recessie

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by dianne, Feb 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
  2. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Ja ik krijg hier ook echt de bibbers van!

Gelukkig heb ik er nog helemaal niks van gemerkt!

3. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij hebben er nog nooit zo goed voorgestaan financieel,maar zie t wel om me heen;vriendinnen zonder werk.

4. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon in Duitsland. Hier zijn nog veel meer mensen getroffen. Gelukkig wij niet persoonlijk.

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Iedereen die maar paniek blijft zaaien met recessie en crisis etc etc. Daar door houd iedereen zn hand op de knip met als gevolg dat er dus idd een crisis en dus recessie komt.
    Geld moet rollen anders stagneert de economie.
    Er zal heus wel wat loos zijn...maar of dat werkelijk op zon grote schaal was als ze in het begin gilden...
    En merk er buiten dat ik nu dus geen hypotheek meer krijg om, weinig van nog. Nouja en mn vriendin kan geen andere baan vinden...weet niet of dat er wat mee te maken heeft verder.
    We hebben geluk gehad dat mn man net vast werk had hij werkte nml voor deze baas als freelancer in de IT.
    Daar moet je nu dus echt niet wezen ;)

6. Happymama70

Happymama70 Actief lid

Nov 1, 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Yep, en of ik er wat van merk.
    Ik zit sinds 1 februari na 5 jaar thuis.

Ik ben aan het kijken voor een andere baan, maar omdat ik alleen op woensdag, donderdag en vrijdag kan werken. (dit in verband met geen opvang hebben op maandag en dinsdag) Is het ook niet echt makkelijk om weer aan het werk te komen.

Groetjes Carina

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier hetzelfde, ik ben 32 uur gaan werken omdat er echt NIKS te vinden is voor 24 uur.
    Vind het eigelijk wel fijn, mijn man werkt nu ook 32 uur (dankzij zijn ouderschapsverlof). En 1 dag hebben we oppas aan huis.

Ontopic: Ik moet zeggen dat ik het nu ook wel benauwd krijg met die crisis, helemaal omdat ik dus op dit moment ook werkeloos thuis zit. Nu heb ik al 3 bedrijven waar ik kan beginnen, maar toch...

8. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik krijg het benauwd als ik het woord "hypotheekrenteaftrek" hoor ergens in het nieuws :oops: Als ze daar maar niet aan gaan morrelen want dan zijn er veel mensen (wij ook) zuur :(

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou helaas heb ik er sinds vandaag ook mee te maken. Ik heb vanmorgen namelijk te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Het gaat niet zo goed in de branche waarin ik werk, dus vlieg ik eruit. Echt k.u.t. gewoon!

10. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    ik ook :S

11. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    hier ook!
    mijn man zou een contract krijgen na 2 jaar via uitzendbureau te hebben gewerkt maar dat ging niet door want er kwamen geen orders meer en 3 weken terug was zijn laatste werkweek! gelukkig heeft hij meteen een nieuwe baan gevonden waar de orders wel tot 2013 vaststaan, waar hij dus voorlopig nog kan blijven!
    mijn zus ik ook door reorganisatie na 10 jaar trouwe dienst de laan uitgestuurd....

12. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    gelukkig merken wij er ook nog niets van, in tegendeel.
    We gaan deze zomer trouwen en het geld is nog nooit zo snel mijn knip uitgevlogen...

13. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Bij ons is het ook aardig crisis. We zijn verhuisd naar een nieuwbouwhuis en ons oude huis is nog niet verkocht. Dus hier 2 hypotheken. De overbruggingsperiode is bijna afgelopen en er is nog steeds geen zicht op verkoop...

Daarnaast werkt manlief via zijn werkgever op projectbasis bij een klant en daar worden de externen systematisch geloosd. Hij kan daar maximaal tot 6 mei blijven, maar hij zou ook best al morgen te horen kunnen krijgen dat ze geen uren meer voor hem hebben. Bij zijn werkgever staat hij op de lijst met boventalligen, dus als hij 'bankzitter' wordt, grote kans dat ze hem daar ook niet meer nodig hebben...

14. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Mijn vriend is Internationaal vrachtwagenchauffeur, en waar veel transportbedrijven juist mensen weg doen en failliet gaan etc etc. Gaat het bij zijn bedrijf super goed! Hij heeft ook loonsverhoging gekregen (iedereen in het bedrijf overigens) en er komen daar 15 nieuwe wagens binnen, dus hij heeft gewoon heel veel geluk daar, want als hij bij zijn oude baas zat, had hij waarschijnlijk minder geluk gehad!

En ik ga nog 1.5 jaar naar school, dus ik merk daar nog niks van..

Wij samen ook niet, kunnen nog gewoon alles blijven doen en ook geen bezuinigingen!

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik merk er heel veel van.
    We kunnen niet naar een ander huis kijken, wat de planning was en mijn man is -zonder schuld- zijn baan kwijt en kan geen nieuwe vinden op hetzelfde niveau...

16. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat is op zich niet zo gek, want de afspraken voor de CAO-verhoging waren al gemaakt dus alle werknemers in de transportsector hebben een salarisverhoging gehad.

Ontopic: mijn man staat sinds een kleine week op straat. Hij is wel weer druk aan het solliciteren, maar toch... het is wel moeilijk om nu aan een baan in zijn sector te komen.

Gelukkig merken wij zelf nog niets van een recessie. Wat Wilma zegt is wel waar. Veel mensen gaan op hun geld zitten. Maar als er iets slecht is voor de economie, dan is het dat wel. Daar doen we zelf niet aan mee. We hebben een nieuw bed in bestelling staan en komende week gaan we waarschijnlijk vlonderplanken aanschaffen voor de achtertuin, wat toch ook wel een flinke investering is. Hopelijk dragen we op die manier een beetje bij aan het opkrabbelen van de economie ;)...

Groetjes,
    Josien

17. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Mijn vriend zit niet in de transport CAO, maar banden en wielen cao.
    Maar hij heeft geluk dat hij in een heel gezond bedrijf werkt. want veel mannen die die op de weg tegekomt hebben het toch slechter en onzeker.

18. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Wij merken er zelf niet veel van, gelukkig allebei een aardig vaste baan (beide vast contract in onderwijs/zorg en op dit moment ziet het er niet naar uit dat daar verandering in komt) en gelukkig ook nog geen mensen in onze omgeving zonder werk.

Het enige punt waar we het een beetje in merken is dat we vage plannen hadden om ons appartement dit voorjaar te koop te zetten om een eengezinswoning te gaan kopen. Appartement hadden we op m'n mans inkomen gekocht toen ik nog studeerde, dus nu zouden we veel meer kunnen lenen, maar omdat we de kans klein achten dat we het appartement makkelijk kwijtraken, laten we het voorlopig maar even zitten. Op zich zitten we voor deze omgeving in een lage prijsklasse (en is het appartement mooi opgeknapt en ruim) maar ik denk dat we daar voorlopig zelf nog maar even van gaan genieten. De hele lage lasten zijn voorlopig ook wel erg lekker, mochten er onverwachte dingen gaan gebeuren.

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    yep wij merken het wel hoor.
    Mijn man is al sinds 1 januari werkeloos. En tot op heden nog geen baan kunnen vinden :(
    Ik zit in de WAO met heel weinig uitkering en de WW van mijn man is redelijk maar we komen elke maand toch geld tekort.
    Gelukkig hebben we nog wat spaargeld en heb ik lieve schoonouders die ons helpen.
    Maar leuk is anders.

ik haat deze onzekerheid!

20. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Mijn man heeft een eigen zaak, en gelukkig merken we er nog niets van,maar dat kan zomaar omdraaien natuurlijk. Ik werk in de zorg en hoef voor mijn baan niet te vrezen.

Ik ben ook bang voor de hypotheekrente aftrek, als ze daar maar vanaf blijven!

Share This Page