laxeermiddelen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ukoldaatje, Jul 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hoi verloskundigen.

Ik zat mezelf es in te lezen in trucjes uit grootmoeders tijd om een bevalling op te wekken...

(nou word ik zelf ingeleid eind volgende week ivm zw diabetes en waardes die met insuline niet stabiel worden, kindje moet nog even een paar dagen rijpen nu zeg maar)

Las ik over wonderolie dat de ene verlos of gyn dat adviseert en de andere het afraadt ivm poepen in het vruchtwater.

Wat is jullie mening over wonderolie en de gevaren ervan?

En dan volgende waar ik me druk om maak, ik gebruik al maanden forlax en lactulosie om naar de wc te kunnen.

Als de baby door wonderolie, wat ook alleen maar een laxeermiddel is, in het vruchtwater kan poepen, kan dat dan ook door de middelen die ik gebruik?

Wat zijn de risicos van in het vruchtwater poepen?

En is het al gevaarlijk voordat de vliezen gebroken zijn voor de baby als hij poept in het vruchtwater?

Heel wat vraagjes weer, alvast bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Als er in het vruchtwater gepoept is kan dit kwaad als de baby geboren wordt en voor de eerste keer gaat ademhalen want zit er dan poep in zijn longentjes kan dat problemen veroorzaken.

Over wonderolie kan ik niks zeggen heb ik geen ervaring mee.
    Ook bij de middelen die jij gebruikt zie ik ook heel vaak helder vruchtwater, dus of kinderen poepen in het vruchtwater door die middelen weet ik niet en dat zullen we ook nooit te weten komen, want dat is niet te onderzoeken of het dan wel echt door vandaan komt.

Groetjes Ineke

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord!

Dan kan k het gewoon door gebruiken begrijp ik? Hoef niet meer zolang, maar heb erge obstipatie en kan met deze laxeermiddelen al amper naar het toilet.

Schrok alleen erg van de berichten dat de baby door een laxeermiddel als wonderolie in het vruchtwater kan poepen en legde die link dus aan mijn laxeermiddelen.

Nu twijfel ik eigenlijk of ik het nog wle kan innemen?

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo

Lactulose kan veilig gebruikt worden in de zwangerschap.
    Forlax is te weinig over bekend in de zwangerschap en daarbij wordt geadviseerd een ander middel te gebruiken waarvan wel bekend is dat het geen kwaad kan.

Dus je kan lactulose gewoon blijven gebruiken tijdens de rest van de zwangerschap.

Groetjes Ineke

Share This Page