bang zijn dat ´kraambezoek´ de baby eerder ziet

Discussie in 'De bevalling' gestart door wendii88, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendii88

wendii88 Niet meer actief

Ik krijg woensdag een geplande keizersnee omdat mijn kindje in een stuit ligt, en dan krijg je niet gelijk je baby bij je want eerst moeten ze je nog hechten en moet de baby onderzocht worden, daarna kom je in de uitslaapkamer en als je je goed voelt dan mag je naar de baby toe..
    maar mijn vriend wil graag dat zijn ouders er al voor de operatie zijn (in het ziekenhuis') zodat als het hem even te veel werd ofzo hij wist dat ze er voor hem waren.
    maar nu ben ik heel erg bang geworden dat terwijl ik nog gehecht word enzo en niet bij mijn baby kan zijn mijn schoonouders allang het kindje hebben gezien terwijl ik hem zelf nog niet eens heb kunnen vast houden..
    ik durf dit niet goed te vertellen en ben bang dat het heel egoistisch klinkt.. wat moet ik doen?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als de sodemieter met je vriend bespreken. Persoonlijk zou ik al niet graag willen dat mn schoonouders ook in het ziekenhuis zijn. Jij hebt al 9 maanden moeten doorzetten, hij kan dat best een paar uurtjes opbrengen!

Maar goed, buiten dat. Ik zou echt met hem afspreken dat dat dus niet gebeurd. Dat alleen hij jullie kindje ziet. En pas als jij hebt kennisgemaakt met je superbaby zijn anderen aan de beurt. Echt met hem afspreken hoor. Je kunt het nooit over doen. En jij bent nu gewoon even de baas. OK, samen met je vriend maar de rest moet gewoon even een stappie terug doen.

Heel veel succes en op naar een pracht baby!

3. wendii88

ja ik vind het wel heel moeilijk om dit op een goede manier te brengen omdat het ook zijn kindje is, en hij misschien wel heel graag zijn ouders erbij heeft.. misschien niet persé bij de baby maar wel in de buurt zeg maar..
    ik voel me dann zo lullig en een egoistisch kreng als ik die wens van hem 'afpak'.. :(

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben het helemaal met Pendrag eens!

Het is JOUW kindje, jij en / of je man mag het voor het eerst zien en verder niemand, dat eerste moment, die eerste uurtjes moeten toch lekker voor jullie zijn. Die zijn zo bijzonder die komen echt nooit meer terug. Je kan toch afspreken dat ze na een uurtje langskomen ofzo? (en snel weer opzouten ;))

Meid je bent niet egoïstisch, no way! En als je schoonmoeder het niet fijn vindt, dan is ze zeker vergeten hoe zij zich voelde toen ze net was bevallen?

Enneh, zij hebben negen maanden gewacht maar jij zeker ook hoor! Die paar uurtjes moeten ze dan ook nog maar even opbrengen. Zij zijn egoistisch als zij je die eerste uurtjes niet ff kunnen gunnen hoe vind je dat!

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je moet dit echt zeggen anders zal dit waarschijnlijk altijd een struikelblok blijven tussen jou en je schoonouders en je het je vriend misschien kwalijk zal nemen..

Het is toch te gek voor woorden dat niet jij maar je schoonouders je kindje zullen vast houden.. no way dat dit hier zou gebeuren!

Bespreken meid.. jij hebt 9 maand je kindje moeten dragen.. een zware buikoperatie ondergaan.. je mannetje moet zich maar even een uurtje groot houden hoor!

Als je vaginale bevalling zou hebben zouden je schoonouders er dan ook zo bovenop zitten?

Heel veel succes er mee..

Heb by the way ook een keizersnede gehad.. viel allemaal reuze mee :D

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Maar waar wil je vriend dan graag zn ouders bij hebben? Tijdens de KS is hij bij jou neem ik aan. En daarna bij jullie baby. En dan weer bij jou met de baby. Daarna pas zn ouders toch?

Kan me voorstellen dat je zijn wens niet zomaar wilt afpakken. Toch vind ik dat jouw belangen voor gaan. De toegevoegde waarde van de aanwezigheid van zijn ouders is niet zo groot. Jij jullie kindje zien voor anderen dat doen is vele malen belangrijker! Als je vaginaal bevallen was stond schoonma er toch ook niet met haar neus bovenop?

Ik zou het echt met je vriend bespreken. Misschien is hij het wel helemaal met je eens, heeft ie er gewoon niet zo bij stilgestaan.

