Binnenkort gaan wij 12 dagen naar Turkije. Nu wilde ik gebruik maken van de wasservice daar, zodat we lekker al het wasgoed schoon mee naar huis kunnen nemen en ik niet meteen weer allemaal bergen met was heb bij thuiskomst. Heeft iemand er ervaring mee en wat zijn ongeveer de kosten? En is de kwaliteit goed, alles netjes schoon, was niet gekrompen etc.
Ik doe dat ook altijd! Maar niet om alles schoon mee naar huis te nemen (daar is het echt te duur voor) maar wel om kleren tussentijds te wassen. Bijv mijn reiskleren. En ook onze sportkleren heb ik vaak laten wassen en sowieso de kleding die vies geworden was (ondergekotst door mijn zoon, eten geknoeid, kleren van onze zoon). Bij de meeste resorts betaal je een bedrag per kledingstuk. Een shirtje was geloof ik 3 euro en een broek 5 euro ofzo. Volgende dag gewassen en gestreken weer schoon in de kast. Ideaal vind ik!
Geen ervaring daarmee, maar ik neem altijd een handwas middel mee (action) Daar krijg ik zelfs grasvlekken enzo mee uit, werkt ook goed. Maar dat is waarschijnlijk niet wat je wil
In hotels is de 'laundry/dry cleaning' service VERSCHRIKKELIJK duur, houd daar rekening mee. Inderdaad oplopend van enkele Euro's tot veel meer voor een enkel kledingstuk. Een onderbroek is zo al Eur 3-4,- per stuk. Kortom, tenzij het echt noodzakelijk is tussendoor zou ik het niet doen en gewoon lekker thuis weer wassen. 😊
Belachelijk zeg! Ik zou dan gewoon meer meenemen en als dat i.v.m gewicht niet kan, op plek van aankomst wat extra onderbroeken kopen...