werk in onderwijs en bezoek VK hoe combineer je dit?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door anouk31, 24 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo Allemaal

Ik heb even advies nodig...
    Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik werk in het onderwijs. De VK waar ik bij ben maakt alleen afspraken op de maandag, dinsdag en donderdag. Dat zijn nu net de dagen waarop ik lange dagen moet werken en vaak moet vergaderen.
    Mag ik dan gewoon gaan, of moet ik dit anders oplossen..
    Ik gaf deze week aan dat ik niet bij een vergadering kan zijn komende maandag ivm een bezoek aan de VK. Toen kreeg ik me toch iets te horen.
    De vergaderingen zijn verplicht en het is niet de bedoeling dat iedereen maar afspraken gaat maken in die tijd.
    Ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen, ik zorg er wel voor dat ik er voor de groep ben..

Hoe doen jullie dit?

Liefs Anouk

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik werk ook in het onderwijs.. mijn antwoord daarop is beter de vergaderingen skippen dan lesuitval!

Jij hebt daar gewoon recht op!

groetjes

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Helemaal mee eens! Je vk heeft op andere dagen gewoon geen spreekuur.punt!

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik plan liever mijn afspraken tijdens vergaderingen dan tijdens de lessen, de leerlingen gaan voor mijn collega's en de school moet je daar ook gewoon vrij voor geven.

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik zit ook in het onderwijs. Je hebt er gewoon recht op, zoals de andere dames ook al aangeven.

Leg dat voor aan je directie, zou ik zeggen en het is dan aan hun om te kiezen...
    of vervanging zoeken voor jou zodat je klas vervangen kan worden. Of zo veel mogelijk zoals jij wilt doen, buiten de lestijden om gaan. Met het gevolg dat je misschien eens zo'n duffe vervelende vergadering moet missen....maar ja, daar zijn notulen voor.

Wat kunnen sommige mensen moeilijk doen, he?

6. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Tja, arbo is hier duidelijk genoeg over.Je hebt recht om dit in werktijd te doen. Ik vind wel, als je niet full time werkt omdat deze afspraken in vrije tijd te maken indien mogelijk, maar bij jou kan dat niet, dus gewoon in werkijd.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Volgens de Arbo mag je alle afspraken van de Vk onder werktijd plannen.

Ik werk parttime en plan eigenlijk alles op mijn vrije dagen. Alleen de Vk komt op woensdag in ons dorp en dan werk ik om de week.

Mijn locatieleider doet niet moeilijk. Hij geeft mij dan de hele dag vrij. Hier keek ik in het begin van op maar ik ben het wel met zijn standpunt eens.
    Ik sta namelijk in groep 3 met best wat gedragsproblemen en even weg is geen optie.

Mijn duo-partner wil graag werken dus die komt dan ene hele dag. Zo hebben de kinderen een vast vertrouwd persoon en geen wisseling van leerkracht tijdens de dag.

Maar goed dat is mijn verhaal, je hebt er gewoon recht op dus gewoon doen!

8. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    bedankt allemaal!

Fijn dat jullie reageerden. Ik weet nu dus dat ik gewoon moet afspreken. Natuurlijk houd ik er wel rekening mee dat het niet midden op de dag is.

Ik ben vandaag trouwens gewoon gegaan. Was een intake gesprek dus veel praten, maar het lijkt nu wel echter! Het gaat allemaal goed.. erg moe, maar dat hoort erbij.

nu wachten op 20 dec. dan heb ik de echo.
    Spannend

liefs Anouk

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Heel veel succes en geniet er van.

10. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ook hier iemand uit het onderwijs.... gewoon op zo'n gunstig mogelijke tijd afspreken, ze moeten je overigens daar gewoon vrij voor geven. En ook ik denk altijd zo... beter een vergadering missen (goh wat vreselijk... ;) ) dan studenten (werk op hogeschool) laten zitten!
    En overigens is het ook niet zo dat je elke week bij de VK zit, dusseh... genoeg vergaderingen die je niet mist!

Succes en geniet lekker!

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik zou ook mijn afspraak bij VK tijdens vergadering plannen ipv tijdens lessen. En je hebt er toch recht op?

Als je anders altijd rekening houdt met je school, mogen zij nu ook voor een keer rekening houden met jou. Mijn ervaring is gelukkig altijd fijn geweest. Zelfs voor kaakchirurg kreeg ik verlof...

Succes!

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Nou ja, wat een onzin. Ze zouden het onmogelijk maken voor jou om naar je VK te gaan!

Tot vorig jaar heb ik ook bij een school gewerkt die ontzettend raar deed over dit soort dingen. Mijn taktiek bij dit soort onzin is de volgende: Ik ga dan altijd even naar mijn manager en leg uit wat er aan de hand is. Heel onschuldig leg ik dan allmaal mogelijke oplossing voor zoals lesvervangingen, roosterwijzigingen en allerlei andere ingewikkelde veranderingen in de werkzaamheden. Meestal ziet zo iemand dan in dat het het beste is als je af en toe een vergadering mist.

Ik ben ook een keer zo ingeroosterd dat ik geen stagebezoeken kon afleggen, ook al had ik 6 stagairs. Ik werd wel onder druk gezet om ze af te leggen. Dat zou dan in de vakantie moeten of zo? Ik ben toen met rooster in hand naar mijn manager gegaan en heb vriendelijk gevraagd of hij mij kon uitleggen hoe ik naar die stage-adressen kon gaan met dat rooster. Binnen 2 dagen had ik een nieuw rooster met een middag vrij.

Nou ja, het is maar een idee. Misschien heb je er wat aan.

Ik begrijp helemaal dat je hier stress van hebt!

Sterkte! Geef ze ervan langs!

Dominique

Deel Deze Pagina