Later op het werk door vertraging/file ook langer blijven?

Discussie in 'De lounge' gestart door cupcakes, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

werken jullie langer door?

1. Ja, ik reis met de auto

2. Ja, ik reis met OV

3. Nee, ik reis met de auto

4. Nee, ik reis met OV

5. Overig, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij ons word de tijd eigenlijk nooit afgeschreven. File of verslapen kun je niks aan doen, je doet het niet expres. Ok, het word anders als je elke dag te laat komt met een rotsmoes, dan vraag ik ook aan desbetreffende collega of ze haar tijden aan wil passen op de dienstlijst. Doet ze het niet zelf, dan doe ik het... ;)

Mijn collega's en ik ook vaak wat langer en word dat ook niet opgeschreven, of het moet echt om een uur of langer gaan. Soms gebeurt dat als er een bewoner niet goed word ofzo.

Maar daar staat tegenover dat we in het weekend vaak een half uurtje eerder naar huis gaan. Als ik late dienst heb en mijn collega van de dagdienst heeft overgedragen, stuur ik ze vaak naar huis. Andersom gebeurt dat ook regelmatig. Op zaterdag en zondag is er toch nooit veel te doen en het is ook onzin om met z'n tweeen tot 15.30 op kantoor te gaan zitten beppen... ;) (ook al draait het daar vaak wel op uit) Zo compenseert dat kwartiertje/half uurtje langer blijven zich wel.

2. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    afhankelijk van meerdere factoren blijf ik of ga ik "gewone" tijd naar huis, sowieso hebben wij flexibele werktijden dus is het aan jou wanneer je binnenkomt of weggaat. Thuiswerken wordt gepromoot en er staat niemand met een timer naast je om te klokken of je wel of niet je uren maakt.
    Doe je je werk goed, is iedereen tevreden.

Dus, antwoord: nee, ik blijf niet langer op mijn werk omdat ik in de file heb gestaan. Ik blijf wel langer op mijn werk als dat nodig is voor het werk omdat ik het niet af heb!

Je bent tenslotte niet aan het werk om je 8 (of in mijn geval 9) uur per dag vol te maken, je bent er om je werk goed te doen.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb gestemd op overig.

Woon-werk verkeer doe je in je eigen tijd, dus als je daar in de file komt zul je (wat mij betreft) die tijd op een ander moment moeten inhalen.
    Zakelijk verkeer (bijvoorbeeld naar een klant toe) zou ik eerder als de baas zijn tijd zien. Als je daarbij in de file komt, hoef je daarin minder te compenseren.

Maar ik vind het voor mijn situatie sowieso hypothetisch. Ik moet gewoon mijn werk afkrijgen. Dus het zal er in de praktijk vaak op neer komen dat ik het later inhaal, behalve als ik het in die periode toevallig wat minder druk heb.

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik reis met de auto en ga ruim op tijd van huis weg. Soms sta ik gruwelijk in de file en kom ik wel eens een half uur te laat (zelfs een keer zo erg dat ik gewoon niet op mijn werk kon komen doordat ik niet meer voor of achteruit kon toen de weg afgesloten werd door een ongeval) maar ik haal mijn uren niet in. Mijn leidinggevende ziet het als overmacht en ik ben ook niet de beroerste dat als het super druk is en ik ben een half uur te vroeg (wat vaak gebeurt) dan spring ik bij en dan schrijf ik dat ook niet op als overuur.
    Voor wat hoort wat lijkt mij.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.838
    3.630
    113
    Ja, die tijd moet je compenseren vind ik, je krijgt m immers ook betaald.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik moet in en uit klokken, dus als ik een keer te laat ben, en de normale tijd weg ga. Dan word dit van mijn verlofuren afgehouden...
    Maar ja, 5min met de auto en ik ben op mn werk.
    Als ik te laat ben, is t echt mn eigen schuld!! ;)

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dit ja! Nu wordt het niet zozeer gepromoot om thuis te werken, maar ik werk wel in ieder geval 4 uur per week thuis.
    Als het heel druk is en ik zit met een deadline zet ik ook rustig 's avonds de computer thuis even aan. Dus ondanks dat ik probeer de 8 uur op m'n werk vol te maken, kijk ik niet zo nauw als ik eens wat later kom en ga ik ook rustig op de vrijdagmiddag een uurtje eerder weg wanneer het werk het toelaat.

Deel Deze Pagina