Borstvoeding en voor een 2e kindje willen gaan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SimoneM, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

Ha allemaal,

Alle goeds voor 2015 gewenst!!
    Ik kan geen topic vinden dat 'open' is over mijn onderwerp, dus bij deze mijn vraag.

Zijn er vrouwen die nog vrijwel volledige bv geven (ik nu bijna 7 mnd) en bezig zijn voor een broertje of zusje?
    Ik ben een maand geleden met de minipil gestopt, nog geen spoor van menstruatie, wel vorige week wat bruin vochtverlies, hoofdpijn, sterk reukvermogen (plasluiers van dochterlief..) en moeten overgeven. Negatieve testen tot nu toe, wsl veel te vroeg getest, misschien moet ik m'n ovulatie eerst zien op te sporen en temp gaan meten.

Iemand ervaringen met bv geven en zwanger worden?
    Wil eigenlijk niet stoppen met bv om de kans op zw te vergroten..

Simone

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ben 5 keer zwanger geworden tijdens de bv periode, 4 keer daarvan gaf ik 10 of meer voedingen per etmaal. Wel had ik in alle gevallen mijn cyclus weer terug.

3. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

WoW Tord, wat fijn zeg!
    Ik heb trouwens al heel lang geen regelmatige cyclus, bij onze eerste dochter was het gewoon heel snel raak, geen ovulatietest oid aan te pas gekomen.
    Onbewust hoop ik nu op een snelle 2e denk ik..

4. Solevita

Solevita Lid

28 dec 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook benieuwd, ik geef al lang borstvoeding, nog maar 2 voedingen per dag, mijn dochter is 1,5 jaar oud en ik ben pas 3 x ongesteld geweest terwijl ik voor mijn zw schap een hele regelmatige cyclus had en nu eerst 2x na 2 mnd en nu 1,5 maand er tussen. Wij denken ook aan een tweede maar hoe ik mn eisprong bereken? geen idee

5. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

Ha Solevita,

Je gaat trouwen zie ik, wat leuk!!
    Ook een wens voor een 2e dus? Overwogen om te stoppen met bv?
    Ik voed onze dochter nog wel zo om de 3 uur en vaak s nachts ook nog een keer, maar goed zoals al is geschreven hoeft dat niet uit te maken.

Misschien herkennen nog andere moeders dit?
    Ik heb vanmorgen een testje gedaan, negatief, helaas..

6. Solevita

Solevita Lid

28 dec 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga inderdaad in mei trouwen, ik voedde Mila tot 1 januari nog 3 soms meer x per dag, ook troostvoedingen en 'tussendoortjes'. Met zicht op de kinderwens voor een tweede heb ik besloten vanaf 1 januari nog maar 2x per dag te voeden om een regelmatigere cyclus te krijgen. We willen niet gelijk beginnen maar denken er aan om over 1-2 maanden te beginnen dus dan is een regelmatige cyclus wel handig. Stoppen met bv wil ik niet, ook niet omdat het zo handig is voor de 2e en omdat mijn dochter er nog veel behoefte aan heeft en ik het ook fijn vind

7. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik denk dat het bij elke vrouw anders is. Ik gaf (en geef) nog veel voedingen, werd na 11 maanden voor het eerst ongesteld. Mijn luteale fase was (te) kort, maar werd stilaan langer. Ik ben zwanger geworden, toen mijn zoontje 20 maanden was. We zijn echt gaan proberen toen hij 16 maanden was.

8. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

En het is bijna zover voor je zie ik, spannend, veel geluk gewenst!
    De reden dat wij al wat sneller weer voor een 2e willen gaan, is mijn leeftijd (word dit jaar 38) en het lijkt me voor mijn dochtertje leuk om een brusje dichtbij haar eigen leeftijd te hebben.

Deel Deze Pagina