Was net een nieuwe slaapzak aan het zoeken voor Dean online en kwam dit tegen.......ik ga toch liever een bos/strandwandeling maken met de wandelwagen.Wat vinden jullie hiervan ?Mijn 1e reactie was meer van huh ? Laat uw baby gezond slapen in een Babyhuisje | Mens en Gezondheid: Kinderen
Er zijn kinderen die graag in de buitenlucht slapen. Vroeger (kom ik aan met vroeger,maar het hielp wel)lieten ze kinderen die niet goed konden slapen altijd buiten slapen.Ik weet dat mijn moeder altijd een campingbedje buiten had staan om me in te laten slapen ook al was het koud. Ik zou er zelf niet voor kiezen maar als het goed is waarom niet. Op kdv gebruiken ze het hier ook.
Wij hebben hem op mijn werk (kdv) en bij Finn op het kdv ook. Uit die ervaring weet ik dat het wel heel fijn slaapt, en dat baby's vaak ook langer slapen. Toch vind ik het niks..zeker met weersomstandigheden als kou...
Lijkt wel een konijnenhok haha is dat huisje echt serieus? Iig, het is wel goed voor een baby om af en toe buiten een slaapje te doen (als het weer dat toelaat natuurlijk), maar dat kan wat mij betreft prima in de wandelwagen in de tuin.
Is wel eens vaker een topic over geweest; moet je maar eens zoeken op Lutjepotje. Is vrij gebruikelijk in (ik meen) Groningen, Friesland en Drenthe. Er zijn ook veel kdv's die ze gebruiken, schijnt heel gezond te zijn en kinderen slapen er heerlijk in.
Heb ook zo'n huisje gehad voor de kids. Is in het noorden heel normaal. Super gezond voor kindjes. Het kdv heeft ze ook. Kinderen slapen er heerlijk in.
in het noorden is het heel normaal. in denemarken ook. vind er niks mis mee.met droog, koud weer juist heel gezond. wel goed inpakken natuurlijk
dit bestaat al jaren. in het kdv waar ik heb gewerkt stonden ze ook in de tuin . moest er eerst aan wenne omdatik het konijnenhok idee niet uit me hoofd kreeg maar het blijkt super gezond te zijn.
Bij ons op het KDV gebruiken ze deze ook, mijn kindjes van 3,5 en 4 maanden slapen er wel eens in, goed ingepakt natuurlijk.
Als het weer het toelaat in het voorjaar en de zomer mag onze dochter echt gerust lekker buiten slapen, maar daar is de kinderwagen ook prima geschikt voor en anders een campingbedje of iets. Maar zo'n hok.. Ik dacht eerst ook dat het een konijnenhok was Oeps! En bij kouder weer.. Ik vind het zielig. Gewoon overdag lekker de slaapkamers luchten en soms 's avonds/'s nachts ook op een kleine kier, dan is er ook heel wat frisse lucht, maar wel binnen
Ben er helemaal mee eens dat buitenlucht gezond is en dat kinderen lekker slapen buiten maar dit huisje deed me echt denken aan een konijnenhok. Ik zal als het lekker weer is en zelf buiten zit heus wel eens een campingbedje met muggengaas erover in de tuin hebben voor Dean.En lekker uitwaaien op het strand en lange wandelingen in het bos en even picknicken ook al is het koud heb ik vroeger ook al met mijn kids gedaan.Maar van een babyhuisje heb ik nog nooit gehoord.
Mijn eerste reactie: Lijkt wel een konijnenhok! Dat even terzijde, buiten slapen is inderdaad niet heel verkeerd. In de zomer zijn wij veel met de boot weg, en dan slaapt onze kleine man ook voornamelijk buiten. Hij slaapt als een roosje dan!
In een babyhuisje liggen ze veel meer beschut dan in een kinderwagen. Ze slapen er juist lekker in als het koud is buiten.
Hier ook op het kdv. Was ik blij mee want op die drie dagen komt hij anders amper buiten in de herfst/winter. Kindjes worden echt heel goed ingepakt dus koud hebben ze het zeker niet
Sorry maar moet heel hard lachen .... Dit doe je toch niet ? Ik zie mezelf mijn kind al in zo'n hokje stoppen, het is geen hond of een konijn hoor .. Nee sorry ik dacht eerlijk gezegd ( toen ik de reacties nog niet had gelezen ) dat dit een grap was, helaas is dit niet het geval
hier hebben ze die hokjes inderdaad heel erg veel en dan met name bij de kinderopvang. de opvang waar ik stage liep die hebben ze ook en de kinderen sliepen daar echt geweldig goed in. we hebben zelfs een kindje gehad die nooit op de slaapkamer wou slapen en toen in overleg met de ouders besloten hem buiten te leggen. op het kdv wou hij niks anders meer en sliep ineens van 1 tot 3 en dan moest je hem ook nog wakker maken. en normaal sliep hij nooit. ook legden ze er bij ons baby's in. hele jonge baby's legde ze dan met kinderwagenbak in zo'n hokje. bij baby's moest het alleen niet te vochtig zijn buiten. kou maakte niks uit muts op en jas en winterslaapzak en dekentje. mijn neefje van 3 maanden wil hier bij mij thuis ook niet in het bedje slapen en ligt dan met kinderwagen buiten te slapen. 2 weken terug ook nog en toen was het al best koud. dus ja ik vind het wel makkelijk die hokjes. ze hebben daar een gewoon bed met een beschermhokje er omheen met een vliegennet tegen ongedierte. in de kinderwagen liggen ze toch al snel niet helemaal plat of minder comfortabel als het matrasje in zo konijnenhok ondanks dat we ze hier veel gebruiken noem ook wij het vaak een konijnenhok maar daardoor niet minder makkelijk en gezond.
Het hele jaar door kan er gebruik gemaakt worden van de babyhuisjes, lente, zomer, herfst of winter het kan allemaal. Bedenk wel dat de ukkepuk in de winter een extra dekentje en een kruikje nodig heeft, samen met mutsje en wantjes. Wel moet men het hele jaar door een beetje rekening houden met de weersomstandigheden, denk aan wind en volle zon! WTF???????? in de winter? en dan met mutsjes en wantjes en een kruikje...
Het is geen kindermishandeling hoor, maar doodnormaal. Dat je zelf iets niet kent wil niet zeggen dat het niet ok is