Latere eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Deborah89, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deborah89

Deborah89 Lid

25 aug 2014
    21
    14
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Even een vraagje: Mijn menstruatie is 14 januari begonnen, en laatste dag was 22 januari (ben altijd wel 7 a 8 dagen ongesteld).

Nu had ik eigenlijk ongesteld moeten worden rond 14 februari (mijn cyclus is ongeveer 30 dagen. Helaas ben ik onregelmatig ongesteld, maar dit is het gemiddelde ongeveer). Maar helaas tot op heden nog geen menstruatie gehad.

Wel vorige week bruine afscheiding, wat nu eigenlijk nog een klein beetje lichtbruin is, maar verder niks. Heb afgelopen zaterdag en vorige week dinsdag zwtest gedaan, maar beide waren negatief.

Kan het nu zijn dat ik een late eisprong heb gehad, waardoor mijn testen nu nog negatief zijn? Zit nu op 11 dagen overtijd en er is nog steeds niks te bekennen. Heb nu wel een beetje een kramp en drukkend gevoel, maar dat had ik vorige week ook en was ook helaas niks.

Zo frustrerend dat wachten, maar hebben hier meer mensen ook last van gehad? Dat je eisprong uiteindelijk later is geweest dan dat je eigenlijk dacht?

Liefs.

2. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ik had dat een maand geleden. Ik was ervan overtuigd dat mijn eisprong rond nieuwjaar was, en mijn Cervixslijm sprak dat ook nooit tegen. Rond nieuwjaar ook ovutesten gebruikt, maar die deden zo.. raar. Nooit duidelijk, zo wat op en neer. Gestopt met testen.

Achteraf dus gebleken dat eisprong 10 dagen later was (kortere luteale fase dan gedacht). Deze maand gewoon doorgetest tot ik echt een duidelijke ovutest had, dat gecombineerd met temperatuur nemen. Misschien iets voor jou? ;)

3. Deborah89

Deborah89 Lid

25 aug 2014
    21
    14
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hi Fien2808,

Heb een tijdje ovulatietesten gedaan van Clearblue (de paarse).

Nou eerste 2 testen waren een wit rondje (dus geen ovulatie) daarna een week lang knipperende smiley's gehad, maar geen staande smiley. Hiervoor deed ik met een dipstick, maar op advies van de huisarts clearblue genomen.

Maar dat werd me ook gewoon allemaal te duur met die testen pff.. Dus ben daar maar mee gestopt.

Ik heb nu wel hele bruin/witachtige afscheiding. Niet droog, niet klonterig of romig maar echt heel zacht. (sorry voor bovenstaande, maar wist niet hoe ik het anders moest omschrijven) :)

Had nu voor mijn gevoel dat ik deze week tot vrijdag nog maar even afwacht en anders nog maar is ga testen.

Op internet staan ook veel verschillende dingen. Ene zegt bruine afscheiding is voor je aankomende menstruatie. De ander had lichtbruine afscheiding toen ze zwanger bleek te zijn, dus weet het allemaal even niet meer. :( Haha wat een gedoe dit allemaal..

4. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ja als de smiley nooit constant stond, dan vermoed ik dat je eisprong toen niet geweest is... Vorige maand gebruikte ik ovutesten van Kruidvat. Ik heb deze maand de dipsticks van sensitest gebruikt en ik ben héél tevreden! En, vooral, niet duur!

Ik heb begrepen dat je afscheiding ook doorzichtig moet zijn, echt zoals rauw eiwit. Ik pin er me alleszins niet meer op vast, ik zie het liever zwart op wit (of wit op roze, op ovutest :D). Als ik daarnaast mijn temperatuur bijhoud, dan ben ik 99% zeker van mijn eisprong.

Bruine afscheiding kan echt verschillende zaken betekenen... Innestelingsslijm, aankomende menstruatie, zwanger, net niet zwanger... Voor iedereen zo anders, nogmaals, ik pin me er niet op vast ^^

5. Deborah89

Deborah89 Lid

25 aug 2014
    21
    14
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee ik ook inderdaad niet. Misschien dat ik dan van Sensitest is moet proberen. Heb al verschillende dingen gebruikt, maar is nooit echt naar voren gekomen.

En toch gaan proberen maar te temp. . Als ik deze maand ongesteld wordt ga ik maar is vanaf dag 1 beginnen daarmee, hopelijk wordt ik daar wat wijzer van :)

Maar nu deze twijfel met overtijd zijn en negatieve testen en daarbij de bruine afscheiding pff..:(

6. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Doen! ^^ en desnoods 2x per dag testen dan, you never know. Tip voor als je temperatuur opneemt: elke dag zelfde tijdstip, nog voordat je opstaat!

Al hoop ik natuurlijk dat het niet meer nodig zal zijn ^^ wanneer test je terug?

7. Deborah89

Deborah89 Lid

25 aug 2014
    21
    14
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Als ik eind deze week nog mijn ms niet heb gehad dan test vrijdag nog een keertje. Heb wel op het moment een wat drukkend gevoel op mijn onderbuik. Niet echt voelend als menstruatie, maar ook niet geheel vervelend of pijnlijk.. Dus we wachten maar even rustig af :)

En anders gaan we weer beginnen met testen. Ben benieuwd!! ^^

Maar hoop dat het inderdaad niet hoeft :D

8. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Spannend! Hou ons op de hoogte hé ;)

9. Deborah89

Deborah89 Lid

25 aug 2014
    21
    14
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zal ik zeker doen!! :)

10. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Het kan zeker dat je eisprong later is.
    Mijn cyclussen varieren van 28 t/ m 35 dagen.
    In december had ik een cyclus van 28 dagen.
    In januari had ik een cyclus van 35 dagen, met een eisprong op dag 29! :$
    De eisprong kwam dus later dan de totale duur van de cyclus ervoor.

Deel Deze Pagina