Stormschade

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora86, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Olla!
    Mijn afdak is eraf gewaaid op de auto van een van de buren, vrij veel krassen en deuken. Hoe werkt dit nu qua verzekering? Ben ik nu aansprakelijk omdat het mijn afdak was? Of moet ze dit bij haar eigen auto verzekering opgeven? Heb ze nog niet gesproken ze waren niet thuis en via mr google kan ik niet echt een goed antwoord vinden.

Misschien een stomme vraag hoor, maar ik heb nog nooit stormschade gehad.. :p

2. minon

minon Niet meer actief

O jee dat is niet best! Hier nog volop zon en nog geen spatje gehad.
    Ik denk dat hun het moeten declareren bij hun verzekering en dat die jou dan aansprakelijk stellen.

3. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad, de buren moeten een claim indienen. Hun verzekeraar dient dan weer een claim in.

Vergeet zelf ook niet om een claim in te dienen voor jezelf. Jij bent je afdak ook kwijt! Voor het geld wat je krijgt, kun je weer een nieuwe laten bouwen.

Het klinkt als veel werk, maar vaak is 1 telefoontje en een offerte al genoeg om uit te laten keren.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Stormschade bij jezelf wordt bijna nooit vergoedt. Heeft vaak een heel grote eigen risico. Dat jou afdak schade heeft veroorzaakt bij de buren lijkt mij wettelijk aansprakelijk op jou. En daar heb je de wa verzekering voor:)

Dus lijkt me gewoon even bellen:)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Jullie moeten het allebeide aangeven bij de verzekering. De buren bij de autoverzekering, omdat het schade betreft aan hun auto. Jij geeft het op bij je WA verzekering. Maar mogelijk kan het ook onder je opstalverzekering vallen, omdat het om een afdak gaat.

Morgen gewoon even je verzekeringsmaatschappij bellen.

6. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

1 nov 2010
    594
    58
    28
    Jij bent niet verantwoordelijk voor de schade bij je buren. Het komt door stormschade en dat valt aan niemand te wijten.
    Wij hadden het in oktober met de storm..de dakpannen van de buurman op onze auto. De buurman zijn verzekering dekte onze schade niet doordat stormschade dus aan niemand te wijten valt. Wij hebben het uiteindelijk door onze eigen autoverzekering de schade vergoed gekregen (alleen no claim zelf betaald!)

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    je kunt dat eigen risico gedoe wel afkopen hoor
    voor de stormschade.
    wij kregen eerst ook nauwlijks wat vergoed,we hebben dat afgekocht
    koste 1,50 per maand meer.

8. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

27 apr 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Mijn schutting was vorig jaar omvergewaait en helemaal kapot.
    Ik kreeg een nieuwe schutting vergoed. Viel onder "natuurramp"

9. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Valt onder je opstal of je aansprakelijkheidsverzekering. Weet even niet meer precies hoe het zit met een afdak.
    Gewoon even bellen, zelfs als het officieel niet onder de dekking valt willen ze nog wel eens coulant zijn als je verder bijv. nooit claimt.

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hm even afwachten dus. Zal morgen eens bellen.. Thanks.

Deel Deze Pagina