ik ben zelf medewerkster in een winkel en wij zeggen duidelijk.... de eerst volgende mag aan deze kant aansluiten dus ik vind het ook een beetje iets van de cassierre
Het is hier standaart dat ik woorden krijg met een oudere als ik naar de supermarkt ga. Vorige week nog wou iemand er langs maar ik stond er met de wagen en hij kon er dus net niet tussen met zijn kar en hij ramt gewoon door Kleine meid vloog alle kanten op in de kat dus ik zo, GOH wou U er even langs meneer! Kreeg ik ook nog een chagerijnige bek, dus ik deed Dae aan de kant ik zo toe maar hoor en hij mompelde ook nog wat. Op dat soort momenten moet ik me echt inhouden omdat ik de baby bij me heb. Toen ik zelf nog bij de super werkte en mensen sloten voor stuurde ik ze bij mijn kassa weg.. Zebrapad net zo hier stoppen ze ook niet altijd laatst bijna de wagen voor me weg gereden heb gewoon wat tegen die auto aangegooit
Ik denk niet dat ik bij een supermarkt gezien heb dat er bij het open gaan van een extra kassa niet een run op die extra kassa is. Het is toch altijd het recht van de snelste. En bovendien als het al 'netjes' gaat, dan meestal alleen met de rij die er naast staat, en die rij houdt dan echt geen rekening met de rij daar weer naast. Voordringen is inderdaad onbeleefd, maar het willekeurig openen van kassa's bij de supermarkt is denk ik niet de plek waar je kan spreken van voordringen (tenzij er natuurlijk nog maar één rij wachtenden is)
Misschien snap ik je verhaal niet goed, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet klinken alsof ze voordrong. Als er een kassa open gaat en je komt net aanlopen dan loop je altijd naar de kassa waar de minste mensen staan. Je gaat dan toch niet wachten tot 5 van de 10 mensen die in de lange rij staan hun spulletjes bij de lege kassa hebben neergelegd. Klinkt gewoon alsof ze geluk heeft gehad.
Ik ben ook zo enorm asociaal Maareuh als je het bewust doet is het egoïstisch niet egocentrisch. En ik heb toch vaak de neiging om vooral bij de wat oudere voordringers de kant van egoïsme op te moeten denken hoor.... Voor zover ze al ooit voor dringen bij me...kan niet heugen dat men dat gedaan heeft bij me. Maar goed ik flap er dan ook altijd meteen wat ooit als ze lekker sociaal tegen me doen. Zoals zich tussen mij en wat anders door persen omdat ze er door willen en dit niet echt past. ipv dat ze dan me gewoon even aanspreken ofzo dan ga ik echt wel aan de kant hoor! Nee mij omkegelen (ok daar is niet veel voor nodig...) is natuurlijk veel netter als me storen in mijn verstrooidheid omdat ik iets niet kan vinden in het rek. En dan krijgen ze dus steevast "of je er even door mag!?!" te horen. Ook zoiets als iemand iets per ongeluk doet zoals tegen je oplopen oid in een drukke winkel..kan gebeuren toch!? 9 vd 10 x zegt niemand sorry....nouja...ik wel dan dus enorm overdreven als de ander tegen mij opbotst... Wordt dat nou niet meer aangeleerd of leert men het zichzelf weer af omdat niemand anders het doet? En als het t laatste is...springen die mensen ook allemaal van de brug als eentje het doet? En moet je ze elk voorjaar ook kaalscheren?!
Er gaat een nieuwe kassa open, en het tienermeisje gaat naar de kassa toe... Wat is het probleem eigelijk? Of had je verwacht dat dat meisje zou zeggen tegen de mensen in de andere rij kom maar aan deze kassa? Ik vind dat niet voor kruipen, dat is gewoon geluk op dat moment dat er een kassa open ging... Of begrijp ik 't verkeerd?
Ik ben ook mondig genoeg. Té mondig soms, denk ik. Ik spreek voordringers aan, maar ook foutparkeerder. Zoals vorig jaar, parkeerde een vrouw op een parkeervak dat bedoeld was voor auto's met kinderzitjes (bredere vakken, zodat de deuren goed open kunnen). Of een paar maanden terug dat iemand 1 meter van een prullenbak af zijn servetje op de grond gooit. Oké, liet vallen, maar hij zag het en maakte geen aanstalten het even op te rapen.) Ik zeg daar dan wat van. Heeft niet altijd effect. Maar dan op z'n minst wel het signaal dat het geen geaccepteerd gedrag is. Als niemand meer wat zegt, kan iedereen zijn gang gaan en dan wordt het echt een bende in de maatschappij. Dan zal niemand meer respect voor elkaar en de omgeving hebben. Gaat toch al die kant op, maar ik doe mijn best in mijn eigen omgeving. Ik vind het trouwens ook prettig om aangesproken te worden op ongewenst gedrag. Want wie weet doe ik het onbewust! Maar het hangt er wel vanaf op welke toon je het doet natuurlijk!
