Hallo allemaal, In februari krijgen wij een meisje erbij Sven is dan ongeveer 1 jaar en 8 maand. Ik zit nog even te dobben over wat ik nou moet doen! Voor Sven een grote bed kopen? of toch maar een ledikant erbij kopen? Wat vinden jullie daarvan? Hebben jullie daar ervaring mee? en hoe ging dat?? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!! Groetjes Emmie
Mijn zoontje is met 23 maanden overgegaan naar een peuterbedje. Hij kon zijn voet over de rand van het ledikant krijgen. Dat werd dus wat gevaarlijk. Maar hij heeft geen probleem gehad met wisselen. Hij blijft ook nog steeds netjes liggen wachten in bed tot wij de kamerdeur open doen. Ideaal kind
Hoi, Laura slaapt nog steeds in haar ledikantje en is 2,5! Ze heeft wel een juniorbedje in haar kamer staan, maar wil toch graag in haar ledikantje slapen. Aan de andere kant had mijn vriendin haar zoon van 1,5 jaar al in een junior bedje. Jij voelt het beste aan wat goed is. Je kan natuurlijk al een bedje aanschaffen en het proberen. Ze gaan er uiteindelijk toch in slapen!
onze dochter is met 22 maanden overgegaan op een meegroeibedje. Ook omdat ze in december een zusje krijgt. We wilden haar op tijd op een "groot" bed leggen zodat ze niet het gevoel kreeg dat ze haar bed "in moest leveren" Onze dochter is van nature vrij bezig en we waren dan ook bang dat ze al snel uit bed zou gaan en zou gaan keten in haar kamer. Alle voorzorgsmaatregellen waren genomen: kastjes dicht, klink omhoog alles opgeruimd..... kwam ze niet op t idee om uit bed te gaan!! T is vanaf dag 1 goed gegaan en heeft haar ledikant niet gemist
bij ons wel drama... maar denk zo'n 2 weken later nu gaat het prima en ja het is een rommeltje in bed... (poppen, knuffels en boeken liggen overal) maar kasten open trekken en dergelijke... geen probleem alles zit nog dicht sochtends nu alleen nog even leren met het licht uit te slapen.. want elke dag klikt ze "braaf" het grote licht aan zodra mama de trap af is
hahaha de kindertjes zijn wel slim hihi zelf de lamp aanmaken. Pf ben benieuwd wij willen ook binnenkort een nieuwe kamer maken maar ze is een bezige bij dus ben benieud haha liefs
@emmie: als je hem nog te jong vind kun je ook overwegen een wieg te kopen.. Heb je net weer paar maandjes extra tijd voor je het ledikant nodig hebt @trotsemoeder: hier ook zo'n bezig meisje maar ze speelt liever met de poppen dan met de inhoud vd kast bed is wel altijd een slagveld met knuffels en boekjes trouwens je kunt ook gewoon kast/lade knipjes halen bij de bouwmarkt/Ikea.. Dan kan ze ze gewoon niet open doen al zou ze willen.
Joris is met 1 jaar en 7 maanden overgegaan naar een peuterbed. Hier hebben we het toen gewoon geprobeerd en het ging gelukkig in 1 keer goed. De reden waarvoor we dat gedaan hadden, was dat ik een operatie kreeg en daardoor 6 weken niet mocht tillen. Gelukkig was dat goed gegaan waardoor ik geen hulp nodig had om Joris in en uit het bed te krijgen...
Hoi, wij hebben onze dochter een poosje voor haar 3e verjaardag in een groot bed gelegd. Zij had gewoon de rust van een ledikant nodig. ik zou dus persoonlijk voor een ledikant kiezen. Maar is wel afhankelijk van je kind, als je merkt dat hij er goed in ligt, lekker laten liggen, alzs hij iedere keer over de rand klimt dan zou ik een ander bedje kopen, want dan kan hij er toch wel uit.
mijn advies een lidikant geeft een beschermd gevoel op zon leeftijd mijn dames schelen 1,5 jaar en romy vind het nog steeds lekker veilig mischien 1 via marktplaats kopen of babydump voor een klein prijsje??? succes
Luca kreeg rond 20 maanden een junior bedje. We waren bang dat het een groot feest zou worden, maar het gaat vanaf dag 1 perfect. *klopt af* Hij staat zelfs 's morgens niet op als hij wakker wordt..dan moet ik hem gaan halen Zelfs het slapen gaan gaat veel beter... was het in zijn ledikantje nog 1 geschreeuw en getier als hij moest gaan slapen...nu gaat hij lief liggen en 'leest' zelf nog even een boekje en gaat dan slapen.