Nog een dag of twaalf voor mij naar de uitgerekende datum. Maar heb ernstig het gevoel dat het allemaal nog wel even kan duren. Mijn eerste kwam 11 dagen te laat. Toen vond ik dat vreselijk, maar toen ze eenmaal geboren was ook wel fijn hoor. Ze hebben net wat langer bij je gezeten en zijn daardoor vaak (ook volgens vk en cb) wat makkelijker (qua zuigbehoefte bijv.). Enfin, ik ben redelijk goed zwanger, geen gekke dingen en nog behoorlijk mobiel en actief. Kortom, ik vermaak me nog best. En hou het nog best even vol hoor. Desalnietemin kan ik er echt niet tegen als mijn hele omgeving roept dat als de eerste zoveel te laat is, de tweede dat ook is en ik zeker niet moet rekenen op een bevalling voor week 41. Je snapt... Van jullie hoor ik graag het tegendeel! maw; wie beviel van de eerste te laat en de tweede te vroeg? En waren dit inleidingen of spontane bevallingen? Dank voor je reactie!
Ja ik.... Mijn dochter kwam 13 dagen te laat, mijn zoon 6 dagen te vroeg, alleen ben ik bij mijn zoon ingeleid, ik denk dat hij anders misschien nog wel even was blijven zitten... Hier klopte het inderdaad dat mijn dochter gelijk een natuur talent was met drinken en zat op dag 2 al boven het geboortegewicht. Mijn zoon was toch de eerste twee weken erg aan het miepen met drinken, en hield een stuk slechter zijn warmte vast.
Helaas, ik ben nu 39 weken, dochter kwam met 41+2 en de gyn gaf al aan dat we voor de 40 weken niet op dit kindje hoeven rekenen. Bij mn schoonzus zijn zelfs de 4e en de 5e nog voorbij de 40 weken geboren.
Ja ik! Eerste keer begonnen de weeën bij 40+5, uiteindelijk bevallen met 40+6. De tweede keer, erg veel voorweeen, wel 2 weken lang, uiteindelijk bevallen met 39+4! Ik had me er ook al op ingesteld weer overtijd te lopen, maar gelukkig was dat deze keer niet zo De tweede was overigens ook een spontane bevalling en ook deze meid doet het supergoed! Houdt haar temperatuur goed, drinkt goed en heeft vannacht al ruim 6 uur achter elkaar geslapen!
Onze oudste is geboren met 40+4, de jongste met 39+6. Ik was bij de jongste ook nog niet bezig met de bevalling, omdat ik dacht dat ik weer overtijd zou lopen. De jongste deed het trouwens beter dan de oudste (wb drinken/zuigbehoefte en op temperatuur blijven).
Wat heerlijk voor jullie dat je de tweede keer niet zolang hoefde te wachten en ze het zo goed doen. Na twee weken al zes uur slapen.. Wauw.
Oudste geboren met 40w+6 Middelste geboren met 39w Jongste geboren met 39w+6 Dus hier de jongste 2 ruim eerder, vergeleken met de oudste. Ben benieuwd of mijn 4e ook eerder komt.
Bij de eerste 41+3 na strippen Bij de tweede 39+3 spontaan Bij de derde 39+4 na het strippen Bij de vierde 40 weken nadat de verloskundige me naar het ziekenhusi gestuurd had voor het breken van de vliezen, anders was ik overtijd gegaan.