Weet iemand of je laxeer tabletten mag gebruiken tijdens je zwangerschap..en of dit kwaad kan? ik heb echt een stoelgang van 10 x niks XxXxXx
Ja inderdaad...verkeerd gespeld Maare als het bij mij wat stroef gaat helpt het vaak wel...en je heb niet meteen diaree ofzo... suc6
het wordt niet aanbevolen omdat het via de placenta ook bij de baby komt. En als je aan het eind van je zwangerschap zit kan het betekenen dat je baby gaat poepen - zo hebben ze mij wijsgemaakt. Wat je kunt proberen is veel vezels eten, veel drinken. Eet een bord pap (brinta) in plaats van brood, al dat soort trucs.
@ciel, google anders een op "laxeermiddelen zwangerschap" hier vind je ook hordes aan info succes ermee!
ik heb er ook last van dat het totaal niet wil ik neem dan een groot glas Roosvicee laxo met wat lauw water ja het klinkt vies maar het werkt wel goed en eet veel pruimen en veel vezels sterkte er mee
DANK JULLIE WEL ALLEMAAL VOOR DE GEWELDIGE SUGGESTIES HAHAH :d:d:d ZAL HET METEEN UIT GAAN PROBEREN ALLEMAAL EN WAAR KAN JE DAT ROOSVICEE LAXO KOPEN DAN?
Hoi. wat je ook kan proberen is mandarijnen, en pruimen te eten. eet vooral geen bananen. hier word je stoelgang alleen maar slechter van (bananen kan je wel eten als het heel plat is)
elke ochtends een bak yoghurt met lijnzaad (doe ik zelf ook elke dag..werkt goed), is gewoon te koop in de supermarkt van Zonnatura dacht ik...of warm water op de nuchtere maag...en veel drinken...minimaal 2 liter per dag!!
Supermarkt! bij afd. babyvoeding staat ook een afdeling roosvicee (enne zet even je Caps lock uit...)
Ik heb ook echt een probleem met mijn stoelgang, alles geprobeert flessen roosvicee laxo er doorheen gedronken en genoeg lijnzaad en vezels in mijn yoghurt dat ik de yoghurt niet meer proefde.. Op advies van de vk gebruik ik nu lactulosesiroop dat mag je tijdens je zwangerschap gewoon drinken en is niet schadelijk. Nu komt het vieze gedeelte bij normale laxeermiddelen kan het zijn dat je niet genoeg voedingsstoffen op kan nemen uit je voedsel lactulose helpt het alleen beter naar beneden glijden. Dus mocht de rest niet werken.
Ik heb de van mij bij de suiker vrije spullen gevonden in de supermakrt als hij niet bij de gewone baby voeding staad en roosvicee
Lactulose (of Duphalac) is een zoet drankje dat niet wordt opgenomen in je darmen, dus dat kan ook niet bij je kindje komen. Volgens mij kan je dat ook gewoon gebruiken...
Ik drink inderdaad ook die roosvicee laxo...dat slaat met een dag of 2, 3 aan Verder eet ik sochtends die kellogs allbrand van de reclame...met fruitstukjes....sindsdien ga ik netjes elke ochtend naar de wcee....terwijl ik de eerste 5 a 6 weken helemaal niet naar de wcee kon en 1x in de 3 a 4 dagen ging Succes!
Lactulose mag niet omdat je dan teveel krampen kan krijgen Je kan het beste gewoon op de nuchtere maag een glas lauw water nemen en een kiwi... en natuurlijk veel vezels eten.