Laura Dekker wil zich uitschrijven uit nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LadyDaisy, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    gerechtigheid!

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    En gelijk heb de rechter dat ie het verbied!

Die ouders zijn zeer onverantwoordelijk. Ik snap die dromen van Laura wel, elk kind heeft dat! Maar dat betekend niet dat je maar toestemming moet geven je kind van 13 jaar te laten zeilen in der eentje...

Ik ben er wel van overtuigd dat ze het mentaal aan zou kunnen, maar is ze er lichameljk sterk genoeg voor, dat is de vraag. En what about zeerovers, die bestaan nog steeds of verschrikkelijke orkanen. Ik als moeder vind het drie keer niks. Maar de meningen zijn zeer verdeeld. Ik heb er wel mijn bedenkingen bij maar denk dat ze allemaal maar zelf moeten weten.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Iedereen moet dat eigenlijk zelf kunnen beslissen vindt ik voor je kind, kom op nu wat hebben andere hiermee te maken...

Maar ik weet er ook niet het fijne van, wat kan die meid allemaal, wat als er iets gebeurt, ik vindt haar mischien ook te jong maar stel je voor de hele wereld gaat zich bemoeien met jouw`n opvoeding!!

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Stel je voor als er niet zoiets zou zijn als de kinderbescherming

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    melloncollie geeft al wat aan, maar om nog wat verder te gaan:

een corrigerende tik, die een pets, die een klap wordt, kan ook JOUW opvoeding zijn. En dan eindig je mogelijk uiteindelijk bij mishandeling. Gelukkig bemoeid men zich dus, met 'jouw' opvoeding...

6. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    ik vind het zo apart dat mensen altijd zeggen: het is jouw opvoeding, daar moet niemand zich mee bemoeien. Maar waar trek je een grens? Er zijn ook mensen die graag hun kind aan mannen verhuren voor geld, is dat dan ook hun opvoeding?

Ik snap dat dat meiske een ambitie heeft, maar ik vind het niet reel. toen ik haar zag dacht ik echt bij mezelf, zo'n meiske die denkt de hele wereld aan te kunnen, maar dachten we dat niet allemaal op die leeftijd?
    Hoeveel nieuwsberichten zijn er geweest over grote tankers met volwassen mannen die gekaapt zijn door piraten. Wat denk je dan van een grietje van 13 in der eentje met rijke ouders, wat voor prooi is dat?
    Het is nu een beetje wereldnieuws, het was net nog op de bbc, das toch ideaal, zo'n grietje kidnappen en een flinke zak geld voor vragen?
    Wacht lekker tot je 18 bent, dan mag je je eigen keuze's maken en kan je dit altijd nog doen, wat is nou belangrijker, je leven of een vermelding in het GoR?

Maar ja das mijn mening.

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Vergeet niet dat ze ook nog regelmatig aan land zal gaan in havens waar ik mijn dertienjarige dochter voor geen *goud* alleen rond zou laten lopen! En volwassen ervaren zeilers hebben meegemaakt dat ze bijna gek werden na dagen van windstilte. Nee, terecht dat dit meisje nog even moet wachten... Ik heb ook begrepen dat haar ouders gescheiden zijn en dat vooral haar vader hier achter zit te pushen, moeder schijnt er iets minder enthousiast over te zijn...

En inderdaad.. je moet er niet aan denken dat er iedereen de totaal vrije hand had in hun manier van opvoeden.. Ik zie al genoeg ellende in mijn werk (ambulant jongerenwerk/hulpverlening). En dat hoeft niet altijd een ingrijpen met negatieve consequenties te zijn.. het kan ook een helpende hand zijn voor veel ouders..

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

En bovendien: onderzoek heeft aangetoond dat zelfs de hersenen van 16-jarigen eigenlijk nog niet eens klaar zijn om alleen het verkeer in te gaan (!), laat staan een 13-jarige die de wereld rond wil zeilen.
    Ik vraag me verder ook af hoe die ouders erin staan: begrenzen die hun dochter ooit wel, of is dit een verwend trutje dat altijd alles mag/krijgt wat ze wil?
    Terecht dat eea verboden wordt!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en by the way... realiseerde me ineens dat het dus gaat om een reis van 2 jaar. 2 jaar! Wordt ze gepest op school ofzo, dat ze geen contact met leeftijdsgenootjes wil?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zoals eerder gezegd, ik ken dat gezin en ik ken dat meisje.

Die ouders zijn niet zo netjes als ze zich voordoen. De kinderbescherming wordt niet voor niks ingeschakeld.

Tuurlijk is het ieder ze eigen keuze! Maar mijn kind zou dat NIET mogen. 2 jaar en dat is 13 :|

Mijn mannetje komt uit Wijk bij duurstede en hetzijn zowat buren geweest... Mijn schoonouders weten er wel het fijne van.

Maar ja... Vind dat hier wel terechte punten worden genoemd.

En op zee zijn zoveel ROVERS (piraten). Was laatst weer op het nieuws. Voor geen goud dat mijn kind van 13 dat gaat doen!

Deel Deze Pagina