Ik ben gister einde van de dag helaas ongesteld geworden dus moet vandaag rekenen als eerste dag. dat is ook de dag dat je moet beginnen met temperaturen wordt er aangegeven, nu was vannochten mijn temperatuur maar 35 graden?? Ik heb gelijk even gegoogled en kwam het volgende tegen: Onderkoeling of hypothermie is een toestand waarbij de centrale lichaamstemperatuur (de hoogste temperatuur midden in de romp) van een persoon zover is gedaald dat de normale stofwisseling in gevaar komt. De lichaamstemperatuur varieert bij normale gezonde mensen tussen ongeveer 37,5 (soms hoger bij inspanning) en 35,5 graden Celsius, of nog wel eens wat lager, vroeg in de morgen tijdens de slaap. Onderkoeling begint als de lichaamstemperatuur zakt tot onder de 35 °C. Als de lichaamstemperatuur onder de 32 °C zakt, wordt de situatie kritiek. Lichaamstemperaturen onder de 27 °C zijn zonder medisch ingrijpen bijna altijd dodelijk, hoewel er gevallen bekend zijn waarbij een lichaamstemperatuur van 14 °C werd overleefd. Heeft iemand hier ervaring mee?
We zitten bijna in dezelfde cyclus en mijn tempratuur was gisterochtend 36.6. Klopt de thermometer wel? Hoe heb je gemeten? Dat wil ook nog wel eens wat uitmaken!
Ik heb een nieuwe gekocht en via het oor gemeten. Voor ik hem ging gebruiken heb ik hem getest en ook via de oude en toen zat er geen temp verschil in. Mijn man is ook gewoon 36,5 op de zelfde manier gemeten als mij.... Dit is de aller eerste keer dat ik überhaupt aan tempen doe. Ik zie het zelfde ronde, hoe lang zijn jullie al bezig?
Het verschilt ook per soort thermometer en waar je de temperatuur meet. Onder je tong of in je oksel of je oor. Bij sommige plekken moet je er bijvoorbeeld 0,5 bij optellen. Je zou even moeten googelen voor de precieze cijfers.
Als je gaat temperaturen, is de betrouwbaarste manier via een gewone thermometer en dan rectaal! Niet via zo'n oorapparaat. Dat is helaas niet betrouwbaar, ondanks dat je aangeeft dat het apparaat wel goed functioneert. Toch misschien maar zo'n goedkoop thermometertje kopen voor een paar euro. En dan morgen deze gebruiken. Veel succes! (Of zoals hierboven aangegeven er 0,5 graad bij optellen.)
Ik heb ook wel eens een erg lage lichaamstemperatuur, maar heb er nog nooit klachten oid door gehad. Ik zou me er niet druk om maken... As je misschien net niet onder een laken of dekbed hebt gelegen daalt je temp al snel. Maak je niet ongerust!
Zie ook de reacties in dit topic op pagina 2: http://www.zwangerschapspagina.nl/temperatuurkaartjes/346879-33-1graden-normaal-2.html Een oorthermometer wordt bij temperaturen ivm eisprong echt afgeraden.
Allerbeste is anaal.. toch of maakt dat geen verschil met rectaal? Ow whahahaha dat is hetzelfde.. duhh! muts! Kan zien dat ik hier beter m'n mond over kan houden he mitf?
Hihi das idd hetzelfde ytest. Rectaal meteen is wel t nauwkeurigste,dus misschien toch even langs het kruidvat.
Haha goed bezig ytest idd vanmiddag maar even naar de kruitvat zullen wel denken daar kom er bijna elke dag haha... Bedankt voor jullie hulp in elk geval meiden!