hallo dames, Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en sinds een week of drie heb ik last van het carpaal tunnelsyndroom. Nu nog vooral 's nachts maar ik merk dat ik steeds vaker overdag ook klachten heb. Ik heb het aan beide handen maar rechts is het echt erg. Ik word regelmatig wakker met pijn en kramp. Ik slaap nu met polsbraces aan en dat helpt wel maar omdat de klachten erger worden wil ik jullie om tips vragen. Wie had er ook last van en wat kan ik doen om de klachten wat te verlichten? Ik zie er tegenop om nog vier maanden zo'n last te hebben.
Ik had De Quervain (broertje van) en bij mij hielp acupunctuur tegen de pijn. Sterkte! Na de zws ging het niet over en heb ik aan 1 pols een injectie gehad. Daarna was het over.
Ik heb het ook aan beide kanten vanaf week 18. Hier helpt helaas niks dus kan je geen tips geven. Het enigste wat ik wel kan zeggen hoe dom het ook klinkt. Het went wel een beetje, heel veel sterkte nog!
Hier ook Quervain gehad de vorige zwangerschap. Verder dan de tip met de brace kom ik helaas niet. Enige dat te veel ontzien ook niet goed is. Dus wel in beweging houden, maar dan zonder kracht (bv in water). Hier goed nieuws (buiten dat het went 😉: hier was het na de bevalling binnen no-time weg en is niet meer terug gekomen! Ook nu bij de vorige zwangerschap niet. Sterkte!
Heb alleen de tip van de braces inderdaad... mij hielp het om de brace (ik had er één) overdag te dragen, en 's nachts niet. Liefs,
Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook, elke hand een brace en nadien ook nog lang gedragen. Was echt zwangerschaps gerelateerd. NU (nog) geen last en hoop dat zou te houden, het is een erg vervelend gevoel.
Bedankt voor jullie reacties, al haal ik er uit dat er behalve de brace niet veel aan te doen is. 😟 Ik hoop maar dat het niet veel erger wordt, anders duren vier maanden nog erg lang. Is er iemand van jullie door in de ziektewet gemoeten? Ik werk als beleidsmedewerker in de kinderopvang. In de ochtend op kantoor (veel typen, niet fijn) en de middagen op de groep.
Hier geen ziektewet, maar wel andere werkzaamheden. Ik werk als analist en 'pipetteer' veel. Dit is een steeds dezelfde repeterende handeling. Deed veel pijn, als het al lukte.
Er is mij verteld dat het komt door het vasthouden van vocht in de polsen. Vandaar ben ik ( had er ook vanaf 20 weken al enorme last van) meer water gaan drinken en daarnaast brandnetel thee om minder vocht vast te houden. Dat heeft heel lang geholpen, al begint het nu weer op te komen en slaap ik sinds gisteren weer met de braces ( sliep er al een week of 5 niet meer mee), maar ik zit nu ook op 34 weken en dan houd je sowieso meer vocht vast. Dus misschien een idee om meer te drinken en daarnaast brandnetel thee? Succes!
Ik heb er in de zwangerschap van mijn dochter ook veel last van gehad, ongeveer bij dezelfde termijn. Ja, ik dus, ik werk als echoscopiste en verloskundige en kon echt niks meer. Ik heb vervangend werk gedaan (wat licht typewerk en een project geleid, dus vergaderen en besprekingen en zo). Bij mij ging het na de zwangerschap niet over, ik heb er toen injecties in gehad en dat hielp goed. Helaas is het een ruim jaar later weer terug gekomen, ik word over 2 weken geopereerd rechts...als ik van tevoren geweten had dat het niet zomaar over zou gaan na de zwangerschap, had ik er al eerder spuiten in laten zetten.
Hi! Ik heb het ook gehad. Heb 2 behandelingen dry- needling (niet verwarden acupunctuur) gehad, en alle klachten waren weg! Heb daarvoor maanden met bracen geslapen! Een echte aanrader dus! Maar wel bij een goede gecertificeerde therapeut.
Lon24, kun je daar wat meer over vertellen? Heb je dat tijdens de zwangerschap laten doen of erna? Ik ga maandag naar de huisarts. Ik zal hem vragen naar die behandeling. Ik heb inderdaad ook gelezen dat het (gedeeltelijk) komt door vocht vasthouden. Ik probeer zo veel mogelijk te drinken (ben er niet echt goed in, helaas). Ik ga zeker de brandnetelthee proberen. Bedankt voor de tips!
Ik ben behandelt toen ik niet zwanger was. Ik was al bij de neuroloog geweest maar het was niet zo erg om geopereerd te worden. Heb maanden spalken gedragen en toen ben ik naar een goede dry needling therapeut gegaan op advies van familie. Je kunt daar zelf heen bellen, verwijzing ben je niet nodig van de huisarts. Wat er gedaan wordt; ze prikken met een dunne naald (voel je niks van, in een spierbundel (soort knoop), dit voelt alsof je een schokje krijgt. Zo gauw je dat hebt gehad ontspant de boel! Werkt echt! Ik heb in totaal 2 a 3 behandelingen gehad (had aan beide armen last). Ook zat de boel in mn nek behoorlijk vast, hierdoor kun je ook deze klachten krijgen. Zoek maar eens op google; Ervaringen van klanten Zo gauw ik er in mn zwangerschap last van krijg ga ik gelijk heen. Tis zn rot gevoel!