Helemaal mee eens, ik ga ook echt naar het ziekenhuis... Iedereen in mijn omgeving bevalt thuis en zegt dat ik spijt ga krijgen en thuis moet blijven etc. Maar ik vind ook better safe then sorry. En alllll die mensen, ik zou totaal overprikkeld raken als ik daar lag. Echt vreselijk lijkt me dat, maar sommige mensen vinden dat fijn!
Nou voor mij was dit weer een bevestiging van de onvoorspelbaarheid van bevallingen. De 1e gaat prima de 2e bijna mis... Er moest hier een heel team aan te pas komen van gyneacoloog, assistent en kinderarts. Ook werden er handelingen gedaan die niet in beeld kwamen (begrijpelijk). En je zag dat het direct moest gebeuren. Ze konden niet even naar het ziekenhuis.
Gadever. Ik heb mijn eigen placenta's nooit gezien en is mij nooit gevraagd of ik ze wilde bewaren (had ook 2 erg bijzondere niet gangbare bevallingen. In beide gevallen allang blij dat kindje goed ter wereld kwam). Die eerste vrouw, sjamaan ofzo? Bizar. En lotus bevalling werkelijk nog nooit v gehoord. Lijkt me niks. Blij dat ik het nu zag. Nu ik niet meer hoef te bevallen maar Lauren zag het net voor ze zelf moet. Maar ja. Kiest ze ook zelf voor natuurlijk.
Ik heb placentapillen laten maken en smoothies ervan gedronken en ben verder heel normaal hoor . Ik kwam dat op het spoor door heel langzaam herstel na bloedverlies bij mijn eerste bevalling. Ik ben ervan overtuigd dat daardoor mijn herstel bij mijn tweede en derde bevalling zo goed zijn verlopen (ondanks weer veel bloedverlies). Het is misschien iets dat door veel mensen raar wordt gevonden maar ik ben heel blij dat ik het heb gedaan
Maar kan iedereen ergens dichtbij zijn woonplaats pillen laten maken van zijn placenta dan? Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord namelijk. Waar laat je zoiets doen?
Er zijn verschillende mensen die dat doen door het land . Mijn vroedvrouw is daar 1 van, lekker gemakkelijk voor mij haha.
Ik vond het wel een wat eenzijdige benadering, ik zou het interessanter hebben gevonden als ook de wetenschappelijke kanten van bevallen werden belicht. Een kritische noot ook bijvoorbeeld dat er nooit wetenschappelijk is bewezen dat het opeten van je placenta gezondheidsvoordelen heeft. Of dat de placenta functioneert als een filter voor gifstoffen en dat er onvoldoende onderzoek is gedaan naar de schadelijkheid van (eventuele aanwezige) gifstoffen en bacteriën in de placenta.
No way dat ik mijn dochter bij mijn bevalling zou laten zijn!! Traumatisch joh!! En zoveel mensen, zou er niet aan moeten denken.
Hier hetzelfde. Mijn jongste voldragen tot 41.5 wkn. Hij was 4554gr en 55cm. Ik ben zelf een kleine 1.58. Gelukkig maar minimaal ingescheurd. Maar wel heel lastig hem er uit te krijgen
OMG pure horror Ik ben 1.75 en m'n dochter was 49cm en 3240gr. Niet uitgescheurd of ingeknipt thank God!! Was m'n grootste angst lol.
Hahaha heftig was het wel ja. Het was tijdens het persen ook maar de vraag of het ging passen. Maar 2 oudere kinderen waren 2900gr bij de geboorte. Schrok dus wel van het kleine reusje dat op mijn buik lag toen