7. wendii88

ja ik moet het er zeker wel over gaan hebben.. maar ik woon ook sinds een tijdje bij hun in huis, en dat blijft zo tot ik weer werk heb en mijn vriend en ik samen een huisje kunnen gaan kopen.. daarom voel ik me extra schuldig als ik zeg van ik wil er eigenlijk niemand bij hebben in het ziekenhuis..
    ik wil gewoon eerst samen met mijn vriend en de beeb zijn!
    en hij zegt wel dat niemand de baby eerder ziet dan dat ik hem heb gezien maar misschien duurt het wel 2uur voor ik weer terug ben van de uitslaapkamer (dit is mij in het zknhuis verteld)..
    en ik zie mijn vriend niet in zijn eentje 2 uur lang met de baby zitten terwijl hij weet dat zijn ouders in de buurt zijn en hij zn kindje graag wil laten zien :(
    ik vind dit echt heel erg moeilijk..

8. wendii88

mijn vriend zegt dat hij niet weet wat hij op dat moment graag wil, maar dat het fijn is als ie weet dat zijn ouders er gewoon 'zijn', alleen dat idee geeft hem een gerust gevoel..
    maar ik denk dus dat als het te lang duurt voor ik terug ben hij zo die behoefte heeft om zijn kind te laten zien dat hij niet kan wachten ofzo..

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Zou het helpen als hij dit leest? Is voor hem misschien moeilijk voor te stellen maar voor jou als mama is het zo belangrijk! Daar heeft hij vast begrip. Alleen is het voor mannen soms niet zo duidelijk dat dit voor ons belangrijk is.

10. wendii88

ja misschien dat dat wel een optie is, hem dit laten lezen!
    want anders lig ik ook niet met een gerust hart daar terwijl ze me aan het hechten zijn dus hier moet wel over gepraat worden.
    ik heb ook tegen mijn eigen ouders gezegd dat ik niet wil dat ze er gelijk al bij zijn..
    heel erg bedankt voor jullie tips en advies!

11. valhalla

Ze kunnen zich toch gewoon afzijdig houden? Dat je bij hen mag wonen vind ik geen reden om te verlangen dat je je kleinkind eerder mag zien dan dat de moeder haar kind mag zien hoor.

Maar misschien kan je het vragen bij het ZH of aan je verloskundige of gyn? Mijn ouders wilden ook langskomen toen het hele gezeik wel erg lang duurde (en ik vond dat best leuk) maar ze werden vakkundig weggestuurd door de verpleegsters en verloskundigen (wat ook weer het andere uiterste was, ik had ze graag ff gezien, maar goed). Als jij dat aangeeft dat je geen bezoek wilt, komt dat er vaak ook niet in! Maandag gewoon ff bellen en uitleggen, is dat een idee?

Het lijkt mij ook fijner voor je kindje als het eerst papa en mama ziet,en dan pas andere mensen. Kwa eerste kennismaking enzo... He en jij bent de mama he. Dus de baas ;) In elk geval sowieso die eerste kostbare uren net na de bevalling! Sterkte! Komt goed!

12. wendii88

ja maar als ik op de uitslaapkamer lig dan ben ik dus niet bij mn vriend en de baby en daar ben ik dus bang voor dat dan mensen al snel naar de baby komen kijken :p
    maar inderdaad, misschien hebben ze daar in het ziekenhuis ook wel regels voor..
    moet maandag naar de anesthesist dus kan het dan gelijk vragen!

13. valhalla

Nah vermoedelijk gaan ze eerst baby afdrogen, wegen, meten, testjes doen en dat soort dingen. Grote kans ook dat ze tegen die tijd ook jou weer dicht hebben en voor die tijd komt er denk ook geen bezoek bij hoor. Grote kans dat dat pas mag als papa en mama en baby herenigd zijn...

Goed dat je het na gaat vragen! Hopelijk ben je gerustgesteld! Succes!

14. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben het helemaal met Pendrag eens.

Dat je bij hun woont betekent niet dat jouw schoonouders kunnen zomaar jou kind eerder zien terwijl jij dat niet wilt.

Als je twijfel hebt, bespreken met jouw vk. Ik had mijn zoon alleen maar 5 minuten gezien omdat hij moest snel in de couvouse (schrijf ik het goed? sorry voor mijn nederlands hoor). Maar toch ik had aan de verpleegster gegeven dat ik nog geen bezoek wilde bij mij of bij mijn kind omdat ik nog tijd wilde brengen alleen met hem en mijn man. En dat hebben ze dus gedaan.

Ik hoop dat bij jou ook dit geval kunnen zijn. Ik begrijp jou helemaal. Je bent niet egoistisch. Het is jouw kind.

