laten ze je doorlopen tot 43 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door limegreen, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    dames,

ik was net even aan het zoeken naar hoever je over tijd mag lopen,
    ik kwam een topic tegen die daar over ging nu las ik dus dit:
    (In apeldoorn moet de ctg, de gemaakte echo en het vruchtwater goed zijn. en dan laten ze je doorlopen tot 43 weken. )

zijn er meer mensen die hier iets over weten....

thanks

liefs
    limegreen

2. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Zover ik weet is het bij ons regel dat je voor de 42 weken bevalt (op de dag af)... of althans ze beginnen dan met inleiden (na alle checks uiteraard) en dan kan je bv nog een nacht naar huis moeten omdat het niet aanslaat, maar dan moet je toch de volgende dag weer terugkomen!

sterkte met de laatste loodjes.

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Gisteraaf info avond gehad in ziekenhuis en de gyn vertelde dat ze je tegenwoordig door laten lopen (als het KAN) tot 42 weken, pas DAN gaan ze bespreken met je wat te doen...

4. hittepetitje

12 mei 2008
    36
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hallo,

Ik heb van een vriendin gehoord dat haar vriendin ook door moest lopen tot 43 weken. De placenta werkte nog redelijjk. Ik vind het bizar......

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het schijnt dat ze dat wel eens doen ja... Mijn overbuurvrouw heeft ook doorgelopen tot de 43 weken :confused:

6. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    @ MamaKitty
    was je in apeldoorn in het ziekhuis?

als ze je echt laten lopen tot 43 weken dan is de baby toch ook steeds groter aan het worden ...

bij mij is het namelijk ook nog zo dat ik veelvruchtwater heb en dat de ctg's ook goed zijn en ik helemaal nog geen last heb van weeen of harde buiken(tuurlijk wel is een harde buik )maar niet meer dan ik de hele zwangerschap gehad heb...

morgen een afspraak in het ziekenhuis en dan ga ik het toch maar is goed na vragen..

liefs limegreen

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier wordt je echt op 42 weken ingeleid ook als dat in het weekend valt. Bij 41+3 wordt nog gekeken hoe het staat met het vruchtwater, placenta en baby maar zelfs als dat gewoon nog allemaal goed is wordt je op 42 weken ingeleid
    Maar het zal wel afhankelijk zijn van het ziekenhuis

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik moest met 41 3 naar zkh voor een check en met 41 5 ook geloof ik. Toen is de afspraak gemaakt om bij precies 42 weken in te leiden.. Jesse heeft zich uiteindelijk bij 41+6 om 17.00 gemeld haha

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Volgens mij groeit de kleine de laatste weken (volgens mij vanaf een week of 37) niet heel veel meer.. Weet t niet zeker hoor.

Ik zou erop aandringen om niet meer dan 42 weken zwanger te zijn, en dus dan in te leiden als de bevalling niet begonnen is uit zichzelf.
    Juist vanwege de kans op risico's doordat de placenta verminderd gaat werken en de kleine er dan gewoon echt uit moet..
    Natuurlijk kan t goed gaan met de kleine volgens de CTG etc.. Maar er komt ook nog een bevalling overheen, die energie kost van een kleintje in de buik..en soms heeft de kleine dat niet meer, en krijgt ie dat niet meer van de placenta..
    De reden waarom ik persoonlijk niet over de 42 zou lopen is dus vanwege bovenstaand risico! Ik ken helaas verhalen waarbij dit dus is voorgekomen....

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier laten ze je gerust doorlopen tot 43 weken. Wel vanaf 42 weken elke dag een CTG. Ik moet er niet aan denken, maar helaas werkt het hier nu eenmaal zo.
    Ze zijn er van overtuigd dat als de beeb het in de buik nog goed heeft, het beter is de natuur nog even de tijd te geven. Daarbij komt het ook nog dat de zwangerschapstermijn in het begin niet goed is vastgesteld. Een mm misrekenen, kan dagen schelen.

11. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Je in Hengelo doen ze ook zo...Ik vondt 42 wk al genoeg, toen besloot ze gelukkig zelf te komen ;)

12. WillyD

WillyD Actief lid

29 mrt 2008
    129
    0
    0
    lelystad
    hoi dames,,

hier in het ziekenhuis is het zo dat ze je niet door willen laten lopen dan 42 weken maar.................. met geluk word ik (als het goed is) morgen ingeleid maar dat was nog wel spannend want ze zaten eigenlijk vol!
    maar omdat mijn placenta al aan het verkalken is wil de gyno me niet langer door laten lopen.
    maar anders als het niet anders zou kunnen laten ze je inderdaad wel langer rond lopen mochten er geen problemen voordoen...

groetjes willy

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    onze zoon groeide nog 500 gram per week ongeveer na de 37 weken, moest er toch niet aan denken, ze hadden hem op 10-11 pond geschat met gewoon 40 weken daarom ben ik met 38 weken ingeleid en toen was ie dik 8 pond en dat klopte volgens de curve zeiden hun, MAAR het is vooral spek (en let be honest die glijdt wel door, het is dat hoofdje en schouders die vaak tegenwerken bij grote kindjes, niet die blubber die eraan zit haha)

moet er niet aan denken 43 weken poehee vind het echt zielig dat ze je zo lang door zouden laten lopen..

14. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik ben bij 42 weken doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik heb toen op een woensdag een uitgebreidde controle gehad en de vrijdag erna. Toen vond de gynaecoloog het eindelijk welletjes en ben bij 42,4 weken ingeleidt. Mijn lichaam had zelf nog niets gedaan, geen ontsluiting en de baarmoeder zat nog potdicht. Mijn zoontje maakte het prima. Alles was goed en hij had nog veel vruchtwater. Uiteindelijk is hij bij 42,5 weken geboren met een keizersnede. Hij woog 4420 gr en was 54 1/2 cm lang. Een flink kereltje, maar dat had niet echt te maken met het feit dat hij zo lang in mijn buik zat. Bij 37 weken zagen ze op de echo al dat het een flinke baby zou zijn.

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    was in gorinchem

16. sjeima

sjeima Lid

30 nov 2008
    13
    0
    0
    van mijn tweede dochter(nu meer dan 16 jaar geleden)lieten ze mij veel te lang doorlopen.
    ik was op 2 dagen na 44 weken zwanger.
    met veel ellende is mijn dochter geboren,ze was 9 pond en 60 cm.
    ik zie ze nog op mijn buik drukken om haar ermee uit te helpen en alsof al die ellende nog niet erg genoeg was wilde mijn placenta ook nog eens niet komen,heb een enorme bloeding gehad en ben lang van de wereld geweest.
    toen ik eindelijk weer bij kennis kwam hing er een zak bloed naast me waar ik er vele van heb gekregen.
    dat dus nooit meer,en gelukkig is dat ook nooit meer gebeurd,mijn dochter was gelukkig gezond maar ze was helemaal gerimpeld en de navelstreng bleek aan het eind van zijn latijn te zijn,Godzijdank is alles toch nog goed gekomen.
    iedereen nog een fijne zwangerschap en een goede bevalling met een wolk van een baby toegewenst.

liefs Sjeima

Deel Deze Pagina