Hallo, Mijn zoontje sliep 3 dagen geleden voor het eerst door zonder te eten tussendoor. Van 19.30 tot 06.30. Hij is nu 3 en een halve maand. Dus was natuurlijk superblij dat ik eindelijk een hele nacht kon slapen. Hiervoor kwam hij voor de fles om: 20.00 , 0.00 , 04.00 , 07.00 . De nacht nadat hij had doorgeslapen kwam hij om: 20.00 , 0.00 , 07.00 . Die nacht daarna : 20.00 , 04.00 , 07.00 . En vannacht kwam hij opeens weer om: 20.00 , 0.00 , 04.00 , 07.00 . Ik dacht dat hij na die ene nacht doorslapen het zou blijven doen. Maar helaas. Of is het normaal dat het nog wat nachten schommelt?
Ehm... geeeen idee Onze uk heeft nog nooit doorgeslapen Ik denk dat ik al een jaar geen nacht heb kunnen doorslapen, met de zwangerschap loop je natuurlijk ook altijd lekker te spoken Dusseh... heb geduld. Dat hij nu al af en toe doorslaapt lijkt me een goed teken toch? Vaak zie je dat kindjes met fv toch wat makkelijker doorslapen dan bv, bv is heel licht verteerbaar en van nature zit er regelmaat in die vaak 24 uur per dag aanhoudt.
Dat is heel normaal! Mijn zoontje sliep al door met 7 weken (heb niets te klagen) maar soms komt hij ook ineens midden in nacht. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben!
Kan ff duren voor het er echt inzit... hier heeft Thirza een tijdje doorgeslapen en toen weer een tijdje niet. Eerst zat er dan 2 uur tussen elke voeding, toen weer wat langer, toen weer korter en sinds 2 nachten slaapt ze weer door, (wo-do van 9 tot half 5, afgelopen nacht van 10 tot 4. Ze slaapt wel langer natuurlijk, maar dit pakt ze zonder voeding tussendoor).
Begrijp ik het goed dat hij in de nacht dat hij van 19.30 tot 07.00 uur sliep DRIE flesjes heeft "overgeslagen"? (20.00 uur, 0.00 uur en 04.00 uur?). Hoeveel flessen krijgt hij dan per dag en met hoeveel voeding? Als hij inderdaad drie flesjes heeft overgeslagen, begrijp ik wel dat hij het vervolgens niet trekt, want dan zou hij toch veel te weinig krijgen? En wanneer komt hij overdag? Heeft hij wel een dag/nacht-ritme? Toen onze dochter zo oud was, zaten we op een schema van 07.00, 11.00, 15.00. 19.00, 23.00 en voor de laatste fles moesten we haar altijd wakker maken. Maar dan sliep ze wel door en vaak moesten we haar om 06.45 uur ook wakker maken. Vier weken geleden (toen was ze vier maanden en één dag, wat m'n banner ook beweert ) hebben we de laatste fles laten vervallen en dat gaat prima. Dat doorslapen na de fles van 23.00 uur tot de volgende ochtend deed ze overigens al sinds ze vijf/zes weken was.
Nee, de fles van 20.00 uur heeft hij niet overgeslagen. Hij kreeg die gewoon om 19.30 voordat hij ging slapen. De tijden die ik noem zijn ongeveer. half uurtje eerder of later kan ook . Hij heeft gewoon een dag en een nachtritme. Overdag komt hij om de 4 uur.
Justin begon na 7 weken ook door te slapen maar komt af en toe nog wel eens snachts hoor. Als ie gedroomd heeft, hoest of honger heeft... bedenk t maar. Hele periodes dat ie wel doorslaapt maar ook weken dat ie elke nacht minstens 1 keer wakker is. hoort er helaas bij... Probeer het rustig af te bouwen, als je m op 7 uur op bed legt, maak m dan rond 11 uur wakker voor een fles. Wellicht haalt ie het dan wel de nacht door. Of als ie snachts komt, geef m dan een halve fles. Ik heb Justin nooit een volle fles gegeven snachts.... Of geef m voor de nacht een fles forte melk, das meer verzadigend? succes!
