Later vaccineren of aangepast vaccinatie programma

Discussie in 'Verzorging' gestart door OZ2014, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

En doet het rivm dan niet hetzelfde, geloven?
    Waarop baseert het rivm dat alle bevestigde mazelengevallen uit 2013 daadwerkelijk besmet zijn geweest met het mazelen virus?
    Dat is toch ook een geloof, niet wetenschappelijk bewezen?

En doen wij ouders niet ook allemaal hetzelfde?
    Geloven dat je gevaccineerde kind vijfde/zesde ziekte heeft op basis van wat de dokter je verteld. De dokter GELOOFT ook weer dat je kind vijfde of zesde ziekte heeft en niet dat je kind mazelen heeft omdat hij/zij gelooft in de beschermende werking van het vaccin.

Er zit niets van bewijs in de diagnose, de diagnose is op basis van geloof gegeven, niet op basis van laboratorium onderzoek.

2. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    O GOSH... Daar heb je der weer.

3. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Bij het Lareb zijn een kleine 1000 meldingen gedaan van 2011 tot nu over het BMR vaccin. Het zijn geen bewezen bijwerkingen, maar de melder denkt dat er een relatie is.

Wat denk je zelf, gaan alle ouders of artsen aan lareb melden als hun kind last van oorontsteking heeft? Veel kinderen hebben last van haast chronische oorontstekingen (wellicht mede te danken aan de vier dktp/hib/hepb/pneu vaccinaties).

Maar diezelfde oorontsteking die niet vaak gemeld zal worden na bmr vaccinatie wordt wél als meest voorkomende complicatie van de mazelen zelf gegeven.

Hoe weet je nou of de bmr vaccinatie of mazelen zelf voor meer oorontstekingen zal zorgen als je bij de ziekte zelf doormaken (bij de gemelde gevallen) wel nauwkeurig gaat bijhouden hoevaak oorontsteking voorkomt terwijl oorontsteking na vaccinatie niet nauwkeurig wordt bijgehouden.

Artsen zouden bij oorontsteking telkens moeten vragen, is uw kind onlangs gevaccineerd en als het antwoord "ja" is deze oorontsteking door moeten geven aan lareb.

Het zijn geen bewezen bijwerkingen, maar de melder denkt dat er een relatie is
    Is ook moeilijk aan te tonen dat de bijwerking (in dit geval oorontsteking) daadwerkelijk door het vaccins veroorzaakt maar is dat andersom niet hetzelfde geval?
    Is het wel bewezen dat de oorontsteking door het mazelen virus is veroorzaakt aangezien het grootste gedeelte van de personen die mazelen doormaakt geen oorontsteking oploopt?

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nacho, bespaar je de moeite. Iemand met zo weinig medische kennis, dan wel kennis van statistiek, de onwil om ook maar iets op dat vlak serieus te onderzoeken en met een enorme plaat voor de kop, die zal altijd een komma blijven vinden (zoeken) om overheen te vallen.
    Ziekelijke provocatie-drang heet dat.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou idd. Ik ben ook gek ook dat ik toch elke keer weer kijk in dit topic en die andere laatst :D

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die percentages worden ook internationaal bevestigd. Op plekken met en zonder meldingsplicht.

Ach lamaar, is ja al zo vaak verteld. En dan pak je weer een stuk cut en paste van je tekstdiarree en herhaal je jezelf of Door Frankensteinma weer.

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook jammer dat elk topic over dit onderwerp zo moet verlopen. Ik ben erg geïnteresseerd in dit onderwerp en onze zoon is ook nog niet ingeënt. Wij willen wachten tot hij een half jaar is. Dan gaat hij ook pas naar het kdv. Ik vind het interessant om te lezen wat anderen ervan vinden en waarom maar ik zit niet te wachten op anti-prik propaganda maar ook niet op opmerkingen als "gelukkig denkt niet iedereen alleen aan zichzelf". Erg vervelende opmerking naar ouders die ook gewoon het beste voor hun kind willen.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Lol. De zoute variant graag! :D

@TS, sorry, geen ervaringen. Maar gaat je kindje naar een kdv of komt je kindje met veel mensen in aanraking? Dan zou ik het risico niet nemen om later te vaccineren.

Wat aangepast vaccineren betreft, dat hebben mijn ouders ook laten doen (destijds op eigen kosten!). Omdat ik de bof al had gehad, hebben mijn ouders besloten dat ik hier geen vaccin voor nodig had.
    Lees je goed in wat de risico's zijn van aangepast/uitgesteld. De vaccinatieregels zijn niet voor niets zo opgesteld als dat ze nu zijn. En sorry, SandraBe is geen betrouwbare bron met de argumenten over niet vaccineren. Die informatie kun je beter bij officiele bronnen (huisarts, CB, rijksoverheid) etc. vandaan halen. Die kunnen je inlichten over de risico's en dan kun je zelf een afweging maken in hoeverre je het verantwoord vindt

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Oh het is geen moeite hoor, ik kan heerlijk mijn frustraties kwijt bij SandraBe :p Nu ik nog niet werk is ze ook wel een mentale uitdaging: causale verbanden en onderscheid tussen hoofd- en bijzaken zijn haar volledig vreemd en ik hou van orde scheppen in chaos. Maandag ga ik weer beginnen en mag ik weer echte problemen oplossen :D

10. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Novastar inderdaad wat jij aan info wil is ook exact waar ik naar op zoek ben. Zodat je een weloverwogen keus kan maken.

11. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier ook gewacht tot een half jaar, geen kdv inderdaad. Voelde voor ons beter, want zoon was erg onrustig in de eerste periode. Heb er nooit spijt van gehad. Goed opletten idd op een drukke markt in de winter ivm kinkhoest, maar nu zat zoon altijd in de draagzak dus dat vertrouwde ik wel.

Over dat het RIVM goed heeft nagedacht over hun schema enzo..mwoah...de bijsluiter raadt een ander schema aan en ook in bijv zweden wordt er anders geprikt.

Zo raadt de bijsluiter aan, minimaal een maand tussen de vaccinaties, waar het CB mij zij maximaal een maand.

Wil je afwijkend prikken, zou ik dus beginnen met de bijsluiter lezen, te vinden op de site van het RIVM. Daar vind je ook afwijkende schema's.

Hier dacht het CB verder goed met me mee hoor, en hebben ze zelfs waar we bij zaten met het RIVM gebeld over de pneumokokken-vaccinatie, waar er een van kon vervallen. Dat werd bij ons de derde omdat er wat meer tijd zat tussen 1 en 2, normaal zou het de tweede zijn.

Deel Deze Pagina