Jeejtje... Wat een oordelen en veroodelingen zeg Dat mensen aan de hand van een kort verhaaltje al hun oordeel klaar hebben staan, snap ik echt niet
Als je bijstand krijgt bepaald de uitkerende instantie hoe hoog de allimentatie is. Met mijn ex had ik afspraken in ons convenant, maar de soos hield daar geen rekening mee en hij moest ongeveer opdraaien voor mijn hele bijstand. dus afspreken dat hij 100 euro betaald dat gaat niet op denk ik
Mijn vriend is hier alleen op zaterdag en zondag nacht en eet 1 x per week hier en verder gaan we weleens naar vrienden samen. Dus doe niks wat niet mag
ik heb de rest van de antwoorden niet gelezen, dus sorry als het dubbel is, indien je niet samenwoont met de vader en de vader het kindje wel heeft erkend, gaat de sociale dienst inderdaad alimentatie eisen van de vader, echter veranderd hierdoor jou inkomen verder niet, wordt niet hoger of lager, ik vind sommige reacties op zich wel logisch je wilt een kindje samen maar niet samenwonen, ik vind samenwonen minder bindend als een kindje maar dat moet een ieder voor zich weten
Dan zou jij voor lief moeten nemen dat je vriend betaald en dat bij jou dat gekort word. EN dat je elkaar 3x p.w. mag zien. EN dat jij regelmatig je bankrekening moet laten zien, zo dat jij kan bewijzen dat jij geen extra geld van hem zou krijgen. Heel je uitgiften word gecontroleerd. als jij altijd alles pinde en nu ineens maar 10,- pm. dan is het duidelijk dat jij ergens anders geld vandaan krijgt en heb je een probleem. Weet ook dat je straks van de bijstand verplicht moet gaan werken! dit kan vanalles zijn en MOET jij aannemen omdat je anders geen inkomsten meer heb.
Ik heb de rest van haar berichten gelezen op het forum onder andere dit: Kijk hij ging eerst 2a3 dagen per week weg dus 1 dag in de week ben ik al enorm blij mee. Maar zijn moeder houdt hem klein en heeft teveel geld om handen. Hij gaf dan ook iedere avond 300 euro uit. Ik ben van mening 100 euro is voldoende en wil me niet irriteren. Maar nu slaat hij door en heeft in 1 week ruim 1200 uitgegeven __________________ Sorry als ik taalfouten maak of m'n zin opbouw niet altijd klopt. Ik heb dyslexie en ben geen kei in taal dan vind ik het heel bijzonder dat je de vader van je kind niet mee wil laten betalen aan alimentatie maar wel in 1 week 1200 laat uitgeven.
Samenwonen en toeslagen hebben niks te maken met de bijstandsnorm.... De norm voor het samenwonen en toeslagen krijgen ligt rond de 30.000 bruto per jaar...
Ik heb jaren een eigenbedrijf gehad en 3 jaar voor de overheid gewerkt bij diverse organisaties alleen mijn functie bestaat niet en weg bezuinigd. De overheid is overgestapt op systemen waar ik geen hbo papieren voot heb. Ga mij niet vertellen wat solliciteren is want normaliter heb ik WERK. Alleen nu niet. Ik solliciteer me de appelazerus maar ben meerdere malen op gesprek geweest en ja een zwangerschapsbuik verstop je niet. Dus word ik met een flauwe smoes afgewimpeld. Wat moet ik dan zeggen nee hoor ben niet zwanger lijkt maar zo. Als een niet zwangere solliciteerd krijgen ze voorang Dus als je niks zinnigs te zeggen hebt en mij alleen wil uitkafferen of mij de les wil lezen wat ik MOET doen. Hou dan gewoon je mond en reageer niet ik vraag niet om jou mening. Ik wil weten of het verplicht is.
TS ik geloof er niet zoveel meer van. je verteld 2 verschillende verhalen in verschillende topics hier zeg je dat hij alleen op zaterdag op zondagnacht er is. In een ander forum heb je het erover dat jullie 3x in de week gaan stappen ( ken niemand in de bijstand die 3x in de week kan stappen ) hij op di weg gaat op zakenreis. jullie gemiddeld 300 euro per week uitgeven aan stappen hij soms in 1 avond 1200.... vind het heel vreemd allemaal
Hij verdient zelfde als goede kamaraad van ons en hij moet bijna 600 euro per maand betalen. Ik wil niet zo'n bedrag van hem ontvangen dan kan ik net zo goed gaan samenwonen. Als het 100 euro is heb ik daar geen probleem mee maar geen 600 euro per maand daar ga ik niet mee akkoord.
Je kan er alleen onderuit komen als je vriend jullie kind niet erkent en je "vader onbekend" op het geboortecertificaat laat zetten. In alle andere gevallen zal de bijstand eisen dat je vriend alimentatie betaald en dit korten op je uitkering, wat ik overigens ook heel terecht vind
Omdat toen ik werk had wij wel samenwoonden alleen werk kwijt en ik heb gezegt tis beter dat je weer terug gaat
Ja maar sorry, het is toch jullie kind? Jullie zijn toch samen? Eigen boontjes doppen lijkt me. Overigens zat je vorig jaar rond deze tijd toch ook in de bijstand?
Besef je wel dat je je niet volledig aan de inspanningsplicht houdt in je schuldtraject. Neem even aan dat je in de WSNP zit. Als jouw bewindvoerder hier lucht van krijgt dan kan het je de kop kosten he. En krijg je geen schone lei.