wel echt minder, maar zien er nog steeds beter uit dan de handdoeken die ik 3 jaar geleden bij hun heb gekocht. Ik snap dat handdoeken die 20 jaar meegaan voor de HEMA zelf niet heel goed is voor de omzet, maar wel hele goeie reclame. Er praat me niet van het ondergoed. Nu ik dit allemaal heb geschreven voel me ineens heel erg oud. Bedankt HEMA.
Zwarte vestjes zijn wel ok, die van de basics. Heb ook nog een tricot rok en wat zwarte shirts. Maar dat blijft beperkt tot de basics range. De rest is me geregeld net te truttig, rare stof reliefs of een tent model. Zal wel een rare smaak hebben, maar duidelijk niet die van de hema. Terwijl bij de kinderen nog wel eens truitjes hangen die leuk zijn.