Werk zelf in een winkel en het valt mij op dat het juist vaak oudere zijn die voorkruipen (En als er wat van gezegt word ging het per ongeluk). Vind wel dat een verkoopster/cassiere als er een extra kassa opgengaat even moet zeggen:Eerst volgende kan kan hier komen,dan hou je het een beetje in de hand.
Vind het ook niet asociaal wat ze heeft gedaan. Is toch logisch? Of ben ik nou de aso Laatst bij de Etos stonden twee rijen naast elkaar. De Etos was best klein, dus de rijen stonden dicht bij elkaar. Ik stond bij rij A en een oudere vrouw bij rij B. Rij B ging trager omdat er iets geretourneerd moest worden, maakte die vrouw aanstalten om voor te dringen (ze stond eerder bij rij B dan ik bij A). Nou dacht t ff niet, ze had de 'verkeerde' rij gekozen, da's dan pech voor haar.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Als je aan jezelf denkt, is het logisch. Als je je bedenkt dat anderen al 5 minuten in de rij staan, is het aso.
Ik moest hier echt ff om lachen. (had een actie van mij kunnen zijn) Ontopic, ik ben mondig genoeg van mezelf, ik ben alleen nog zoekende om het op een nette manier te doen. Want het komt er niet altijd even netjes uit... zal ik maar zeggen. Laatst bij de ah, 2 meisjes voor mij met de welbekende energieblikjes en vette croissantjes.. Komen er nog 2 meisjes aanlopen en gaan gewoon doodleuk voor mij, bij de andere meisjes staan. Dus ik zeg welja ik sta hier natuurlijk omdat ik niks beters heb te doen vandaag!:x Oudere mensen laat ik vaak bij voorbaat al voor. Zeker als ze met een rollator oid zijn.
Ik heb meer een hekel aan die oudere mensen die je van je sokken afrijden met hun scootmobiel en dan nog kwaad omkijken en roepen, loop dan niet in de weg! Ja sorry het voetpad is niet breder! Jeugd is soms ook asociaal maar dat ligt meer aan de opvoeders dan aan de kinderen zelf.
Vorige week gingen we boodschappen doen. Toen we aan wilde sluiten in een rij liep er tegelijk met ons een andere vrouw naar de rij. Een caissière zegt tegen mij; kassa 1 gaat ook open. Dus ik loop naar kassa 1, mijn man volgt met het karretje en de kleine. Die vrouw wil voor mij gaan staan, zegt ze tegen mijn man: Ik stond eerder in de rij hoor. (en dan de manier waarop dat gezegd werd.. Blegh!) Waarop mijn man zei: En mijn vrouw stond eerder in deze rij. Normaal zou ik zeggen; gaat u maar voor. Maar na die opmerking werd ik rebels en dacht ik; stik maar, ik stond voor jou! (En ik ben dan ook nog zo'n trut die dan expres rustig aan doet )
ik vind ons Nederlanders met zijn allen al mondig en onbeschoft genoeg, maar goed dat kan aan mij liggen.
Nou hartstikke bedankt dan Ik vind mezelf niet onbeschoft en al helemaal niet mondig want ik durf er niet eens wat van te zeggen als er iemand voordringt (lkkr laten gaan ik kom vanzelf wel aan de beurt). En ik dring al helemaal niet voor!! En als het een keer perongeluk gebeurt biedt ik altijd mijn excuses aan. Niet alle Nederlanders over 1 kam scheren aub.. *Hormoontjes spelen even op bij zulke opmerkingen*
och jeetje sorry hoor er staat toch niet ik vind Ellenbaby al onbeschoft en mondig genoeg? ik blijf erbij dat ik dat vind, niet alle nederlanders inderdaad maar het gros wel, sorry.
trouwens als je in andere landen vraagt aan welke toeristen ze het meeste hekel hebben dan staan wij vaak met stip op 1 voor ons gedrag, vaak hebben we het zelf niet eens meer door.