maar, als je niet samenwoont helpt je vriend ook financieel.... Alleen dan weet de gemeente dat niet Als hij gewoon alimentatie betaald... dan helpt hij ook financieel, en weet de gemeente dat, en krijg jij het alimentatie bedrag minder uitgekeerd van de gemeente.. maar je uiteindelijke bedrag blijft wel hetzelfde.. Ik zou het jezelf niet zo moeilijk maken, en hem gewoon 100 euro in de maand aan alimentatie betalen...
Gekort..? ts krijgt helemaal niks meer hoor tenzij haar vriend 300 euro verdient ofzo maar ik mag toch hopen dat dat meer is... En als ts geen geld heeft kan ze haar schulden toch niet betalen, en draait haar vriend er toch voor op.. Al vind ik dit aan de andere kant ook iets waar je vriend zelf voor heeft gekozen TS... ik neem aan dat hij van te voren op de hoogte was van je schulden
Ik zou zeggen, lekker gaan samen wonen, 1 huis kost minder dan 2 huizen... en jij als een malle werk zoeken nu! Doe het voor je kind, kom op. En jaaaaa ook als je zwanger bent kun je solliciteren hoor. Ik heb met 34 weken zwangerschap mijn huidige baan gevonden, werk er alweer 3 jaar met veel plezier (en in die 3 jaar nóg een kindje gekregen en toch een vast contract, gaat blijkbaar ook om je instelling en houding en niet om je buik(je)...)
Wij weten natuurlijk niet alles, maar ik vind het een raar verhaal, onvruchtbaar volgens artsen en dan door juist pilgebruik heen zwanger? En dan ook nog met zo veel schuld en dan moedwillig niet samen gaan wonen omdat hij er niet voor op wil draaien. Ehm, dan had ie hem er niet in moeten hangen, jullie hebben samen dat kindje gemaakt, dan zul je samen voor de gevolgen moeten staan. En dat is inclusief jou verleden. Los het zelf en samen op in plaats van ons en de overheid laten betalen!
Dit denk ik dus ook. Tenzij jullie niet in gemeenschap van goederen trouwen en/of een geregistreerd partnerschap aangaan, deelt jouw vriend niet mee in jouw schulden. Dat is wat ik geleerd heb tijdens mijn opleiding, maar dat is nu al weer 2 jaar geleden. Ik zou me ook eens goed laten informeren bij een juridisch loket of je schuldhulpverlening. Succs ermee meid! Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen.
Dan heb jij heel erg veel geluk gehad. Een zwangere vrouw wordt ECHT niet zomaar aangenomen hoor. Niet zo gek, want dat is op meerdere vlakken niet echt gunstig voor een werkgever. Instelling/houding, ja. Dat zal meespelen. Maar er kleeft voor een bedrijf toch ook een risico aan.
Ok ts als je niet wilt samen wonen dan je kindje niet laten erkennen. zorgtoeslag huurtoeslag alleenstaande ouderkorting aanvragen gemeente kwijtscheldingen aanvragen voor de containers etc. kindgebonden budget aanvragen heb je allemaal recht op als je alleen voor je kindje wilt zorgen en je vriend er niet in wilt betrekken. dan gewoon overal je handje ophouden want dat is dan wel net zo makkelijk. En dan op je blote knieën maar hopen dat je nooit gepakt word. ( heel bijzonder dat mensen zo willen leven, wel ergens voor kiezen maar niet de gevolgen willen dragen )
Ik zou dan trouwens lekker apart blijven wonen. Hij mag geloof ik 3 nachten blijven slapen ofzo toch? En dan wel gewoon laten erkennen zodat hij gewoon kan meedragen voor zn kindje, wat in normale situaties natuurlijk ook gewoon het geval is
Je kan prima een lat-relatie hebben en toch samen een kind hebben. En ik snap ook goed dat jullie niet gaan samenwonen. Maar als hij als gevolg dat jullie niet samenwonen alimentatie zou moeten betalen zou ik dat ook doen volgens de officiële regels. Tja en dat dan weer gekort wordt op je uitkering, ja das jammer.
Mijn partner had ook een schuld, toen wij gingen samenwonen. Heeft geen gevolgen voor mij gehad. Maar nu heeft hij dan een vaste baan. Ik weet alleen niet hoe het zit met de belastingdienst. Zodra jullie kindje is geboren en jullie wel samenwonen worden jullie automatisch fiscaal partner. Als jullie dus eerst niet gaan samenwonen en jij in een uitkering blijft, ben je verplicht alimentatie aan te vragen. Je kunt hier globaal uit rekenen hoeveel dat dat bedraagt, dit word gekort op je uitkering. Kinderalimentatie
Zo dacht ik het ook ja. Misschien is het een stap te ver, maar als jullie zouden trouwen onder huwelijkse voorwaarden, blijven jouw schulden ook van jou. Het is ook iets om over na te denken voor in de toekomst natuurlijk, want deze schuld heb je ook niet zo snel afbetaald.
Maar ze heeft überhaupt nergens gezegd toch dat ze stiekem wil gaan samenwonen oid? Of heb ik ergens overheen gelezen...?
je kunt het ook gewoon samen regelen hoor... mijn ex en ik hebben gewoon afgesproken dat hij 100 euro zou betalen....
Ja maarja.. iedereen oppert zoveel.. en helemaal als het over uitkeringen gaat... Dan word er gelijk vanuit gegaan dat ze stiekem gaat samenwonen en al het geld binnenhaalt...
Ik zou gaan samenwonen, het vormen van een gezin is juist in het begin heel erg belangrijk! Ik zelf heb een LAT gehad en tijdelijk 2 maanden aanvullende bijstand gehad. Dat betekend dat ik 2 dagen werkte, een eigen huis en 2 kinderen had. En of ik nou een uur of 2 dagen werkte, eind van de maand kreeg ik altijd hetzelfde bedrag. Jou partner koos voor jou en een gezin, weten dat je schulden heb (hier ga ik dan vanuit) maar zo maak je dus ook dubbele kosten! jij betaald je huur van je huis en gas water licht en houd zo nog het minimale over waarmee je je schulden betaald.... heeft dit echt zo veel meerwaarde dan dan jullie samen wonen 1 inkomen 1 huis 1x vaste lasten hebben? hou en rekening mee dat je partner niet meer dan 3x p.w. langs mag komen met een bijstand uitkering, omdat het anders als relatie word gezien
Mijn vriend verdient meer als bijstand norm en heb ik dus NERGENS meer recht op geen bijstand geen zorg of huurtoeslag NIKS. Om mijn schulden af te lossen moet er vanuit mijn kant een X bedrag binnen komen. Hij wil vaste lasten heus betalen als wij samen zouden woonen maat feit blijft zonder inkomen van mijn kant word mijn schuldtraject stopgezet wat al 1,5 jaar loopt. Dus over 1,5 jaar ben ik schuldenvrij. Nogmaals huis staat op mijn naam sta hier in geschreven en zodra ik geen inkomsten meer heb ben ik straks mijn huis kwijt omdat ik de schulden dan niet kan aflossen.