even wat dingen.. hoe gaat het in zijn werk nu. Ik ben zwanger.... maar moet ik nu de dokter ofzo bellen??? of naar het ziekenhuis? ik weet het niet.. En het kind aangeven.. vanaf wanneer moet je dat doen??
Hoi Bar, Als eerste: van harte gefeliciteerd! Ik heb de dokter met 6 weken ofzo gebeld. Ik kreeg van hem het telefoonnummer van de dichtsbijzijnde verloskundigenpraktijk en allerlei leuke info. Ik kan met 9 weken bij de verloskundige terecht en zij bespreken alles met je. Het kindje moet erkend worden door de vader voor de geboorte,wij hebben dit gedaan toen ik 24 weken zwanger was. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en lekker genieten maar! XXX
hoii toen k erachter kwam dat k zwanger was heb k dezelfde dag nog met de dokter gebeld en afspraak gemaakt daar kreeg k telefoon nummers van allerlei vk en heb toen ook gebeld k was 8 weken zwanger toen k erachter kwam en met 10 weken mocht k erheen en we hebben ons kind erkent toen k 27 weken was het moet geloof k voor de 29e week
Hoi Bar, Gefeli!! Het lijkt in het begin erop dat je opeens heel veel moet gaan regelen, maar dat valt eigenlijk best mee. Je beld gewoon de dokter voor een afspraak. iid met 10 weken ga je voor het eerst naar de verloskundige die van alles en nog wat vraagt en verteld. Je kan je verloskundige ook altijd bellen als je iets even niet meer weet. Het kindje erkennen kan wanneer je wil. Zou het wel voor je bevalling doen, maar hoeft niet direct.
kindje erkennen?????? Hoezo dat dan?? Daar heb ik nog nooit van gehoord hihihi Hoe gaat dat dan in zijn werk?? groetjes Kiowa
Als je niet getrouwd bent of een gerigistreert partnerschap hebt moet je het kindje aangeven voordat het geboren is als je wilt dat je kind de naam van de vader krijgt. Met andere woorden, de vader heeft dus geen enkel recht wat betreft je kindje omdat hij het eerst moet erkennen. Voor de gemeente was ik dus de eenigste ouder van mijn kind omdat mijn man haar niet erkend had. (wisten we natuurlijk ook niet) Je gaat gewoon na de gemeente toe en maakt daar dan een afspraak. Moet zeggen dat ik dat toen ook niet had gedaan (voordat mijn man en ik getrouwd waren) want ik wist het niet. Maar toen me dochter 3 was hebben we alsnog gewoon een afspraak gemaakt om mijn dochter mijn man's z'n achternaam te geven. Dat heeft ons niets gekost en we werden meteen geholpen. Maar dat verschilt waarschijnlijk wel per gemeente. En daarna zijn mijn man en ik getrouwd en krijgen onze kinderen automatisch mijn man zijn achternaam
Het is wel zo dat het per praktijk/gemeente/provincie verschillend is wanneer je naar de verloskundige moet/mag/kan!!! Mijn vriendin woonde in zaandam en moest voor het eerst met 12 weken (1,5 jaar geleden). Ik woon in Hoorn en hier doen ze de intake met 8 a 9 weken al!! Hoorde dit van een vriendin die is nu zwanger van de 2e. Bij de 1e moest met 10 weken een afspraak maken dus belde ze nu met 8 weken om een afspraak te maken met 10 weken zeiden ze dat ze meteen mocht komen!!!! Het schijnt dat steeds meer verloskundigen je zo vroeg laten komen ivm het aanbieden van prenataal onderzoek (nekplooi meting, vlokkentest enz. enz.) dan heb je zeg maar meer tijd om erover na te denken en het eventueel te laten uitvoeren!!! Ik heb al een afspraak op 20 juli!!!!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen lilly?? Ik mogt pas weer bellen als ik 6 weken was. (ga morgen ook meteen bellen hihi) Maar volgens hun mag ik idd met 8 a 9 weken pas langs komen. Nou ja...nog even geduld...ben allang blij als de afspraak staat hihi hmmm sorry haha dat is pas over anderhalve week hihi. Ik zal dus waarschijnlijk ook al in juli kunnen komen. Sorry hoor...moet beter leren lezen