Wie heeft er tips voor het vocht wat ik vast hou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annetske, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hallo,

Ik begin per dag meer vocht vast te houden, mijn voeten zijn inm. olifantsvoetjes en mijn vingers zijn worstjes ;) ik vind dit erg lastig omdat ik er af en toe last van heb, vooral als ik iets wil pakken of teveel loop.
    Ik drink al brandnetelthee, wat vocht moet afdrijven, ik moet er veel van plassen maar het vocht blijft, en ik lig met mijn voeten omhoog. Iemand tips wat ik meer kan doen om het vocht wat kwijt te raken? Alvast bedankt voor de hulp :)

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    brandnetelthee drinken, ik geloof iets van 3 kopjes per dag.

3. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Om een te grote hoeveelheid vocht in voeten en/of handen is het erg noodzakelijk om (onbelast) te blijven bewegen. Dit doe je bijvoorbeeld door als je je voeten omhoog hebt met je tenen te wiebelen en je kuiten aan te spannen (tenen naar je neus trekken). Door de beweging van je spieren 'pomp' je het vocht als het ware weg..
    Verder kun je proberen je activiteiten over de dag te verdelen.

Succes ermee!

Nienke
    (Fysiotherapeut)

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bedankt voor de tip, ik ga er gelijk mee aan de slag, hoop dat het helpt al is het maar een beetje.

5. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Lindebloesem thee wil ook wel eens helpen, en selderij ( of rie?). Maar dat vind ik zo vies dat ik het door de sapcentrifuge heb gedaan met sinaasappel erbij. maar het helpt helaas bij mij niet. Mijn handen en voeten voelen ondertussen reumatisch aan en ik kan geen schoenen meer aan. het lijkt wel alsof ik een soort bypass heb van mijn slokdarm naar mijn voeten wt betreft vocht/.

Aan de andere kant heb ik nu vanaf 2 uur 's nachts weeen en zal het snel overzijn bij mij. Jij nog succes met het vocht.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Dank je wel. Ik zal lindethee halen, schijnt ook goed te wezen voor de bloeddruk. Jij succes en sterkte met de komende bevalling! Spannend he?

7. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik heb een TENS in huis voor pijnverlichting tijdens oa de bevalling. Deze kan je ook op massagestand zetten.
    Als ik elke avond 20 min met voeten omhoog en de tens op mijn kuiten ga zitten, zijn mijn voeten aanmerkelijk minder dik!
    Maar ja, een goede massage van manlief werkt ook!

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Bij mij heeft de lindebloesemthee goed geholpen. Ook iets onder het voeteneind van je matras leggen 's nachts.

En misschien moet je je gewicht ook goed in de gaten houden. Ik wil je niet heel bang maken maar als je ineens veel vocht gaat vasthouden kan het ook wijzen op een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Anders even bij de vk of de huisarts je urine laten controleren op eiwitten.

Succes! Overigens hebben ze die lindebloesemthee bij AH, dan hoef je niet zo te zoeken.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bedankt Stoffeltje, een vriendin zei vanmiddag ook al dat mijn bloeddruk gecontroleerd moet worden, want ze schrok van mijn voeten. ik zal er direct achteraan na het weekend... en morgen even naar de AH voor die thee, hoop echt dat dat helpen gaat.

10. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Suc6! Ik hoop dat de thee gewoon werkt en er verder niks aan de hand is uiteraard.

11. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik had vandaag mega opgezwollen enkels (gister veel te lang in dezelfde houding gezeten, kon even niet anders). Ik had het zelf eerst nog niet eens door totdat iemand me erop wees. Ik moest aan jou advies denken en gelijk mijn voeten wat hoger gelegd (zag er erg charmant uit) en de oefingen gaan doen. Dat helpt!

Deel Deze Pagina