Escaperoom kinderfeestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lomo, 28 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Voor een kinderfeesten dat ik organiseer gaan wij zelf een escaperoom maken. Het is voor kinderen in groep 8. Ik heb al raadsels en woordzoekers maar loop een beetje vast. Hebben jullie nog ideeën?

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Hai, ik denk dat je topic in verkeerde subforum staat en je daarom niet veel reacties krijgt.

Maar dat even terzijde :)

In de link een filmpje over het boek 'pak de boef' hier los je mysteries op, dochter (HB) groep 6 vind het echt heel leuk.
    Er staat bij groep 5/6, maar denk dat je er wel leuke ideeën in op kan doen!
    Er zijn meerdere varianten van trouwens. Dus met een beetje mazzel hebben ze er één bij jouw bibliotheek staan!

Lomo vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik heb het laatst voor mijn jongste dochter gedaan, maar zij zit in groep 5.

Heb je een thema/verhaallijn? Dat maakt het namelijk een stuk makkelijker om er passende puzzels bij te zoeken. :)

En meer algemeen: op en via Pinterest is (heel) veel te vinden!

Lomo vindt dit leuk.
  4. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Wat goed bedankt! Ik ben al een heel eind. Maar ga zeker ook nog even bij die bieb kijken. Pinterest inderdaad ook wat leuke opdrachten gevonden.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Voor sinterklaas hadden we een escape room achtig spel, waarbij niet de uitgang maar de zak kadootjes open moest, aan de hand van puzzels waar ze ateeds een stukje van kregen bij de goede opdrachten. En elke opdrachtvwerd uiteraard ingeleid met een sinterklaasgedicht. Het begon met een doos met een slot, waarvan het sleuteltje in een ingepakt luciferdoosje op de drukke tafel was gelegd toen ze even niet keken. De andere onderdelen (de deelnemertjes waren tussen 2 en 7, dus de opdrachten varieerden in moeilijkheid):

-een raadsel
    -een cryptische opdracht met kleurcode, die neerkwam op een sinterklaasliedje spelen op gekleurde toetsen op de piano
    -pictionary, waarbij ze puzzelstukjes en de volgende opdracht verdienden bij het "publiek"
    - een bal van heel veel laagjes kadopapier, met puzzelstukjes en snoepjes ertussen
    - een emmer "paardenkots" (slijm) waaruit dingen opgevist moesten worden (het leukste daaraan waren de reacties van de oudtantes)
    - wie is het met het publiek, het goede antwoord had de volgende opdracht
    - nijntje verstoppertje: aan nijntje zat een touw dat leidde naar een kist met de bambino instructies en laatste stukjes, met een raadseltje voor de cijfers
    - uiteindelijk hadden ze hiermee een puzzeltje en een loco bambino in sinterklaas thema waarmee ze de codes voor de cijfersloten van de kadootjes bijeen hadden.

Misschien heb je hier (omgezet naar leeftijd en thema) wat aan qua soort spellen?

Deel Deze Pagina