Drukke/beweeglijke baby-voorkeurshouding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zeehondje, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Onze kleine meid is eigen altijd best wild met haar armpjes en beentjes aan het slaan en schoppen zeg maar. Dit doet ze bijna altijd als ze wakker is. Ook vaak gelijk na de fles. Ze draait dan ook verwoed met haar hoofdje van links naar rechts.
    De meeste zeggen dat ze gewoon lekker geweeglijk is, maar ik maak me er soms wel eens zorgen over. Zou er misschien iets medisch achter dit gedrag zitten?
    Komt het bekend voor bij iemand van jullie en was dit gewoon het karakter van je kleine of was er meer aan de hand?

Ze heeft ook echt een hele duidelijke voorkeurshouding, kan het hier iets mee te maken hebben?
    Heb het idee dat haar hoofdje al iets is afgeplat. Ze draait haar hoofd wel naar links, maar maar heel kort. Ook als ik d'r hoofdje wil draaien lukt dit niet of met moeite. de duwt haar hoofd dan sterk naar rechts.

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bedje anders de andere kant opmaken, andere kant verschonen op het aankleed kussen, elke keer wisselen van arm met voedingen.
    Dat scheelt al een hoop.
    Jayden kreeg ook een voorkeurshouding, ben toen continue met hem gaan wisselen, met succes gelukkig.

Jayden was en is een bewegelijk ventje, kan geen seconde stil zitten, kon hij al niet als baby en nu als dreumes al helemaal niet.
    Voor zover we weten geen medische verklaring, gewoon een energiek en bewegelijk, tevreden mannetje :)

3. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hier ook een erg druk bewegelijk mannetje, alleen als hij diep in slaap is wil hij nog wel eens stil blijven liggen.:D

Hij heeft ook een neiging naar een voorkeurshouding, door regelmatig het bedje te wisselen, anders verschonen en ook bij het voeden telkens de andere kant gaat het nu harstikke goed. Ik zie ook totaal nog geen afplatting.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties en tips alvast.
    Helaas vanaf het begin de tips die jullie geven al opgevolgd. Heb soms het idee dat ze haar hoofdje niet helemaal naar links kan draaien, dat de nekspieren te kort zijn. Zo voelt het als ik haar hoofdje probeer te draaien.
    Misschien toch maar even naar de ha, kan hij gelijk even kijken of het al is afgeplat. Of kan ik dan beter naar het cb gaan?

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou zeggen dat je beter naar de osteopaat kunt gaan.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zou de HA vragen of het CB of zij een goede kinderfysio kennen. je kan tegenwoordig zelf bellen, je hebt geen verwijzing meer nodig of afspraak met de osteopaat, hier hebben we beide gehad maar voor haar reflux en daardoor ook schrikkerigheid

7. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier ook een zoontje met voorkeurshouding. Hij kijkt voornamelijk naar rechts. In het begin kon ik zijn hoofdje ook niet naar links draaien. Op de een of andere manier blokkeerde dat. Aangegeven bij het cb. En zij hebben mij geadviseerd contact op te nemen met een kinderfysio. Deze zijn langs geweest en hebben inderdaad geconstateerd dat zijn hoofdje aan de linkerkant vast zat. Ze hebben dit losgemaakt en nu kan hij ook zijn hoofdje naar links draaien. We moeten nog wel oefeningen doen om de linkerkant te stimuleren. Maar ik kan zien dat het steeds beter gaat. Met spelen enz. kijkt hij al meer naar links. Met slapen ligt hij nog steeds naar rechts. Ondanks dat we zijn bedje anders hebben opgemaakt.

8. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ha zeehondje, mijn kleine meid is ook heel beweeglijk, zwaait veel met haar armpjes en beentjes en beweegt haar hoofdje ook veel.. volgens mij hoef je je daar in principe geen zorgen om te maken hoor, ik zou niet te snel bang zijn dat het iets medisch is (en als je twijfelt natuurlijk even bij het CB / de huisarts vragen, al is het om jezelf gerust te stellen)

als je een voorkeurshouding vermoedt zou ik je aanraden eens langs een kinderfysiotherapeut te gaan, ik heb dat ook gedaan (zonder eerst langs huisarts of CB te gaan, had geen verwijzing nodig en zo ben je gelijk op de goede plek), je kan er beter best zo snel mogelijk bij zijn als ze een voorkeurshouding heeft en daarmee een afgeplat hoofdje (of scheve houding krijgt zoals mijn kindje heeft)

Deel Deze Pagina