Dag-en nachtritme nu het langer licht blijft

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door appel4, 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De dagen worden langzaam aan langer en het blijft langer licht in de avond. Ik vraag me zo af of dat problemen gaat geven bij het slapen in de avond. Het verschil tussen dag en nacht is duidelijk te maken met licht en donker. Hoe zal dat zo gaan als het tot 22.00-22.30 licht is. Of zorgt de interne klok van die kleintjes ervoor dat ze het verschil tussen de dagslaapjes en het nachtslaapje weten. Overdag heb ik de gordijnen open in de slaapkamer en als hij 's avonds naar bed gaat gaan de gordijnen dicht. Maarja, als het straks lang licht is, zal het in de slaapkamer ook stukken lichter zijn. De gordijnen zijn niet heel dik en ook gaat de zon onder aan de slaapkamer kant! Ben zo bang dat m'n zoontje dan 's avonds niet wil slapen en het een drama wordt :(
    Wie heeft hier ervaring mee of zo haar ideeën over?

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Als je de gordijnen dichtdoet is het vast wel een beetje schemerig. Denk dat dat wel wat meevalt hoor. En als het wel problemen geeft, en het is mogelijk, hang je er een verduisterings rolgordijn neer ofzo.

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb hier ook wel eens over gedacht, maar ook nu het vroeger licht is, merk ik daar weinig aan bij Siem.

Het zal wel loslopen, denk ik.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij Merel merk ik er ook niks van. Ze slaapt gewoon van 20.00 tot 7.30. Geen veranderingen....

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik merk wel dat ze vroeger wakker wordt maar dat kan weer een fase zijn....

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk dat ze meer last gaan krijgen als straks de klok weer vooruit gaat... Al is dat waarschijnlijk minder erg als toen hij terug ging.. :)

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    met devon toen geen problemen gehad hoor. Ik heb gewoon zijn vaste ritme aangehouden.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Gewoon je vaste ritme aanhouden, dat werkt het beste. Misha haar kamertje zit 's avonds ook aan de zonkant en ik heb wel voor een verduisteringsgordijn gekozen, ook voor de warmte een beetje tegen te houden. Dit kamertje was eerst van Milan en wat ik vooral merkte in de zomermaanden, was dat hij 's avonds wel gewoon ging slapen als het licht was, maar 's ochtends veel eerder wakker werd met licht...Dus verduisteringsgordijn aangeschaft en probleem was opgelost, meneerje sliep weer lekker door tot een uurtje of 8..

Deel Deze Pagina