Zo, met 7 weken al doorslapen, lekker snel Om 07.00 uur krijgt hij 165 ml. , daarna meestal 135 ml per keer, dat is om de 3 a 4 uur. Volgens het cb zou hij 165 ml per keer moeten krijgen om de 4 uur. Maar die fles krijgt hij niet leeg overdag. Vandaar dat hij overdag wat vaker komt.
Ohw, oké, en je voedt op verzoek, begrijp ik? Misschien is het toch een idee om hem wakker te maken voor een laatste fles voor de nacht, ook als hij er zelf niet om komt? Dan heb je kans dat hij die nachtvoeding niet mer hoeft. Wij maakten haar zoals gezegd altijd wakker om 23.00 uur en dan ging ze na de fles lekker slapen tot de volgende ochtend. Dat vanaf een week of zes. En toen zat ze keurig op een schema van om de vier uur een fles. Ik zou dus sowieso overdag (en dat neem ik ruim: tussen 06.00 en 0.00 uur) geen flessen laten vervallen. Eerst "zorgen" dat die nachtfles eruit gaat, dan kun je daarna wel verder zien. Maar die fles van 0.00 uur laten zitten is er volgens mij om vragen dat hij 's nachts komt. Dus die moet je juist WEL geven! Misschien kun je die wel ophogen? En anders weet ik het ook niet. Ieder kind is anders en je kind geeft zelf wel aan wat het nodig heeft. Als het niet lukt, is hij er niet aan toe en daar kun je niet zo heel veel aan doen.
Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga proberen. Wakker maken voor de fles van 0.00 uur. Het was ook niet mijn bedoeling om flessen te laten vervallen. Maar die nacht liet hij er uit zichzelf dus 2 vervallen. Het cb heeft de vorige keer gezegd dat als hij doorslaapt, ik hem niet wakker hoef te maken voor een fles en moet kijken wat er gebeurd. Maarja om 4 uur eruit voor de fles is erger dan om 0.00 . Dus ga dat vanaf vanavond maar eens proberen. In ieder geval bedankt voor de reacties!
's Nachts wakker maken heeft m'n vriend één keer gedaan en toen heb ik hem toch maar even verteld dat dat volgens mij niet handig was Ik heb het zelf ook nooit gedaan. Nacht is om te slapen en als baby dat doorheeft, is dat alleen maar heeeeeeeel fijn! Maar om 04.00 uur eruit hoef ik dus al heel lang niet meer Jij succes ermee!
Heel knap dat je kindje zo snel doorslaapt... hier nog steeds geen doorslaper! Ik zou hem inderdaad ook nog wakker maken voor zijn laatste fles rond 23:00 ofzo.. en dan kan je misschien over een tijd bekijken of die fles kan vervallen zodat hij van 20:00 tot 07:00 kan slapen..
mijn zoontje sliep van half 9 tot 7 uur toen hij 2 maanden was. eerst begon het met 1 nachtje doorslapen en toen weer niet en toen na ongeveer 2 weken wel en niet doorslapen, slaapt hij door. maar ook hier is er wel eens een nacht bij dat hij wakker wordt. komt vanzelf.
Dat is heel normaal. Onze zoon sliep vanaf dag 2 door en is ook nooit wakker geworden tussendoor. Celeste was een ander verhaal Die sliep op een gegeven moment een paar dagen door, en dan kwam ze zo weer een poosje voor een paar nachtvoedingen, toen weer doorslapen, toen weer nachtvoedingen enz... Ze heeft nu pas sinds een week of 2, 3 dat ze behoorlijk regelmatig slaapt 's nachts (van ongeveer 21.00u tot een uur of half 6, half 7 's morgens). Maar ik houd er rekening mee dat het zo weer kan omslaan . En ach, het is ook zo gebeurd, even aanleggen een een kwartiertje later kunnen we allebei weer als roosjes verder slapen