Ga je dan zo snel mogelijk nog naar die verjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Als je niet naar de verjaardag van je neefje kunt, omdat je moet werken of ziek bent. Ga je dan zo gauw het kan alsnog heen of laat je het erbij?
    En met neefje bedoel ik in dit geval het kind van je broer of zwager...

2. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    He meid, hoe is het? Ik zou wel nog even een afspraak maken om later nog een keertje heen te gaan. Zou ik ook kunnen waarderen van mijn eigen familie/schoonfamilie!

3. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Zou ik wel doen, kleine kinderen vinden het vaak jammer als je niet kunt komen...

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja dat vind ik dus ook! Maar helaas (nog) helemaal niks gehoord. Voel ons een beetje een buitenbeentje in de schoonfamilie.

Verder gaat het aardig goed. Lang niet gesproken.. Met jullie?

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ligt eraan... hoever weg het is ofzo.... maar meestal ga ik alsnog hoor. of stuur iig een kaartje kadootje

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ze wonen hier ongeveer 15 min vandaan.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ligt aan de band die ik met ze heb. Dat het familie is wil niet automatisch zeggen dat die band goed is.
    Als we elkaar normaal gesproken niet vaak zien dan zou ik niet gaan. Als we geregeld bij elkaar op de koffie gaan dan zou ik de volgende keer een cadeautje meenemen.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Ook niet bij je eigen broer?
    We zien elkaar al zo ontzettend weinig...

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik zou gaan wanneer ik kon. dus zo snel mogelijk aanrijden na het werk bijvoorbeeld..
    ook al kom je er maar weinig, daarom juist op een verjaardag wel!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mijn neefjes gaan we meestal in het weekend ervoor of erna.. Mar 2 uur rijden is de dag zelf niet te doen doordeweeks..
    Vaak vieren mijn (schoon)zusjes het toch ook in het weekend.

Dus ik zou wel even bellen om te vragen of je binnenkort langs kunt komen met een cadeautje. Erbij laten vind ik niet echt kunnen voor naaste familie ( als je band normaal is)

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Als het maar 15 min rijden is dan zou ik nog even gaan. Hij heeft je dan toch even gezien op zijn verjaardag. Niet als je ziek bent maar dat lijkt me logisch.

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    bij nichtjes of neefjes , ga ik zeker nog na !! Ik denk dan maar hoe leuk mijn eigen kindjes dat zouden vinden ..

13. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je band is....voor de kids van mijn broer/zus zou ik alles over hebben en dus zo snel mogelijk gaan.

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik zou later nog gaan.

Ik weet nog dat Jay 1 werdt. Mijn stiefzus wist al ver van te voren dat we het op een bepaalde datum vierde. Dat ik kaartjes rond stuurde belde ze me op och jeej ik ben het helemaal vergeten en we gaan nu al met vrienden een dagje Amsterdam doen.. :$ beetje appart maargoed
    Daarna heeft ze nooit meer iets van zich laten horen nou amahoela ze ken de pot op vond het erg onbeschoft

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja ik snap het ook niet meer hoor. Het is toch normaal dat je dan nog langskomt? We zien ze al zo weinig. En dat terwijl ze hier 15 minuten vandaan wonen.

Ik vind het dan zo moeilijk om dan straks wel naar hun verjaardagen te gaan.

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nee ook niet bij mijn broer. Zus in mijn geval.
    Je zegt zelf al, we zien elkaar al zo weinig. Dat zal vast een reden hebben lijkt mij. Als je elkaar graag ziet ga je vanzelf vaker langs en dat moet ook van beide kanten komen natuurlijk.

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik zou het zeker niet kunnen waarderen als mijn broer en zus niet zouden komen op de verjaardag van mijn kinderen. Ik snap prima dat ze op de dag zelf (als dit doordeweeks is) niet kunnen (wonen ook allebei op zeker een uur van ons en moeten vaak met het OV), maar dan komen ze in het weekend ervoor of erna wel langs. Als zij zelf kinderen hebben, zou ik het ook zo doen.

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik deed altijd moeite maar aangezien er geen begrip en moeite voor ons is/gedaan wordt doen wij eerlijk gezegd ook geen moeite meer, heb ik teveel pijn of ben ik te moe ga ik niet...en vaak vieren ze het doordeweeks op tijden dat zeker de mannen werken, dan weet je dat er veel afzeggingen komen.
    Hij of wij willen dan wel een andere keer maar schiet er ook steeds vaker bij in, mijn man heeft zondag/maandag weekend en voordat er een zondag is dat we allemaal kunnen is het jaar alweer bijna om...beetje jammer wel.

19. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nu ik zo'n 14 neefjes en nichtjes heb, wil ik wel eens een verjaardag overslaan. Maar ik stuur wel altijd een kaartje of cadeautje.
    Bij ons in de familie is de situatie ontstaan dat we alleen nog maar op de verjaardagen van de kleintjes gaan. Die van de ouderen (behalve opa's en oma's) worden overgeslagen (gewoon te veel wordt het dan). Op een gegeven moment heb ik er wel een punt van gemaakt dat dit niet helemaal in verhouding is aangezien ik / wij geen kinderen hebben. Daar is toen gelijk verandering in gekomen want dat had niemand zich zo gerealiseerd. Sindsdien hebben wij hier ook weer één feestje waarbij we onze verjaardagen samen vieren. Ha ha
    Als je iets dwars zit, zou ik het dus gewoon aankaarten. Kan maar zo zijn dat ze helemaal niet door hebben dat jij er mee zit.

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    We zien elkaar idd veel te weinig. Zij hebben het gewoon heel druk met hun vrienden enzo. Wij gaan daar soms eens heen, maar andersom nooit. Ze hebben een kindje, maar dat is nog nooit bij ons thuis geweest.

Ik vind dat je dan op verjaardagen zeker bij elkaar langs moet gaan.
    Maar het zit er blijkbaar niet in. Het is alweer een paar weken geleden dus ga er maar vanuit dat ze niet meer komen.

Deel Deze Pagina