Hoi Allemaal, Net terug van ons bezoek aan de Gyn en ben super blij en rustig. Eigenlijk nog niet echt veel verder, maar al mijn vermoedens werden bevestigd en super fijn gesprek gehad. Met man's zaad was idd niets aan de hand, had zelfs super zwemmend zaad. Bij mij gaat het dus eind vd cyclus niet goed. Uit mijn bloedonderzoek van toen zag de Gyn zelfs ook nog dat mijn schildklier lui is en af en toe aangeduwd moet worden, dit kon ook met zwanger worden problemen opleveren, maar ben even vergeten hoe dat ook alweer in elkaar zit (daar hebben er hier misschien wel verstand van?) Voor mij kwam de grootste geruststelling toen ze zei dat het bruinverlies van gemiddeld 6 dagen idd. niet goed was, 1 of 2 dagen zou geen probleem geweest zijn, maar wat ik had was idd. een teken dat het met de hormonen ergens niet helemaal goed gaat hoogstwaarschijnlijk. Eindelijk dus die bevestiging! Met die klacht kwam ik dus eigenlijk bij haar en daar gaan we aan werken, maar ook kwam ze er zelf mee dat omdat we nou toch bijna een jaar bezig zijn ook andere testen kunnen laten doen als we dat willen, samenlevingstest bv. Afgesproken dat we idd. maar gewoon het hele traject gaan doen. Ik weet dat het dus allemaal nog wel even zal gaan duren, maar mijn vermoedens zijn bevestigd en heb een super relaxed gesprek gehad. Wel meteen stappen ondernomen. Ze gaan mij de komende cyclus helemaal volgen en daarna plan van aanpak maken. * vandaag weer bloed laten prikken * vrijdag 27 okt. echo om naar ei te kijken * maandag 30 okt. weer echo, als hij niet is gesprongen moet ik daarna nog terug. * in de 2 weken na eisprong nog 3 maal bloedprikken. Groetjes Monique
hoi monique ben blij dat je gerustgesteld en geholpen bent. De komende weken moeten nu maar uitwijzen wat er moet gaan gebeuren om jullie tot een heerlijke kindje te krijgen....... ik zelf heb ook een luie schildklier. Hiervoor slik ik tabletten. Helaas maken de hormonen die ik moet spuiten om zwanger te worden het mijn schilklier nog zwaarder.... Ik was voor aanvang laatste poging nog bij de internist. Zij zei dat het niet direct een groot probleem mocht opleveren om zwanger te worden, mits we het goed bleven controleren. Ze heeft mijn dosis weer verhoogd. Voel nu ook dat ie te langzaam werkt, maar blijf hoop houden ....... Voor de schildklier zijn dus tabletten te krijgen. Heeft ze je niet doorverwezen naar de internist? Wens jullie heel veel succes de komende cyclus......... grtjs Twinny
Fijn zeg, dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Ik hoop voor je dat ze er snel achter zijn wat het is en dat je daarna snel zwanger mag zijn. Succes meid!
Fijn dat het gesprek je zo gerust heeft gesteld en de actie die nu al is ingezet is allemaal lekker vlot. Zei ze nog iets over wat er aan te doen is als er iets met de tweede fase van de hormonen (dus na je ei) niet klopt?
Over de schildklier problemen heeft ze nog niets gezegd. Maar heb natuurlijk even op bloedprik formulier gespiekt en net ook even op internet gekeken. Ik zag dat ze T3 en T4 ook heeft getest, dat heeft met schildklier te maken. Dus toch houdt ze die ook in de gaten, wie weet komt daar nog iets uit. Maar ze richten zich idd op het laatste stuk van mijn cyclus en volgens haar is het als ze gelijk krijgt allemaal behandelbaar en bij te sturen. Eerst even een maandje controleren, kijken en daarna verder. Bedankt voor jullie reacties en steun! Groetjes Monique
Fijn zeg dat het zo is meegevallen en dat de zwemmers van je man zo super zijn. ik hoop dat ze bij jou snel achter de oorzaak zijn en dat het snel verholpen gaat worden! Iig prettig dat er zo snel wordt gehandeld. Ik duim voor je en zal je blijven volgen! Liefs Elvira
Inderdaad fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Ik hoop maar voor je datje snel zwanger wordt. Groetjes Nancy
Jammer dat het nodig is maar goed dat er meteen werk van gemaakt gaat worden! Heel veel succes meid, ik hoop echt dat er verder geen bijzonderheden naar voren zullen komen! Liefs Elmo
Yep, heeft idd met het progesteron te maken. Van 1/2 dagen lag ze niet wakker, maar als bij mij 5/6 dagen was niet oke. Vandaar dat ze ook in die laatste 2 weken, 3maal bloed gaan prikken. Vindt nog steeds vreemd dat er bij jou dan niet op gereageerd werd. Groetjes Monique
Oke, dan is het bij mij toch weer net iets anders. Maar mijn waarden van schildklier waren ook niet helemaal lekker, kan dat dat er ook mee te maken heeft. Succes voor jij meis, misschien is dit voor jou allemaal wel niet nodig! Groetjes Monique