Mislukt permantje, wat doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Twee weken geleden op vrijdag heb ik een permanentje in mijn haar laten zetten. Ik wilde een mooie volle bos krullen alla Katja Schuurmans. Het resultaat was redelijk nadat ze er een halve tube krullenzooi in had geknepen. De dag erna was het half krul, half steil stroachtig met bovenop pluizig. Niet echt het gewenste resultaat zal ik maar zeggen. Kan zo bij de buurman in het maisveld gaan staan, weet zeker dat er geen kraai is die het in zijn hoofd haalt om daar in de buurt te komen.

Maar, de kapsalon is op zich bereid (na enige discussie) de permanent kosteloos opnieuw te doen. Echter, ik ben bang dat ik dan de volgende keer als ik mijn paard zie, genadeloos door haar uitgelachen wordt en in het stroonet wordt gestopt ;)

Wat zouden jullie doen? Nieuw permanentje omdat het toch al kapot is? Of het geld terug vragen?

Bedankt alvast.

2. Roanne

Roanne Lid

10 feb 2009
    78
    0
    0
    Down South
    Ik zou wel bang zijn dat het m'n haar erg zou beschadigen, zo'n tweede permanent kort na elkaar. Ik zou denk ik eerder geld terug vragen. Wel balen zeg!!

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Wil je wel nog steeds krullen of wil je weer liever stijl haar hebben?
    Ik neem aan dat je het niet zo wilt laten, toch?
    Je kan het dus of opnieuw doen (met zuur permanent, is beter voor je haar, zoiezo als je het nóg een keer gaat doen, wel duurder, maar ik vind dat de kapsalon dat wel mag vergoeden) of ervoor kiezen om het te relaxen (gewoon een pot bij de toko kopen, en zelf erin smeren, net als shampoo, daaarna ff uitkammen en na 15 minuutjes eruit wassen), dan heb je weer gewoon stijl haar. Ook relaxen is niet goed voor je haar hoor, maar als je het echt wilt, nja... Dan moet het maar ;).

4. Loe

Loe Niet meer actief

ik zou t nu niet nog een keer doen hoor.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het ook niet nog een keer doen...helemaal als je haar na 1x permanenten al droog/stroachtig en beschadigd is.

6. Momfulness

Bedankt alvast, tja ik zit echt in dubio.
    overleg morgen ook even met de kapster en vraag haar een eerlijk oordeel te geven over de kwaliteit van het haar en of het dan nog verstandig is om het te permanenten. Anders is zo'n relaxer ook wel een goed idee. bedankt voor de tip!

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    een bos ala katja schuurman krijg je niet van een permanentje hoor, heb je toch echte krullen voor nodig. ikzelf heb ze wel, en zou ze ook niet kwijt willen.

8. Momfulness

@Zonnetje, ik heb al eens eerder permanent gehad en dit was naar wens en ook echt een mooie grove krul ala katja schuurmans. Ben blij voor je dat je een natuurlijke bos krullen hebt, maar dat het met permanent niet lukt is niet waar.
    Helaas is het alleen deze keer bij mij niet zo denderend.

9. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik weet niet hoelang haar je hebt, tot over de schouders?
    ik zou het niet nog een keer doen het is best slecht voor je haar.
    is het niet op te lossen voor verlopig met een diffuser en een fohn?

xxx

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ahh wat balen zeg!

Vind het met permanent altijd zooo eng..
    De ene keer ben je net een schaap en de andere keer heb je idd een pak stro op je kop..
    Maar het kan ookheeeeeel mooi uitpakken!

Ben benieuwd wat je kapster voor advies geeft!
    Zelf zou ik he tniet nog een keer aan durven

11. Momfulness

Mijn haar is tot net over de schouders, met de difuser gaat het redelijk.

De vorige keer was het echt heel mooi. Natuurlijk wel wat droger maar goed in model te brengen en een mooie volle bos. Zelf heb ik al slag in mijn haar en het is ook wel veel. Maar wilde gewoon een echte krul.

Nu is het wat het gewoon altijd is, met slag en met de difuser heb ik ook van mezelf dan krullen.

Denk maar dat ik morgen mijn geld terug vraag...

12. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hier vorig jaar ook een permanentje laten zetten, en dat is in 2 weken tijd 2x opnieuw gedaan!
    Bleek dat ze niet de juiste soort 'krul' hadden gedaan.

Ben na 2 weken naar een andere kapper geweest, en mijn haar zit nog steeds (na bijna een jaar!) goed in de permanent (vooral na het wassen etc. heel goed zichtbaar, even mouse erin en klaar).

Heb niet gehad dat mijn haar er kapot van ging.
    En heb op zich vrij kang haar (bijna halverwege de rug)

13. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    ik had ook een permanentje genomen.. mislukt, toen opnieuw laten doen n me haar werd er echt niet mooier op, het is nu 4 jaar later en het is nog steeds niet wat t geweest is.. ik zou het niet nog een keer laten doen

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zou een schaap scheren en het op je hoofd plakken :D:D Sorrie, grapje.

Nee zou mijn geld terug vragen en over 2 maanden ofzo bij een andere salon opnieuw laten doen. Succes;)

15. djellybelly

je hebt kans dat ze te grote wikkels gebruikt heebben, of niet sterk genoeg vloeistof.

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Bij mij is het ook eens mislukt en ik heb me laten overdonderen (was in tranen) en ze het nog een keer laten doen..resultaat: meer dan de helft eraf en een kort pluiskoppie :(
    Het was een paar dagen voor ik mee zou lopen met een grote maten modeshow en dat was dus steeds met een sjaal om mijn hoofd.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Beter te grote dan te kleine...
    Ik heb er al eens als een poedel bij gelopen :(

18. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik heb ook met permanent ooit zo'n mega mooie krullenbol alla katja gehad dus het kan inderdaad wel ..

ik zou wat je zegt idd eerijke mening gaan vragen bij de kapper, die weten wel (als het goed is) of je haar het nog een keer aan kan, en dan gelijk een second opinion vragen bij een andere kapper..

als ze zeggen dat het nog wel een keer kan zou ik wel even wat tijd er tussen laten nog (2 a 3 weken) en in die periode goed, super goed verzorgen met producten voor gepermanent haar (ik haal zoiets altijd bij de kappersgroothandel, zoals knegtel of florale haircare, die verkopen ook aan particulieren)

19. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hopelijk komt het goed! Dit is dus de reden dat ik het niet durf....

20. djellybelly

@mams136 nou ja te groote ook niet want als iemand langhaar heeft pakt de krul dus niet.

Deel Deze Pagina