later begonnen met Nexium

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jazzie, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik heb een vraag. Wie heeft er ervaringen met nexium en het wel/niet beginnen als ze al iets ouder zijn.

Hier wil dus het geval zijn dat ons zoontje. nu 8mnd vanaf 5 wk zantac krijgt. Ik heb tot 3mnd een hypoallergeen dieet gevolgd en eigenlijk ging het wel goed. na die tijd ben ik voorzichtig weer andere middelen gaan nemen en ook dat ging goed.

vanaf 6mnd (bijvoeding) zijn er weer problemen. Het ene moment heftiger dan de andere. Uiteindelijk ben ik met 7mnd voor het eerst bij de ka beland. ik wist het niet meer. van alles geprobeerd.
    Ook 2 keer gestopt met bijvoeden. en weer voorzichtig begonnen. met het stoppen leek het beter. ik ben begonnen met de zantac verhogen ook dat leek even goed te gaan.

Ik heb nexium mee gekregen. Ik hoor veel tegenstrijdige berichten. vraag me af wat is nu beter zantac/ of nexium. ik vraag me af of hij eventueel met nexium klachten vrij komt.
    Op zich gaat het redelijk. maar eens in de zoveel tijd. (om de week of zo gaat t toch wat slechter. Ik ben nu met nexium toch begonnen. blijf twijfelen.. denk misschien kan ik de zantac dan er af halen en dan alleen nexium. of is het beter om de zantac op te voeren (eventueel naar 2ml per keer nu 1,5) en dan voorlopig nog zantac te blijven geven... of is nexium beter... ik weet t allemaal niet..

tips zijn welkom!

2. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Jazzie,

Hier een jubel verhaal over Nexium. Ons zoontje (wel veel jonger) heeft een behoorlijke verborgen reflux en zat op een gegeven moment aan de max dosering van de Zantac en nog had hij last.
    Nexium gekregen en binnen een paar dagen een wereld van verschil. Hij heeft nog wel last van de reflux, maar het doet hem geen pijn meer. Hij heeft het niet zuur.
    Zantac is een milder medicijn dan Nexium, maar als je zoontje er zo'n last van heeft, dan is Zantac gewoon niet voldoende.
    Nexium zorgt voor een beschermend laagje aan de slokdarm en zorgt er voor dat er minder maagzuur wordt aangemaakt en dat het zuur minder zuur is.
    Bijkomend voordeel, Nexium smaakt veel beter dan Zantac. Jesse smikkelt het werkelijk op!
    Wij moesten trouwens wel stoppen met de Zantac toen we met Nexium begonnen.

Ik zou het absoluut proberen, helemaal omdat hij zo'n moeite heeft met bijvoeden.

3. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Op zich gaat het wel... alleen blijft hij op sommige momenten zo onrustig. Vooral s'avonds... Als hij een boer heeft en je wil hem weg leggen. blijft hij gillen. pas als die er uit is wordt hij rustig..
    kan ik het een paar dagen aankijken of het beter wordt?(Zantac gaat er hier trouwens net zo makkelijk in als nexium) t liefst wil ik geen van beide... :(

is zantac echt milder?... jee. begin nu weer te twijfelen.... had ook wel eens andere verhalen gelezen... wil h em eigenlijk van de meds af..:( dacht misschien als t minder zuur wordt.. dat het rustig wordt... en misschien makkelijker af te bouwen. niet geiirriteerd. .. nou ja weet t allemaal niet..) iedere keer denk ik nog even volhouden. dan is t over....

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nexium werkt(e) hier HEEL erg goed...ik kan het echt aanraden. Hoor over het algemeen ook dat Nexium bij meer kinderen werkt dan Zantac. Alleen volgens mij is het overbodig Nexium EN Zantac te geven, maar dat moet je aan de ka vragen.

Tsja dat je liever geen medicijnen gebruikt is logisch maar als je kindje ze nodig heeft dan is het niet anders! Ga niet zitten prutsen met afbouwen als je kindje daar nog niet aan toe is, zorg eerst dat er weer rust is en geen pijn. Ik ben nu voor de zoveelste keer aan het afbouwen en het lijkt eindelijk goed te gaan, maar zo lang kun je ze dus nog nodig hebben (Irem is 17 maanden)

5. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    ik wilde even zantac blijven gebruiken. (moest beide blijven gebruiken) als t nu goed gaat. dan bouw ik zantac af.. ;) of als ik weinig verschil merk bouw ik de nexium weer af. wilde het 1 week geven..

moet je nexium ook afbouwen?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het duurt sowieso 2 weken voor je het effect van Nexium goed werkt dus begrijp niet zo goed waarom je het maar 1 week wil geven, dan kun je het beter niet doen.

En of het je 'moet' afbouwen weet ik niet maar mijn dochtertje heeft het wel nodig, abrupt stoppen werkte hier niet.

7. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    o ik dacht dat je na een paar dagen al wel moet kunne zien OF het wat doet....
    Ik wil het wel langer geven.... ... hm nu voel ik me wel dom.. maar ik ben bang dat als ik t niet probeer.. dat de ka dan misschien de ph meting wil doen. en dan wil ik eigenlijk dit eerst proberen..

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Jazzie,
    hier wel binnen een paar dagen al echt verschil hoor. Jesse rook niet meer zuur. Heb meerdere meiden gesproken die het al snel zagen.
    Maar het klopt dat medicijnen 2 weken nodig hebben om helemaal te gaan werken.

Misschien een stomme vraag, heb er zelf al een keer een topic over geopend, maar hadden jullie kindjes ook zo'n last met drinken?? Jesse boert ook ontzettend moeilijk en drinkt daarom heel onrustig. Krijgt al Neocate (volledig koemelkvrij), maar blijft verkrampen tijdens het drinken.

9. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Met de bv wel. onrustig drinken altijd. Nu soms nog niet altijd. maak alleen nog maar pap flessen.. en dat gaat beter. dan is t te doen. maar als er ook maar IETS dwars zit.. dan is hij zoo onrusitg dat het wel een gevecht lijkt.

Deel Deze Pagina