Veel sterkte meid.

15. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik weet niet precies of dit te brutaal of niet. Maar als ik geen zekere antwoord van mijn vriend krijg, dan ga ik gewoon met mijn schoonouders bespreken. Gewoon normaal praten, uitleggen wat de situatie zal zijn bij de bevalling en je wilt graag dat jij bent de eerste die de baby ziet.

Maar dit is wat ik zou doen, niet dat ik jou slechte invloed wil geven hoor.

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Meissie, je maakt nu nu onnodig extra druk... en er zullen vast en zeker al genoeg zenuwen, angsten etc. zijn voor a.s. woensdag!
    JIJ ben de mama! JIJ mag bepalen hoe het a.s. woensdag gaat gebeuren!
    Knoop dat goed in je oren!

Tuurlijk is het eng om zo'n onderwerp aan te gaan met je vriend. Voor hem is het waarschijnlijk ook zijn eerste bevalling, zijn eerste kindje... Hij weet ook niet wat hem te wachten staat, dus ik kan me voorstellen (dat mocht het nodig zijn) hij iets vertrouwds in de buurt heeft (zijn ouders) om op terug te kunnen vallen.
    Maar weet je? Even heel cru gezegt: het draait die dag niet (alleen) om jou vriend en zijn wensen.
    Het is zó belangrijk dat jij en je vriend de eerste kennismaking mogen doen. Misschien kan je dat op die manier vertellen.

17. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Je kunt tegen je vriend zeggen dat jij het heel belangrijk vindt dat de baby het eerste contact heeft met zijn ouders! En dat je het daarom niet prettig vindt als zijn ouders de baby eerder zien dan jij. Die eerste momenten zijn toch heel belangrijk voor de binding enzo.
    Er zijn trouwens ook ziekenhuizen waar je je baby gelijk bij je krijgt. Dan leggen ze hem niet op je buik maar over je borsten heen, terwijl ze nog je buik gaan hechten. Is dat geen mogelijkheid bij jou in het ziekenhuis?
    Het lijkt mij ook helemaal geen fijn idee dat je schoonouders lekker bij de baby staan te kijken terwijl jij nog half versuft ligt bij te komen! Ik zou het perse niet willen, wat mijn mannetje er ook van zou vinden.
    Dus ik vindt niet dat je egoistisch bent hoor. Dat hij het prettig vindt om wat steun te hebben snap ik wel, maar hij redt het zelf toch ook wel?

Nou heel veel succes in ieder geval!

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Lijkt mij echt vreselijk als mijn schoonouders ons kindje hebben vastgehouden, zonder dat ik dat zelf eerst fatsoenlijk heb gedaan.
    Zou woest zijn op mijn man.
    Dus ik zou het nog ff goed duidelijk maken bij je partner en schoonouders en eventueel ziekenhuis.
    Maar ik hoop dat alle zorgen voor niks zijn en het ook gewoon zo verloopt.
    Succes met de keizersnee!

19. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik zou zeker zeggen dringend met je vriend/man bespreken ! Je gaat er anders echt spijt van blijven krijgen. Ik heb het zelf ervaren. De bevalling van mijn zoontje is uiteindelijk in een keizersnede uitgedraaid. Toen ik eindelijk naar boven mocht naar mijn man en zoontje heb ik maar 5 seconden zelf mijn eigen kind mogen vastnemen, niet eens even kunnen genieten met mijn man alleen. Toen stormde onze ouders en broers binnen. Ik vond het echt verschrikkelijk maar had toen de puf niet om te reageren, maar nu nog steeds vind ik dit heel erg! Ik ben nu zwanger van de tweede en weet 200% zeker dat het nooit meer op die manier zal gebeuren !

Aan je eigen denken meis daar is echt niets mis mee. Tuurlijk dat je baby'tje eerst zijn mama moet leren kennen!

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wat jij schrijft, is mij overkomen. iedereen had mijn kereltje al vast gehad terwijl ik nog op de uitslaapkamer lag. En nog steeds heb ik het er moeilijk mee en kan het ook niet echt verwerken.

Ik sluit me bij andere meiden aan, jij krijgt een zware buikoperatie, jij hebt jullie kindje gedragen, jij bepaalt hoe je het wilt.
    wat je vriend hebt moeten doen al die tijd is een fractie van wat jij hebt gedaan, dus dan kan hij ook wel even zonder ouders!

De KS en het herstel is mij super meegevallen! Heel veel succes a.s woensdag en geef de fotocamera af aan de verpleging! dan kan je vriend bij jou blijven en heb je toch mooie foto's!

Deel Deze Pagina