Hoi dames, Onlangs heb ik een topic geopend omdat ik zo moe ben en dat ik dacht dat het te maken had met de pijn aan het bekken. Nu was ik gisteren bij de VK en die heeft gisteren bij de vingertop wat bloed afgenomen. Blijk ik een ijzertekort te hebben. Nu heeft ze mij staalpillen voorgeschreven. Ook heb ik vanochtend even gespiekt in mijn boek van Amber Albarda en daar wat voedingsmiddelen gevonden waar veel ijzer in zit. Ga ik nu combineren met vezelrijk voedsel om verstopping te voorkomen. Maar de vraag is: wanneer voelde jij je wat fitter worden? Ik heb er eigenlijk pas een paar weekjes meer last van, maar kom je er in de zwangerschap ook weer van af? Of is het onderhoud om erger te voorkomen? Ik hoor het graag, want ik vond de energie na de eerste 14 weken echt heerlijk en hoop dat ik snel weer wat fitter ben.
Ik heb licht ijzertekort gehad, hoefde er nog geen pillen voor. Ik ben ook veel ijzerrijke producten gaan eten. Ik voelde me naar een week al wel opknappen, maar dat ligt denk ik ook aan de ernst van je ijzertekort. 2 jaar geleden heb ik ook ijzertekort gehad en staalpillen moeten nemen. Toen duurde het zo'n 2 weken dat ik me weer een beetje de oude begon te voelen. De combinatie met vezelrijk voedsel is aan te raden, ik heb geen last gehad van verstoppingen ! Ik denk dus dat je er wel af kunt komen, als je natuurlijk netjes de dosis staalpillen neemt en het met ijzerrijk/vezelrijk voedsel combineert. Ik hoop dat je je snel weer wat fitter gaat voelen!
je hebt ook roosvice ferro, ook fijn om af en toe erbij te gebruiken. Ik was na 2 weken met pillen weer terug op een goed ijzergehalte en dat merkte ik meteen.
Ah, gelukkig vrij snel dus! Gelukkig, want nu dwing ik mijzelf om bezig te blijven in de avond en dan lukt het wel aardig, maar iedere zaterdag lig ik knock-out op de bank.
Bij mij is mijn Hb aan de lage kant, maar mijn ijzervoorraad juist hoog (door zwangerschapsvitamines). Dit heeft tot gevolg dat ik geen ijzermedicatie mag gebruiken, omdat mijn ha bang is dat ik ijzerstapeling krijg. Ik baal er wel van want ik voel mij allesbehalve lekker. Heb er ook nog een lage bloeddruk bij. Ik voel mij slap, moe, trillerig, heb hoofdpijn en ben regelmatig duizelig, ook zie ik af en toe wat wazig. Deze week ben ik thuisgebleven van mijn werk. De ha had wel geadviseerd om rustig aan te doen. Nou ja, dat doe ik dus en het gaat iets beter, maar zodra ik iets doe (langer staan bij bijvoorbeeld koken of opruimen in huis), dan voel ik mij weer als een vaatdoek zo slap dat ik direct moet zitten/liggen. Het vervelende is ook dat het niet goed bijtrekt bij rust.