Moederfiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Daenerys, 3 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames,
    Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen maar ik wil graag een moederfiets aanschaffen.
    Graag hoor ik ervaringen welke jullie hebben met jullie fiets.
    Momenteel is mijn oog gevallen op de Gazelle Bloom en de Cortina moederfiets met trapondersteuning.
    Wat vind je wel/niet fijn aan je fiets? :)
    Dankje alvast.

2. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een cortina roots en ik ben er heel blij mee. Hij fietst heel soepel. Ik heb wel de variant met 7 versnellingen en dat maakt het toch wel een stuk makkelijker fietsen. ik heb ook de batavus en de gazelle geprobeerd maar die vond ik veel lomper en zwaarder en niet lekker fietsen. Mijn tip uitproberen! Als ik puur van mezelf was uitgegaan dan had ik de gazelle gekocht. alleen na het uitproberen vond ik hem verschrikkelijk.

3. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik heb eerst een Batavus mambo deluxe gehad. Heerlijke fiets maar fietst wel wat zwaarder. Voordeel vond ik dat het stuur er niet zo megagroot van is, kan ook dus gewoon mee als een normale fiets.

Nu sinds 3 jaar een cortina lief! fiets en echt vanaf het begin af aan al spijt ervan. Ik vind het niet zo stabiel en fijn. Roest ook eerder dan een Batavus. Fietst wel een stuk lichter dan de Batavus.

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Hier ook de Batavus mambo deluxe. Het is een hele fijne, stevige fiets, maar ik vind hem ook zwaar. Als ik geen kind mee hoef op de fiets, pak ik vaak de lichtere fiets van mijn man.
    Maar je kunt op deze fiets prima kind (of 2), boodschappen en buggy meenemen, zonder dat het instabiel voelt / niet prettig fietst.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb de Gazelle Bloom (versie van 4 jaar geleden) en ik vind 'm zwaar. Toen ik beide jongens nog op de fiets had vond ik het wel fijn. Maar nu mijn oudste zelf fiets en ik alleen achterop nog een zitje heb, ga ik toch een andere fiets aanschaffen en de Bloom verkopen.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik heb ook een cortina lief fiets en ik heb er ook spijt van. Vind hem gewoon niet fijn fietsen. Heb hem nu een jaar, maar denk dat ik wel op zoek ga naar een andere fiets.

7. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik ga hier helemaal in mee, ik heb ook een Cortina Roots en vond hem echt fijner dan de batavus en gazelle, dat had ik echt niet verwacht.

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik heb 2 jaar de cortina lief fiets gehad en vond hem erg zwaar... Nu de batavus mambo deluxe sinds 1 jaar en zo blij mee! Hebben hier veel dijken/dijkjes en geen problemen mee.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit. Erg fijn!

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik had een Sparta Amazone, maar dan wel een ouder model met 4 versnellingen. Wat ik er fijn aan vond, was de dubbele standaard. En dat was het wel haha. Maar nou moet ik eerlijk zeggen dat de fiets sowieso niet meer als nieuw was, had hem tweedehands op mp gekocht.

Nu heb ik een Gazelle Orange, een normale fiets, met 7 versnellingen. Mijn zoontje is groot genoeg om achterop te kunnen, en dit fietst echt heerlijk! De enige reden waarom ik toen voor een moederfiets ben gegaan, is omdat hij dan de eerste periode voorop kon, en ik een hele goede deal kon sluiten op mp voor die Sparta :D Maar anders was ik nooit voor een moederfiets gegaan.

Dus dat kan je ook nog eventueel als optie open houden, een normale fiets, waar je een moederstuur op zet voor de periode dat de kleine voorop zit. Hier heeft hij maar een half jaartje voorop gezeten, dus dat was geen investering van een dure moederfiets waard geweest (er komt ook geen 2e meer).

11. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113

Net als Vrolijkheid ben ik het hier helemaal mee eens! Mijn fiets moet nog binnenkomen, maar bij het testrijden was het over duidelijk (ik heb zelfs nog meerdere keren getest omdat ik in eerste instantie dacht dat de Gazelle misschien 'losjes' was vastgezet, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik was gewoon verbaasd dat de fiets die ik dacht dat ik wilde echt als minste fijne voelde).

Deel Deze Pagina