Latere termijnecho?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Prinsessa, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben door verhuizing overgestapt naar een andere verloskundige. Ik zou eigenlijk afgelopen woensdag mijn termijnecho gehad moeten hebben, maar aangezien mijn oude verloskundige mij al uitgeschreven had moest ik dat maar met de nieuwe oplossen :( Zij heeft echter pas op 19 april plek, en ik ben dan ongeveer 13 weken en 4 dagen.

Ik lees overal dat het tot de 12 weken kan. Klopt dit? Of maakt het niet zoveel uit dat ik dan al bijna 2 weken verder ben?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik ontdekte mijn zwangerschap later, bij mij konden ze de termijn pas schatten met week 17
    Maar heb je bij je eerste verloskundige nog geen echo gehad? Of weet je de eerste dag van je laatste menstruatie niet? Als je twijfelt zou ik je nieuwe vk bellen en je situatie uitleggen!

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Zover ik weet is de temijn berekenen tot 12 weken het meest accuraat, maar na 12 weken kan dat ook nog hoor. Alleen is de kans dat ze er dan een paar dagen naast zitten.

4. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Bedankt voor de reacties!

Ik heb al een echo gehad, maar niet bij mijn verloskundige. Met 7 weken ongeveer. Ik heb alleen begrepen dat je dan nog niet goed kan vaststellen hoe ver je precies bent? Ik weet wel wanneer ik mijn eisprong ongeveer gehad moet hebben dus ik kan wel een redelijk accurate schatting maken.

5. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    ik heb een echo gehad met 13 weken en 0 dagen. Dat was toen in het ziekenhuis (door iui zwanger geworden) en toen was alles prima te zien en in te schatten. Die 4 dagen maken echt niet uit :)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Het enige probleem wat ik erbij kan bedenken is dat je dan wel te laat bent voor een accurate combinatietest, mocht je die ook nog willen.
    Voor alle andere praktische doeleinden maken die paar dagen echt niet uit.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik ontdekte mijn zwangerschap na 14 weken... pas met 17 weken konden ze de juiste termijn schatten.
    Ik dacht dus steeds ongesteld te zijn en dit is waarschijnlijk wat anders geweest. Wel wist ik dat ik een keer onverwachts ongesteld werd, een week te vroeg (was heerlijk op vakantie en zou pas ongesteld worden als ik terug was) Die dag is waarschijnlijk de begindatum van de zwangerschap.

Deel Deze Pagina