Goede avond, Ik moet even mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie me misschien wat raad kunnen geven. Donderdag haalde ik laura op van het kdv en toe volede ze zich volgens mij al niet super. Vrijdag had ze verhoging zo rond de 38,5... Maar nu heeft ze sinds gisteren de hele tijd rond de 40 graden. Ik zit op het max aantal paracetamol per dag! ( 3 x 250) en als die zetpil er in zit zakt het wel ietsje maar na 2 a 3 uur is het weer tegen de 40 graden....... Ze heeft ook een soort raar kuchje (niet hoesten maar meer iets van; kuch adem kuch.....)en daar merk ik dan ook aan dat de zetpil uitgewerkt is, natuurlijk snotverkouden maar dat is al een tijdje. Verder is ze levendig als de zetpil werkt maar als die aan het uitwerken is dan word ze zeurderig en hangerig. Ze slaapt erg veel en heeft bijna geen honger drinken wil ze wel maar minder dan normaal......zit een beetje met de handen in het haar omdat het nu toch al bijna 3 dagen is.......... Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie misschien raad hebben voor mij liefs Es
heel toevallig heeft alysia dit weeken precies hetzelfde gehad.... hoge koorts 41,2 graden hier... ik gaf ook zetpillen en ze heeft ruim 4 dagen niks gegeten alleen gedronken.. tegen mij is gezegd zolang ze niet suf is en bliijft reageren en niet hoest... gewoon laten uitzieken... verder is er niks aan te doen.. maar als ik jou was en het niet helemaal vertrouw gewoon de huisarts bellen vaak kunnen ze telefonisch je al meer geruststellen en zeggen hoe en wat... in ieder geval veel beterschap voor je meisje.. ik weet hoe erg het is nu als je kleintje zo ziek is erg zielig!
Het klinkt wel een klein beetje verontrustend...zou zelf even naar de huisartsenpost bellen en hen om raad vragen.
helaas hoest ze dus wel.......mijn man heeft net gebeld en legde het anders uit als dat het was.....ben nu nog steeds niet gerust pffffff.. Normaal drinkt ze namelijk 2 grote flessen diksap (250ml) per dag en nu maar een halfe fles! Ze kan niet goed drinken ivm dat vreemde kuchje. De dokter heeft gezegd dat we af kunnen wachten tot morgen het was nu namelijk erg druk Goh zit me nog staads niet lekker hoor.
nee geloof ik best dat het je niet lekker zit.. en als je het niet vertrouw gewoon blijven bellen hoor! hier bij de huisartsen poost zijn ze ook makkelijk aan de telefoon werd zelfs gezegt je mag geen zetpillen geven :s dus erg raar maar daar heb ik niet naar geluisterd maar heel veel beterschap voor je meisje!
Bij ons had ze gisteren koorts. Ik heb de huisartsenpost gebeld, was ook nog niet zo makkelijk, want ik kreeg steeds een bandje dat de de lijnen bezet waren en de verbinding verbroken werd . Maar na een aantal keer een tijdje later werd er opgenomen. Ze zeiden dat ze max. 3 dagen koorts mocht hebben en als het boven de 40,5 kwam we weer moesten bellen. Gelukkig gaat het vandaag weer goed. Maar ze is ook wat verkouden. Zolang het gewoon een loopneus was en ze verder niet benauwd klonk, was het ook oke, maar als ze wat benauwd ging klinken, moesten we ook bellen. We hebben ook zetpilletjes gegeven, maar zodra ze uitgewerkt waren ging de temperatuur weer snel opmhoog. Sterkte hoor en dat soort dingen heb je ook altijd in het weekend en op feestdagen is mijn ervaring.
bedankt dames, ik kijk het vanavond en vannacht even aan. Geef haar straks drinken en temp. nog even, mocht het dan nog steeds erg hoog zijn dus rond de 40 bel ik opnieuw en anders gaan we morgen even langs als het weer hoog is ja dit is altijd als je vrij hebt hahahaha, was met de kerst ook toen had ze een geperforeerde oorontsteking Hoop dat mijn slechte gevoel een beetje weg gaat eigenlijk! Al zou ik haar het liefst in de auo zetten en naar het ziekenhuis gaan! Hier ga je in duitsland in zulke gevallen altijd naar het ziekenhuis want ze kennen hier geen huisartsen post of zo iets....... liefs Es
het is ook altijd goed om ORS in huis te hebben... dat kun je door water of sap doen en dan houden ze het vocht beter vast dus verkleint de kans op uitdroging toen danisha koorts had gaf ik dat ook.. en vooral als ze snachts wakker werd dan gaf ik de ORS gewoon zo en dronk ze gelukkig gewoon op...
ik heb hier geen ORS, weet niet eens wat het is Ik heb van de duitse arts spul gekregen tegen uitdroging enz. dit moet door de voeding. Hoe het nu gaat, ja weet het niet precies, ze heeft nog steeds 39 graden koorts.......ik kijk het even aan tot vanmiddag als het verder stijgt ga ik even langs de dokter. heb nu trouwens nog geen paracetamol gegeven. liefs Es
volgens mij mogen kleintjes niet langer als 3 dagen hoge koorts hebben, en daarbij moet je echt goed oppassen met paracetamol. want die dempt de koorts maar zodra deze uitgewerkt is kan deze nog hoger terugkomen. met een koortsstuip als gevolg. ik was denk ik allang naar het ZH gegaan als ik jou was, zeker als je je er niet lekker bij voelt. sterkte meis
maar wat valt er onder hoge koorts.....valt 39 daar ook onder? Ze is wel fit en actief........drinken doet ze wel liefs Es